ترک اعتیاد به تریاک با بوپرنورفین یا ب2
ترک اعتیاد به تریاک با بوپرنورفین یا ب2

بوپرنورفین یکی از قرص های ترک اعتیاد تایید شده توسط وزارت بهداشت است و عوارض آن از متادون و سایر دارو های ترک اعتیاد کمتر است. البته مصرف نادرست و غیراصولی این دارو باعث عوارض جانبی خطر ناکی است که برای اطلاع از آنها حتما "بوپرنورفین مسکن قوی برای ترک اعتیاد" را مطالعه کنید. برای کسب اطلاعات تکمیلی در رابطه با ترک تریاک و اینکه ترک تریاک چند روز طول میکشد می توانید با کارشناسان مجموعه نگین در ارتباط باشید. 

ترک اعتیاد تریاک در منزل

ترک اعتیاد تریاک در منزل یکی از راهکارهایی است که افراد به یکدیگر توصیه می کنند. اما باید گفت خطرناک ترین ترک اعتیاد در منزل است. ترک اعتیاد به یکباره و در خانه ممکن است عوارض جبران ناپذیری را بر فرد بیمار وارد آورد که بسیار بیشتر از اعتیاد تریاک است.

ترک تریاک در خانه

ترک تریاک در خانه با داروی متادون توسط افراد مختلفی پیشنهاد می شود. اما باید به شما بگوییم که داروی متادون خود اعتیاد آور است و مصرف بی رویه آن فقط شما را از چاه به چاله می اندازد. بنابراین پیشنهاد می کنیم که اگر تمایل به ترک اعتیاد در خانه دارید حتما قبل از آن با مشاورین و متخصصین در مراکز ترک اعتیاد صحبت نمایید و از آنها مشاوره بگیرید.

ترک اعتیاد در خانه

ترک اعتیاد در خانه مورد انتظار بسیاری از افرادی است که به هر دلیلی تمایل به حضور در کمپ و درمانگاه را ندارند. در این خصوص باید گفت احتمال موفقیت ترک اعتیاد در خانه بسیار کمتر از حضور در کمپ است. اینکه بسیاری از ترک هایی که در خانه انجام می گیرد به موفقیت دست پیدا نمی کند و یا پس از ترک مجدد به سمت اعتیاد روی آورده می شود، این است که ذهن بیمار آمادگی ترک اعتیاد را پیدا نکرده و هیچ گونه روانشناسی و ایجاد انگیزه ای  در ذهن فرد ایجاد نشده است. بنابراین اگر می خواهید احتمال موفقیت در ترک اعتیاد بیشتر شود به شما ترک اعتیاد در خانه را پیشنهاد نمی کنیم.

استفاده از بوپرنورفین یا ب2 برای ترک اعتیاد تریاک

اولین و مهمترین نکته که در همین ابتدای کار بدانید این است که: "اولویت اول شما باید مراجعه به پزشک یا درمانگر متخصص باشد" و از مصرف خود سرانه ی این دارو استفاده کنید و در ادامه نکات زیر را با پشتکار و جدیت به یاد بسپارید و انجام دهید. 

1- در زمان اولین مصرف کاملا خمار باشید.

زمانی از این قرص ها استفاده کنید که کاملا خمار شده باشید و به قول معروف اثرات مصرف تریاک و سرخوشی آن از سرتان پریده باشد. پیشنهاد می شود که حداقل 12 ساعت و ترجیحا 24 ساعت از آخرین مصرف تریاک گذشته باشد. از آنجایی که این قرص مستقیما به سیستم عصبی شما و گیرنده ی های مواد مخدر شما وصل می شود و آثار مواد مخدر را از آنها جدا می کند؛ همین موضوع ممکن است عوارض کمبود تریاک را به صورت شوک به شما وارد کند.

2- دوز مصرف بوپرنورفین خود را در طول روز پخش کنید.

دوز مصرفی شما را دکتر متخصص ترک اعتیاد مشخص می کند، ولی به عنوان مثال شما می توانید 2 قرص مصرفی خود را در طول روز یک جا نخورید؛ ابتدا اولی را مصرف کرده و بگذارید که اثر کند و بعد از گذشتن دوره ی اثر خود دوباره به صورت جدی احساس خماری کنید(گاهی کمی در برابر خوردن قرصها مقاوت کنید که تحملتان بیشتر و بیشتر شود)

3- هیچ وقت مقدار مصرفتان را بالانر از روز قبل نبرید.

