دوغ برای ترک اعتیاد

ترک اعتیاد سالم نیاز به رژیم غذایی منظم دارد، تا فرد معتاد کمتر ضعف کند و کمتر درد بکشد. رژیم غذایی سالم و مقوی برای ترک اعیاد واجب است. شاید شنیده باشید که فردی که قصد ترک مواد مخدر را دارد باید مایعات زیاد مصرف کند. از طرفی مصرف لبنیات هم برای فردی که قصد ترک اعتیاد دارد، ضروری است. لبنیات سرشار از کلسیم است و می تواند نیازهای بدن را تأمین کند. اما به این نکته توجه داشته باشید دوغ ترش و حتی ماست ترش در دوره ی ترک اعتیاد اصلاً توصیه نمی شود.

دوغ و ماست ترش برای معده و سیستم گوارشی فردی که در حال ترک اعتیاد است، مشکلاتی ایجاد می کند. بنابراین دوغ شیرین برای ترک اعتیاد مفید و دوغ ترش برای ترک اعتیاد مضر است.

نوشیدنی مفید برای ترک اعتیاد آسان و راحت

فرد معتاد که اقدام به ترک اعتیاد می کند در عین ترک اعتیاد دچار ضعف بدنی شدید خواهد شد. مصرف نوشیدنی مفید برای ترک اعتیاد آسان و راحت می تواند مشکلات در حین ترک اعتیاد را کم کند. مصرف نوشیدنی مفید برای ترک اعتیاد آسان و راحت می تواند شامل نوشیدنی های گیاهی، نوشیدنی های ویتامین دار، آنتی اکسیدان، مواد مغذی بدن را تأمین کند. نوشیدنی های گیاهی می تواند شامل: آب نارگیل، انواع دم نوش ها مثل دم نوش مرمکی، شربت سکنجبین، دم نوش زنجبیل، آب انار، هندوانه، شیر و قهوه و آب باشد.

نوشیدنی مفید برای ترک اعتیاد آسان و راحت

  • قهوه نوشیدنی مفید برای ترک اعتیاد آسان و راحت:

نوشیدن قهوه به علت داشتن کافئین باعث کاهش استرس و کاهش خستگی و خواب آلودگی شود. قهوه در باز سازی قوه ی جسمی فرد نقش مهمی دارد.

شیر نوشیدنی مفید برای ترک اعتیاد آسان و راحت:

نوشیدن شیر در هنگام ترک اعتیاد باعث کمک به سیستم عصبی و گوارشی بدن کند و ویتامین های مورد نیاز بدن را تأمین می کند.

  • آب انار نوشیدنی مفید برای ترک اعتیاد آسان و راحت:

انار و آب انار سرشار از ویتامین از جمله ویتامین c و b و آنتی اکسیدان است . آب انار مشکلات گوارشی را می تواند بر طرف سازد.

  • آب هندوانه نوشیدنی مفید برای ترک اعتیاد آسان و راحت:

آب هندوانه منیزیم بدن را تأمین می کند و نقش مهمی در هیدراته کردن بدن دارد. آب هندوانه می تواند درمان یبوست و بر طرف کننده مشکلات پوستی فرد معتاد باشد.

نوشیدنی مفید برای ترک اعتیاد آسان و راحت

  • آب نوشیدنی مفید برای ترک اعتیاد آسان و راحت:

آب به تنهایی باعث سم زدایی و خارج کننده مواد افیونی در بدن می شود باشد.

  • دم کرده گیاه مرمکی نوشیدنی مفید برای ترک اعتیاد آسان و راحت:

دم نوش ها و دم کرده ها به عنوان نوشیدنی مفید برای ترک اعتیاد به حساب می آیند. گیاه مردمکی دم کرده حتی برای ترک اعتیاد موادهای قوی مثل شیشه و متادون هم مؤثر است.

  • دمنوش زنجبیل نوشیدنی مفید برای ترک اعتیاد آسان و راحت:

دم نوش زنجبیل هم حاوی آنتی اکسیدان های مفید برای تقویت سیستم ایمنی بدن است. دم نوش زنجبیل بر طرف کننده ی مشکلات گوارشی و کبدی است.

  • شربت سکنجبین نوشیدنی مفید برای ترک اعتیاد آسان و راحت:

شربت های مخالفت از جمله شربت سکنجبین به عنوان نوشیدنی های مفید برای ترک اعتیاد آسان و راحت شناخته شده است. شربت سکنجبین شامل عسل و سرکه است که باعث می شود صفرای اضافی از بدن را خارج شود. شربت سکنجبین باعث رفع مشکلات گوارشی و کبد می شود.

نوشیدنی مفید برای ترک اعتیاد

نوشیدنی مفید برای ترک اعتیاد

فردی که در حال ترک کردن است شدیداً به مایعات نیاز دارد. علاوه بر آن باید یک برنامه غذایی مفید برای تأمین نیازهای اساس بدن فرد ترک کننده تهیه شود. اما به طور کلی بهتر است از نوشیدنی های طبیعی و آب میوه های طبیعی استفاده شود. نوشیدنی های اسید دار، گاز دار مثل نوشابه، سرکه، مشروبات الکلی، دوغ های گاز دار و ترش می تواند به فرد ترک کننده آسیب برساند. به این نکته هم توجه داشته باشید هیچ نوشیدنی تا به امروز اختراع نشده است که به تنهایی باعث ترک اعتیاد و قطع مصرف مواد شود.

نوشیدنی ها فقط به عنوان مکمل و تقویت کننده بدن فرد معتاد عمل می کند. البته به این نکته هم باید توجه داشت که مصرف بی رویه و بیش از اندازه هم ممکن است مشکلاتی مانند اسهال برای فرد ترک کننده دارد. خانواده و کسانی که قصد ترک دادن فرد معتاد را دارند باید توجه کنند که فرد معتاد یک مجرم نیست، بلکه یک بیمار است. بیمار نیاز به رسیدگی، تقویت و روحیه دادن دارد. در مرکز ترک اعتیاد نگین کارشناسان و متخصصان با تجربه ی ترک اعتیاد وجود دارد که به خوبی بر روش های ترک اعتیاد مسلط هستند.

 

 

 

نوشتن دیدگاه

در بیمارستان ما با بهترین کیفیت اعتیاد خود را ترک کنید پرسنل مرکز ترک اعتیاد نگین صبورانه شما را در مراحل ترک کردن این بیماری یاری می کنند.