بهترین داروی ضد افسردگی برای ترک اعتیاد

همانطور که افسردگی می تواند باعث روی آوردن افراد به اعتیاد شود؛ ترک اعتیاد نیز عاملی برای افسردگی خواهد بود. درمان افسردگی پس از ترک اعتیاد بسیار حائز اهمیت است. چرا که افرادی که به تازگی اعتیاد را ترک کرده اند، بسیار مستعد بازگشت به مصرف مواد مخدر هستند، به خصوص اگر افسردگی و مشکلات روانی آن ها پس از ترک اعتیاد به درستی درمان نشود. بسیاری از افراد به دنبال مصرف بهترین داروی ضد افسردگی برای ترک اعتیاد هستند؛ اما آیا می توان بدون نظر پزشک بهترین دارو را مصرف کرد؟ آیا مصرف دارو برای درمان افسردگی پس از ترک اعتیاد مفید است؟ با ما همراه باشید تا بیشتر با موضوعات ذکر شده آشنا شوید. 

درمان افسردگی بعد از ترک اعتیاد چگونه است؟

درمان افسردگی بعد از ترک اعتیاد چگونه است؟

پس از اینکه افراد اعتیاد خود را به مصرف مواد مخدر ترک کردند، مغز واکنش های زیادی را نشان می دهد. مهم ترین واکنش مغز، کاهش ترشح دوپامین نسبت به زمانی است که افراد از مواد مخدر استفاده می کردند. دوپامین به عنوان یک هورمون شادی بخش، می تواند تاثیر زیادی روی احساس خوشایند و خوشی در افراد داشته باشد. بدیهی است که کاهش ترشح دوپامین پس از ترک اعتیاد، می تواند باعث بروز افسردگی و ناراحتی شود. معمولا افرادی که پس از ترک اعتیاد دچار افسردگی می شوند علائم خاصی مانند احساس پوچی، احساس ناراحتی عمیق و بی انگیزگی و بی حوصلگی را تجربه می کنند. حتی ممکن است برخی از افراد به دنبال بازگشت به مصرف مواد مخدر باشند یا متاسفانه، فکر خودکشی از سرشان بیرون نرود. همه این موضوعات ایجاب می کنند که درمان افسردگی پس از ترک اعتیاد به صورت اصولی و تخصصی انجام شود.

روش های مختلفی برای درمان افسردگی پس از ترک اعتیاد وجود دارد؛ اما بهترین روش، مراجعه به یک روانپزشک و روان درمان است. در حالی که بسیاری از افسردگی های ناشی از ترک اعتیاد منشاء روانی دارند، بسیاری از افراد تصور می کنند که فقط با مصرف داروهای ضد افسردگی پس از ترک اعتیاد، قادر به درمان افسردگی هستند. البته در صورتی که پزشک اقدام به تجویز داروی ضد افسردگی برای ترک اعتیاد کند، فرد موظف است که حتما این داروها را مورد استفاده قرار دهد؛ اما مصرف دارو به صورت سرخود، معایب بسیار زیادی را به همراه دارد و روش اصولی برای درمان افسردگی پس از ترک اعتیاد نیست. 

داروهای ضد افسردگی ترک اعتیاد را با تجویز پزشک استفاده کنید

داروهای ضد افسردگی ترک اعتیاد را با تجویز پزشک استفاده کنید

با وجود داروهای ضد افسردگی برای ترک اعتیاد، بسیاری از نگرانی های افراد و خانواده ها برای افسردگی پس از ترک اعتیاد برطرف شده است. خوشبختانه، داروهای ضد افسردگی می توانند به صورت کنترل شده مصرف شوند و احساس اعتیاد به مصرف این دارو در افراد به وجود نیاید؛ اما موضوعی که باید برای مصرف داروی ضد افسردگی برای ترک اعتیاد وجود دارد، بحث مصرف تخصصی این داروهاست. داروی ضد افسردگی برای ترک اعتیاد، نقش بسیار مهمی در سلامت افراد دارد؛ اما اگر به صورت غیر اصولی مورد استفاده قرار گیرد، نه تنها به سلامت افراد پس از ترک اعتیاد کمک نمی کند، بلکه می تواند باعث بروز مشکلات بسیار زیاد دیگری نیز شود. بنابراین، اگر به هر دلیلی احساس می کنید که احساس افسردگی و ناراحتی شدیدی به شما غلبه شده است، می توانید با مراجعه به یک روانپزشک از داروهای افسردگی برای ترک اعتیاد استفاده کنید.

این داروها باید به صورت تدریجی مصرف شوند. همچنین، قطع کردن این داروها نیز باید به صورت تدریجی و اصولی باشد. نوع داروی ضد افسردگی برای ترک اعتیاد نیز بر اساس شرایط هر فرد متفاوت خواهد بود. همه توضیحات ذکر شده نشان می دهند که مصرف داروی ضد افسردگی برای ترک اعتیاد، باید فقط زیر نظر پزشک انجام شود تا شاهد هیچ عوارضی ناشی از مصرف این داروها نباشیم. متخصصان کلینیک ترک اعتیاد نگین به شما در این راه کمک می کنند. 

 

نوشتن دیدگاه

در بیمارستان ما با بهترین کیفیت اعتیاد خود را ترک کنید پرسنل مرکز ترک اعتیاد نگین صبورانه شما را در مراحل ترک کردن این بیماری یاری می کنند.