به یاد داشته باشید ترک کردن تریاک به این معنی نیست که شما حتما باید به بوپرنورفین معتاد شوید، بلکه ب2 به شما کمک می کند که ترک اعتیاد راحتتری داشته باشید و اثرات فیزیکی مصرف تریاک و خماری ناگهانی آنرا تحمل نکنید، ولی بعد از ترک اعتیاد تریاک کم کم نوبت ب2 می رسد.

4 – مصرف بوپرنورفین را با مشورت دکتر خود، کمی کاهش دهید

این روند به این معنی نیست که شما ناگهان مصرف خود را خودسرانه به صفر برسانید، شما باید برای ترک بوپرنورفین به این گونه اقدام کنید که قدم های کوتاه و موثر بردارید، ولی عجولانه عمل نکنید. روند مشورت کردن با مشاور یا پزشک و کم کردن تدریجی ب2 را تا روز پانزدهم ادامه دهید (به عنوان مثال هر سه روز نصف قرص یا هر اندازه ای پزشک معالج شما تشخیص داد)

5- تبریک! بدن شما از تریاک سم زدایی شد!

تریاک و بهتر است بگوییم مرفین از خون شما بیرون آمده است و شما پاک هستید. ولی در نظر داشته باشید که از امروز شما یک وظیفه ی مهم بر عهده دارید، پاک بودن!

شما باید همانطور که در دوران مصرف برای مصرف تریاک وقت می گذاشتید، امروز هم برای پاک ماندن وقت بگذارید. شما می توانید به جلسات معتادین گمنام بروید یا هر روز یک ساعت در مورد مضرات اعتیاد به تریاک و راههای پاک ماندن بعد از ترک اعتیاد مطالعه کنید.

اعتیاد حافظه رو دستکاری می کنه تا با یادآوری اعتیاد تصویر جذابی به ذهن بیاد. اما با این جستجوها یادتون می مونه که اعتیاد باعث انواع سرطان به خصوص پنج نوع مشخص از اون میشه. مغز رو تحلیل می بره، حافظه رو تخریب می کنه و قوای جنسی رو به صفر می رسونه. آبروی شما رو جلوی خانواده و همسایه و محیط کار می بره. سرشکسته تون می کنه. مایه خجالت والدین یا اگر مثل من بچه داشته باشید، مایه خجالت بچه ها تون خواهید بود.

6- دوره نگهدارنده ی درمان را زیر نظر دکتر خود بگذرانید.

این دوره ممکن است بین 4 تا 8 ماه (بسته به مقدار و مدت زمان مصرف) طول بکشد. ولی شما تا پایان این فرآیند روز به روز به بهبودی کامل نزدیک تر می شود و قرص بوپرنورفین را نیز ترک می کنید.

