خواص تریاک برای سرطان

باورهای اشتباه زیادی در خصوص خواص مصرف تریاک ارائه شده است. متاسفانه مطالب موجود هیچگونه سندیت علمی ندارند. در همین راستا عده زیادی از افراد به خصوص کسانی که روی به مصرف مواد مخدر مانند تریاک می آورند، بر این باورند که استعمال این ماده افیونی خطر ابتلا به سرطان را کاهش می دهد. نتایج مطالعات گسترده ای نشان داده است که نه تنها تریاک برای جلوگیری از سرطان هیچگونه سودی ندارد، بلکه مصرف آن موجب تکثیر سلول های سرطانی می شود.
محققان ایرانی اخیرا اعلام کرده اند که طبق قویترین شواهد علمی، افرادی که در طولانی مدت، روی به مصرف تریاک می آورند باید خود را مهیای ابتلا به سرطان ها در طیف وسیعی کنند. این مطالعه پس از 10 سال بر روی 50 هزار فرد مبتلا به صورت گرفته است. در نتیجه گزارش ارائه شده مشخص شده است که علت بسیاری از سرطان ها ریشه در مصرف تریاک دارد. به گفته محققان تاکنون هیچگونه شواهدی مبنی بر خواص تریاک برای پیشگیری و رفع سرطان ارائه نشده است. به همین علت توصیه ما به شما این است که به هیچ عنوان برای مقابله با این بیماری مهلک، روی به مصرف تریاک نیاورید.

خواص تریاک برای سرطان اساس علمی ندارد

همانگونه که عنوان کردیم در گذشته باورهای غلط بسیاری در خصوص خواص تریاک برای مقابله با سرطان ارائه شده بود. نکته بسیار مهم این است که طبق مطالعات دقیق مشخص شده اثرات تریاک بر روی افراد بسیار مخرب بوده و موجبات بروز انواع سرطان را فراهم می کند.

خواص تریاک برای سرطان اساس علمی ندارد

در رابطه با ابتلا به سرطان و افرادی که به این مشکل برخورد کرده‌اند باید بدانید که مصرف انواع مواد مخدر بخش زیادی از دلیل به وجود آمدن این مشکل را به خود اختصاص داده است. در واقع پژوهش های مختلف نشان داده که انواع سرطان های کبد، سرطان معده، سرطان مری و همچنین سرطان ریه در اثر مصرف طولانی مدت مواد مخدر به وجود خواهند آمد.
طبق مطالعات دقیق ارائه شده علاوه بر اینکه مصرف تریاک خام به عنوان یک محرک برای تکثیر سلول‌های سرطانی می تواند تاثیر خود را نشان دهد، سایر مشتقات تریاک مانند سوخته و شیره نیز ممکن است در این زمینه تاثیر خود را بگذارند. افزایش معنادار خطر ابتلا به سرطان های مختلف در افرادی که روی به مصرف تریاک می آورند گواه این امر است. متاسفانه در چند سال گذشته مصرف مواد افیونی به میزان قابل توجهی در بین افراد به خصوص جوانان ها روند افزایشی به خود گرفته و راهکارهای مختلف و آموزش های همگانی نیز در این زمینه تاثیر کمی از خود نشان داده اند.
با بررسی میزان مصرف تریاک در کشور متوجه می شویم که در مقایسه با آمار جهانی همچنان اعتیاد به این ماده مخدر در کشور بالا است. افرادی که از تریاک و مشتقات آن استفاده می کنند اختلالات روانی مختلفی نیز تجربه خواهند کرد. شرایط به گونه ای است که هر ساله همایش های زیادی برای روشنگری در خصوص عدم مصرف تریاک برگزار می شود.

تاثیر تریاک بر سرطان کبد

تاثیر تریاک بر سرطان کبد

اگر بخواهیم به نحوه تاثیر تریاک در بروز سرطان ها بپردازیم و چگونگی اثرگذاری آن بر بافت های بدن را بیان کنیم باید به سراغ نتایج پژوهش های ارائه شده برویم. در واقع مصرف مواد مخدر مانند تریاک می تواند در عملکرد سیستم ایمنی اختلال ایجاد نماید. علاوه بر این استعمال دخانیات و مصرف تریاک موجب آسیب رسانی به نواحی عروقی خواهد شد. استفاده از تریاک در کوتاه مدت عوارض مختلفی را برای افراد در پی دارد. با مصرف تریاک خطر بروز تومورها نیز به میزان قابل توجهی افزایش خواهد یافت. در نتیجه این اختلالات متوجه خواهید شد که افراد مصرف کننده در معرض ابتلا به سرطان خواهند بود.
در واقع تریاک می تواند یک عامل محرک در بدن بوده که ارگان‌ های مختلف را تحت تاثیر خود قرار می دهد. متاسفانه برخی از افراد بر این باورند که مصرف تریاک خالص هیچگونه تاثیر مخربی بر روی بدن وارد نخواهد کرد. در عین حال محققان اعلام کرده اند مصرف تریاک خالص نیز به واسطه بهره مندی از ناخالصی های مختلف، موجبات ابتلا به سرطان را می تواند فراهم نماید. تریاک در مقایسه با سیگار نیز اثرات مخرب بیشتری خواهد داشت. بخش زیادی از مرگ و میرهای ناشی از بیماری‌ های قلبی را می توان نتیجه مصرف تریاک دانست.
تمام موارد فوق بیان می کنند که رهایی از اعتیاد بهترین ایده برای جلوگیری از آسیب های احتمالی آن است. مجموعه ترک اعتیاد نگین در این زمینه تلاش کرده است خدمات گسترده ای را برای ترک اعتیاد ارائه دهد.

 

نوشتن دیدگاه

در بیمارستان ما با بهترین کیفیت اعتیاد خود را ترک کنید پرسنل مرکز ترک اعتیاد نگین صبورانه شما را در مراحل ترک کردن این بیماری یاری می کنند.