خواص شیره تریاک برای ریه

چند سال اخیر با شناسایی ویروس جدید کرونا شایعاتی در مورد خواص شیره تریاک برای ریه پخش شد. در واقع برخی افراد بر این باورند که شیره تریاک می تواند عفونت تنفسی ایجاد شده در اثر ویروس کرونا را از بین ببرد در صورتی که این موضوع هیچ اساس علمی ندارد. به طور کلی افرادی که به هر دلیلی دچار بیماری های ریوی و تنفسی می شوند باید نسبت به خواص شیره تریاک برای ریه آگاهی داشته باشند. طبق تحقیقات و بررسی هایی که توسط پزشکان و متخصصان انجام شده هر گونه دود تریاک یا سیگار می تواند به مرور زمان تغییراتی در ریه ایجاد کند؛ در نتیجه فرد مستعد ابتلا به بیماری عفونی و غیر عفونی می شود.
در سیستم ایمنی افرادی که از شیره تریاک استفاده می کنند اختلال ایجاد می شود و فرد به مرور زمان دچار مشکلات رویوی و تنفسی می شود. با این تفاسیر شیره تریاک نه تنها برای ریه خواصی ندارد بلکه به ایجاد بیماری هایی مانند ضعف سیستم ایمنی، مشکلات تنفسی، افسردگی و ... کمک می کند. پزشکان و متخصص هایی که در زمینه اعتیاد و بیماری های ریوی فعالیت دارند تحقیقات بسیاری روی ریه افراد سالم و افرادی که شیره تریاک مصرف می کنند انجام داده اند که در تمام آن ها به این نتیجه رسیدند شیره تریاک جز ضرر خواصی برای ریه ندارد.
در واقع مصرف مداوم مواد مخدر سبب تضعیف سیستم ایمنی فرد می شود و به مرور زمان احتمال ابتلا به سل و بیماری های ریوی را افزایش می دهد. شیره تریاک قدرت اعتیاد بالایی دارد که به دلیل دسترسی آسان و عدم آگاهی از عوارض مصرف افراد زیادی به اعتیاد آن دچار می شوند از این رو باید نسبت به عوارض این ماده مخدر آگاه باشید.

خواص شیره تریاک برای ریه اساس علمی ندارد

خواص شیره تریاک برای ریه اساس علمی ندارد

همانطور که در مطلب بالا اشاره شد شیره تریاک هیچگونه خواصی برای ریه ندارد و استفاده آن در دراز مدت می تواند خطرات جدی برای ریه به همراه داشته باشد. با این تفاسیر باید بدانید که استفاده شیره تریاک برای رفع و بهبود هیچ بیماری ریوی توصیه نمی شود و خواص شیره تریاک برای ریه اساس علمی ندارد. در واقع شیره تریاک یکی از مشتقات خشخاش و تریاک است که مصرف آن عوارضی مانند افزایش فشار خون، تپش قلب، سرگیجه و ... دارد. طبق تحقیقات انجام شده شیره تریاک نسبت به تریاک عوارض جدی تر و قوی تری به همراه دارد.
با این تفاسیر شیره تریاک برای ریه نه تنها خواصی ندارد بلکه می تواند به ایجاد بیماری های عفونی و غیر عفونی ریه نیز کمک کند. در طب سنتی برخی معتقدند شیره تریاک برای ریه خواص دارد و می تواند تا حدی به بهبود مشکلات ریوی کمک کند در صورتی که این موضوع اساس علمی ندارد و از نظر پزشکان و متخصصان رد شده است. شیره تریاک با روش های متفاوتی مصرف می شود که هر کدام عوارض خاصی دارند. در عوارض تمام روش های مصرف شیره تریاک ضعف سیستم عصبی، بیماری های ریوی و تنفسی دیده می شود.

شیره تریاک و تاثیر آن در بیماری های ریوی و کرونا

شیره تریاک و تاثیر آن در بیماری های ریوی و کرونا

همانطور که در مطالب بالا اشاره شد برخی عقیده دارند مصرف شیره تریاک می تواند برای تقویت ریه ها مناسب و کاربردی باشد. علاوه بر این در طب سنتی از شیره تریاک برای درمان بیماری های عفونی مانند آنفولانزا، کرونا و ... استفاده می شود. اما باید آگاه باشید که استفاده از شیره تریاک بخصوص با روش تدخین می تواند آسیب جدی به ریه وارد کند و سبب ایجاد انواع بیماری ریوی شود. در واقع استفاده از شیره تریاک به روش تدخین سیستم ایمنی فرد را در برابر ورود ویروس ضعیف می کند و فرد بیشتر از سایرین دچار ابتلا به بیماری های تنفسی و ریوی می شود.
طبق آمار افرادی که به طور مداوم از شیره تریاک استفاده می کنند حدود 86 درصد بیشتر از افراد سالم به بیماری های ریوی مبتلا می شوند. کشیدن شیره تریاک و درمان کرونا جمله ای است که از افراد ناآگاه و قدیمی شنیده می شود، اما باید گفت این باور کاملا غلط است و هیچ اساس علمی ندارد. در واقع باورهای غلط سبب پخش همچین شایعاتی شده و تا حدی تعداد معتادان به شیره تریاک را در سال های اخیر افزایش داده است. با در نظر گرفتن این مطالب می توان نتیجه گرفت که شیره تریاک تاثیر مثبت و درمانی در بیماری های ریوی و کرونا ندارد و تنها با تضعیف سیستم ایمنی به افزایش ابتلا به انواع بیماری کمک می کند.
شما می توانید برای ترک اعتیاد از پزشکان کلینیک ترک اعتیاد نگین کمک بگیرید.

نوشتن دیدگاه

در بیمارستان ما با بهترین کیفیت اعتیاد خود را ترک کنید پرسنل مرکز ترک اعتیاد نگین صبورانه شما را در مراحل ترک کردن این بیماری یاری می کنند.