دیدگاه‌ها  
+6
سلام دم شما گرم بالاخره ی سایت دیدیم ک حرف حق روزده و بفکر پول نیستت واقعا خسته نباشین
+5
سلام خسته نباشید واقعا عالی بود کامل وخلاصه
سلام ودرود ایشالا ک همیشه پاک باشید وپاک بمونید، دقیقا تجربه ترک اعتیاد من هم ب همین شکل ک توضیح دادین بود،دوستان عزیز توجه داشته باشید ک از روزی ک خواستید استارت ب2روبزنید باید حالت خماری تریاک یاشیره و...هر مواد دیگری ب سراغتون بیاد یا ک 12ساعت گذشته باشه،نصف ب2مصرف میکنید ونصف دیگه شش ساعت بعد مصرف میکنید،درنظر داشته باشید 2روزابتدایی ک ب2روشروع کردید شاید شبها خوابتون ب هم بریزه ولی بعدش خوابتون میزون میشه،وتدریجی هر هفته دوز مصرفی رو کاهش بده ،من خودم کلا ب 1ماه نکشید ترک کردموب2روکنار گذاشتم بامصرف خوراکی نیم مثقال شیره خوراکی، ولی شدنی هست،و هفته پایانی دوز مصرفی من یک ششم بود،ک دیگه نخوردم،وباید تک دوز کنید مصرفتون. وهر روز صبح هم مصرف کنید اگ دوز مصرفی شب باشه هر موقع کلا کنار گذاشتید شاید شب بی خواب بشید ولی اگ وعده مصرفی صبح باشه هر موقع قطع مصرف کردین تا ظهرش بیقرارین ولی تا شب دیگه از ذهن وجسمتون میره بیرون وشب خواب راحتی دارید،ترک ب همین راهتی
نکاتی مهم درکمک کردن به ترک راحت تر. تجربه شخصیی 1- استفاده از استامینوفن یا ژلوفن.روزی تا4 عدد.بیشتر نشه که کبدو به فنا میده. این دو قررص مورفین نداره اعتیادم نداره. ولی استامینوفن کدیین نباشه چون مورفین داره. 2- قرار گرفتن در مکان های سرد.بهترین زمان ترک زمستونه 3- در این فکر نباشید بدون هیچ مشکل و دردی بدونید ترک کنید.باید روی صبرتون هم حساب کنید 4- شاخ و برگ اسپند اسیاب کنید بریزید توی جلد کپسول به علاوه 8 عدد تخم اسپند که اسیاب نشده باشه رو هم به همراه شاخ و برگ بریزید توی جلد. هر چی میخوای از این کپسول بخور ضرری نداره ولی بیش از حد مسمومیت به وجود میاره. 5- حمام آب گرم 6- و در اخر اگر مطمعن نیستین از ترکتون همون بکشید بهتره چون هر ترکی که میکنید خیلی روی بدن فشار میاره.
با ب2 راحت کنار گذاشته میشه ب شرطی ک از همون روز اول ک مصرف ب2 رو شروع کردید از دوز کم شروع کنید مثلا من خودم یک چهارم رو نصف میکردم و استفاده میکردم باید طوری مصرف کنید ک یه خورده هم خماری و درد داشته باید.بعد یک هفته کم کم دوز مصرفی رو کاهش دادم تا بعد 1ماه ب یه اندازه ارزن رسید بعد 2 ماه استفاده میکردم یا نمیکردم فرقی نمیکرد.
اقایون من ب2 رو شروع کردم با یک چهارم ظهر خوردم واز سر شب بدن درد وسر گیچه دارم ایا خطری نداره تحمل کنم یا داره
سلام دوستان من حدود 17 سال مصرف مداوم تریاک بخصوص شیره داشتم .پول هم داشتم اما کارکن نبودم
از این وضعیتم خسته شدم از خدا کمک خواستم و هم به خاطر دخترم و پسرم که بزرگ شدن
چهار روزه که لب به تریاک نمی‌زنم فقط شب موقعی که خمار میشم یه قرص ب2 می‌زارم و می‌خوام با روش علمی و نظرات خوب و دقیق دوستان قرص ب2 رو هم تدریجی کم کنم با آرزوی پاکی برای همه دوستان
سلام .کسی هست کمکم کند.شیره خوراکی مصرف میکنم.روزی 2 گرم بعد از ده سال ترک دوباره گرفتار شدم چند بار هم تلاش کردم نشد تو را خدا کمکم کنید از کمپ هم میترسم
به نقل از حسن:
سلام .کسی هست کمکم کند.شیره خوراکی مصرف میکنم.روزی 2 گرم بعد از ده سال ترک دوباره گرفتار شدم چند بار هم تلاش کردم نشد تو را خدا کمکم کنید از کمپ هم میترسم
سلام. متوجه می‌شوم که با مشکل ترک مصرف شیره خوراکی روبرو هستید و دوباره به آن گرفتار شده‌اید. اولین قدم مهم در مواجهه با اعتیاد یا وابستگی به مواد، شناخت و درک این موضوع است. بیشترین توصیه ما این است که برای کمک حرفه‌ای و مشاوره مناسب به پزشکان و متخصصان مرتبط با اعتیاد مراجعه کنید. همچنین، در برخورد با این مشکل، خودتان را تنها ندانید و از حمایت دیگران استفاده کنید. دوست عزیز با مشاوران ما تماس بگیرید تا راهنمایی شوید.
سلام من بعداز یکسال پاکی مجدد شیره مصرف کردم بصورت خوراکی به مدت دقیقا یکماه.فقط یکماه.حالا میخوام ترک کنم میترسم.دفعه فیلب با ب2 ترک کردم راحت بود الآنم با ب2 ترک کنم یا ترک یابویی کنم؟خیلی اطرافیان منو ترسوندن.
درضمن بیماری زمینه ایه افسردگی هم دارم
کمکم کنید فقط نباید زنو بچم بغهمن
نوشتن دیدگاه

در بیمارستان ما با بهترین کیفیت اعتیاد خود را ترک کنید پرسنل مرکز ترک اعتیاد نگین صبورانه شما را در مراحل ترک کردن این بیماری یاری می کنند.