مواد مخدر فلاکا زامبی

فلاکا یک ماده مخدر است که آنرا با نام های نمک حمام، زامبی، آسمان وانیلی، ابر نهم، انفجار دنیا، صورت زخمی و رعد و برق سفید می نامند.

این ماده که گاها آنرا اشک شیطان نیز می نامند به شکل بلور های مات است.

 

فلاکا را چطور مصرف می کنند؟

فلاکا یا زامبی را به روش های زیر مصرف می کنند:

  • کشیدن یا همان دود کردن
  • آنرا با غذا مخلوط می کنند.
  • آنرا حل می کنند و مانند چایی می خورند.
  • نمونه ای از آن که به شکل قرص در آمده است را می خورند
  • از راه معقد آنرا مصرف می کنند
  • آنرا در سیگار های الکترونیکی قرار می دهند و می کشند.
  • مصرف از روش تزریق کردن

بدترین روش مصرف فلاکا تزریق کردن آن است، چون در این روش احتمال دارد که این کار را با آمپول آلوده تزریق کنند، همچنین با این روش همه ی مواد مخدر وار بدن مصرف کننده می شود.

 

مغز بعد از مصرف فلاکا چه واکنشی نشان می دهد؟

افرادی که فلاکا را به هر روشی مصرف می کنند به آن ها یک حالت سر خوشی دست می دهد و این حالت سرخوشی در نتیجه این است که فلاکا انتقال دهنده های عصبی را تحت تاثیر قرار می دهد و در نتیجه ی آن در مغز دوپامین و سروتونین ترشح می شود.

البته سر خوشی در اثر فلاکا به یک لبخند ملیح و کمی خارش ختم نمی شود، بلکه فرد مصرف کننده را دچار حالتی می کند که به آن دیوانگی موقت می گویند و ممکن است که تا چند ساعت طول بکشد.

مخدر جدید فلاکا

مصرف فلاکا چه خطراتی را به همراه دارد؟

مصرف فلاکا باعث می شود که فردی که در اصطلاح به حالت سرخوشی رسیده است معمولا ارتباط خود را با دنیای واقعی از دست بدهد و به شدت دچار توهم و پارانویا شوند و از خود رفتار های تهاجمی نشان دهند. به همین دلیل است که اگر شما یک نگاهی به ویدیو های منتشر شده از افرادی که فلاکا مصرف کرده اند بیاندازید می بینید که این افراد چطور برهنه در خیابان ها می دوند و یا با اتوموبیل به طرز بسیار وحشیانه ای رانندگی می کنند و خلاصه مطلب دست به کار های بسیار دیوانه وار و احمقانه می زنند. در ضمن دلیل اینکه به این ماده زامبی می گویند این است که این ماده به خار توهمات شدیدی که در فرد ایجاد می کند باعث می شود که او تصور کند که زامبی شده و رو به آدم خواری بیاورد.

در ضمن فلاکا باعث می شود که ضربان قلب مصرف کننده سریع یا نامنظم شود و فشار خون فرد مصرف کننده بالا تر برود و همچنین احتمال تشنج در آنها وجود دارد.
یکی دیگر از موارد خطرناک که در اثر استفاده از فلاکا به افراد دست می دهد هیپوترمی یا افزایش بیش از حد دمای بدن است که کارشناسان گفته اند که ممکن است دمای بدن آنها به 108 درجه نیز برسد و در نتیجه خون آنها دیگر نمی تواند لخته شود و همین موضوع باعث خونریزی داخلی در فرد مصرف کننده می گردد و اگر آن شخص مدت زیادی تحت تاثیر فلاکا باشد کبد، کلیه، ریه و مغز در معرض شدید خطر هستند. در بیمارستان ها افرادی که مشکوک به مصرف فلاکا هستند را سرد کرده و با دارو هایی مانند دیازپام  سعی می کنند که ضربان قلب آنها را پایین بیاورند.

 

بیشترین استفاده کنندگان از فلاکا چه کسانی هستند؟

اکثر افرادی که از فلاکا استفاده می کنند افراد مذکر بین 20 تا 30 سال هستند که البته در بین افراد گاهی افراد مسن تر نیز دیده می شوند و این ماده معمولا مصرف کننده معمولی ندارد که به طور مداوم از آن استفاده کند و بیشتر به شکل پراکنده و در پارتی ها و کنسرت ها استفاده می شود

یکی از معایب این ماده این است که کسی از عوارض این ماده خبر ندارد و زمانی که مصرف می کنند نمی دانند که چه بلایی قرار است به سر آنها بیاید برای همین بدون هیچ چشم اندازی همه ی کارکرد مغزشان مختل می شود.

در پایان فلاکا یک ماده مخدر بسیار خطرناک است که مصرف آن در هر اندازه ای زیاده روی محسوب می شود و باعث ضرر های فراوانی می شود. ولی خوشبختانه هیچ مورد استفاده ای از این ماده مخدر در ایران پیدا نشده است.
اگر می خواهید که در مورد مواد مخدر خطرناک و مخرب جهان آگاهی خود را بالا ببرید می توانید مطالب زیر را مطالعه کنید:

ماده مخدر اشک خدا چیست ؟

ماده مخدر دستمال چیست ؟

عوارض مصرف مخدر کروکودیل چیست ؟

مخدر کروکودیل یا دزومورفین چیست و چه تاثیراتی دارد ؟

دیدگاه‌ها  
+1
توی ایرانم هست
نوشتن دیدگاه

در بیمارستان ما با بهترین کیفیت اعتیاد خود را ترک کنید پرسنل مرکز ترک اعتیاد نگین صبورانه شما را در مراحل ترک کردن این بیماری یاری می کنند.