گلاب برای ترک اعتیاد

ترک اعتیاد بدون شک آسان نیست. درست است نباید مقاله را اینگونه و ناامیدکننده شروع می کردیم اما باید بدانید که در کنار امید داشتن؛ تکیه بر حقایق اصلی است که در مسیر ترک بسیار به شما کمک می کند. درگیر اعتیاد شدن به اندازه کافی بار روانی بر جای میگذارد و اولین قدم پذیرش اعتیاد است. چرا که هنوز افرادی هستند که با وجود سال ها درگیری با اعتیاد همچنان معتقدند که معتاد نیستند و هر زمان که بخواهند کنار می گذارند و مصرف خود را متوقف می کنند. ما با آن افراد صحبتی نداریم. صحبت ما با افرادی است که اعتیاد خود را پذیرفته و درصدد ترک هستند. این افراد باید بدانند که سختی هایی در پیش دارند. اما ترک با رعایت یک سری اصول امکان پذیر است حتی اگر قدم های اوله سخت و سنگین باشد. یکی از اصلی ترین اصولی که هر فرد باید در دوره ی ترک آن را جدی بگیرد در کنار پاکسازی جسم و ذهن از این سم مهلک، لازم است تا لایف استایل و نحوه تغذیه خود را نیز تغییر دهد. 

گلاب برای ترک اعتیاد

تاثیر گلاب در ترک اعتیاد چیست؟

داشتن یک زندگی سالم با تغذیه سالم گره خورده است. بسیاری از افرادی که دچار اعتیاد می شوند در تغذیه آن ها نیز بی نظمی هایی رخ می دهد. که لازم است در مسیر ترک حتما این مشکلات برطرف شوند. برای داشتن یک ترک راحت لازم است تا فرد از نظر تغذیه ای بدن خود را تقویت کند. در دوران ترک اعتیاد پزشکان برای ساده کردن دردهای جسمی و روحی ترک اعتیاد داروهای مسکن و آرام بخشی تجویز می کنند تا بیمار بتواند راحت تر و با درد کمتری این دوران را پست سر بگذارد. اما در بسیاری از موارد اگر کمی نا احتیاطی در مصرف این داروها اتفاق بیوفتد به دلیل قوی بودن این مسکن ها خود ایجاد اعتیاد می کنند. بنابراین توصیه می شود تا کمتر از این داروها استفاده کنید و بیشتر از داروها و یا مواد طبیعی در تغذیه و مواد جایگزین به عنوان مسکن استفاده شود. یکی از این مواد گلاب است. گلاب به دلیل طبع گرمی که دارد در طب سنتی بسیار توصیه می شود. این ماده برای معده، قلب، کبد، اعصاب و ... بسیار مفید بوده و آرامبخش قوی ای به حساب می آید. گلاب به بدن کمک می کند تا جریان خون بالا رفته و سلول های جدید تولید کند. گلاب به ایجاد تعادل در ترشح هورمون هایی همچون ئیدروفین و اندروفین کمک می کند که ترشح شدن این هورمون ها در بدن به افزایش آرامش و تسکین درد در بدن کمک می کند. حتی ترکیب روغن سیاه دانه و گلاب با هم می تواند برای ماساژ نواحی دردمند بسیار کمک کننده است. 

تاثیر گلاب در ترک اعتیاد چیست؟ 

ترکیب گلاب با عسل

همانطور که می دانید عسل یک ماده طبیعی و بسیار مقوی است. باید بدون شک در رژیم هر فرد سالمی نیز عسل به صورت روزانه وجود داشته باشد که برسد به شخصی که قصد ترک اعتیاد را دارد . بدن او از هر نظر دچار کمبودهایی است. تحقیقات نشان داده که عسل در درمان بسیاری از بیماری ها کمک کننده است. همچنین نتیجه ها نیز اینگونه مشخص کرده که مصرف عسل به شکل های مختلف توانسته در درمان اعتیاد بسیار کمک کننده باشد. عسل سرعت پاکسازی بدن از سموم را افزایش می دهد. شما می توانید عسل را با گلاب مخلوط کرده و به صورت روتین و روزانه مصرف کنید و یا می توایند از ترکیب عسل به همراه سیاه دانه باعث تولید تیموکینون می شود که بیماری های مضمن همچون اعتیاد را برطرف کرده و ضد تشنج نیز هست. در صورتی که طبع سرد و خشک دارید ترکیب آبجوش, عسل و گلاب می تواند به قوی و گرم کردن بدن شما کمک کند و دوران ترک را برای شما آسان سازد.

بنابراین در نظر داشته باشید که به هیچ عنوان از تغذیه دسالم و استفاده از گلاب در دوران ترک باز نمانید. مصرف گلاب کمک می کند تا به قرص ها مسکن کمتری در این دوران نیاز پیدا کنید. کلینیک ترک اعتیاد نگین یکی از مراکز معتبر در زمینه ترک اعتیاد است. در این مرکز بیماران از نظر جسمی، روحی و تغذیه ای مورد درمان قرار می گیرند تا بتوانند از هر نظر زندگی جدیدی را به دست آورده و از اول شروع کنند. 

نوشتن دیدگاه

در بیمارستان ما با بهترین کیفیت اعتیاد خود را ترک کنید پرسنل مرکز ترک اعتیاد نگین صبورانه شما را در مراحل ترک کردن این بیماری یاری می کنند.