دعا برای ترک اعتیاد

ترک اعتیاد برای کسی که درگیر این بیماری شده تصمیمی سخت و در عین حال حیاتی است. بسیاری از این افراد با وجود تمام مشکلات حاضرند به مصرف خود ادامه دهند اما به ترک فکر نکنند. یکی از دلایل این موضوع تجربه علائم ناخوشایندی است که در پی مصرف نکردن مواد به بیمار دست می‌دهد. هم‌چنین وسوسه شدید ذهنی و احساس اجبار برای مصرف مجدد همگی از موانعی هستند که جلوی ترک اعتیاد را می‌گیرند. با این حال امروزه روش‌های نوینی برای ترک اعتیاد ابداع شده‌اند که به فرد کمک می‌کند بر این موانع غلبه کرده و بتواند مسیر درمان را طی کند.
دعا کردن برای بیماری و گرفتاری از زمان‌های قدیم بین مردم رواج داشته است. انسان‌ها در اثر تعالیم دینی همواره از دعا برای تسکین دردهای خود بهره می‌بردند. البته دعای ویژه‌ای که مخصوص ترک مواد مخدر باشد نداریم، اما همان‌طور که می‎دانید اعتیاد یک بیماری محسوب می‌شود و شما می‌توانید از دعاهایی که برای رفع بیماری وارد شده، بهره ببرید.
در این مقاله قصد داریم به این موضوع بپردازیم که دعادرمانی چه تاثیری در ترک اعتیاد دارد؟ و بهترین راهکار برای ترک اعتیاد کدام است؟

 

تأثیر ذکر و دعا در روحیه بیمار هنگام ترک اعتیاد

تأثیر ذکر و دعا در روحیه بیمار هنگام ترک اعتیاد

دعا در بهبود فرد معتاد به مواد مخدر نقش موثری دارد. البته این به معنای نادیده گرفتن درمان و دارو نیست. نباید دعاخواندن برای بیمار جایگزینی برای روش‌های درمانی شود. دعا یک عامل معنوی در کنار عوامل دیگر است. در حال حاضر دعا روشی درمانی برای تلقین به بیماران محسوب می‌شود. همچنین دعا باعث می‌شود نیروی جدید در فرد معتاد ایجاد شده و نیروی از دست رفته جبران شود. به عبارتی دعا کردن برای بهبود بیمار در کنار مراجعه به کلینیک و طی کردن روند درمان، از عوامل موثر در تقویت روحیه‌ی بیمار است.
معمولا عمل دعا کردن برای بیمار توسط نزدیکان و خانواده‌ی او انجام می‌شود. این عمل می‌تواند بیان‌کننده‌ی حمایت اطرافیان برای فرد معتاد باشد؛ و در نتیجه در تقویت انگیزه و اراده‌ی او برای ادامه دادن مراحل درمان تاثیرگذار است. همچنین کلینیک‌های ترک اعتیاد تلاش می‌کنند تا ارتباط عاطفی فرد با اعضای خانواده‌اش حفظ شود و با برگزاری جلسات مشاوره‌ی خانوادگی و ارائه‌ی راهکارهای حمایتی، فرایند ترک اعتیاد را برای بیمار آسان‌تر می‌کنند.

برای ترک قطعی اعتیاد، از طریق متخصص و کلینیک اقدام کنید

برای ترک قطعی اعتیاد، از طریق متخصص و کلینیک اقدام کنید

بهترین و مطمئن‌ترین روش برای ترک اعتیاد مراجعه به مراکز درمانی ترک اعتیاد است. اولین معیاری که برای انتخاب یک کلینیک باید در نظر داشته باشید، معتبر بودن آن است. در کلینیک‌های معتبر از روش‌های علمی و مطمئن برای درمان بیماران استفاده می‌شود. متخصصین و مشاورین با سابقه و دلسوز، کادر درمانی این مجموعه‌ها را تشکیل می‌دهند. برای هر فرد در حال ترک اعتیاد برنامه‌ی روزانه‌ی مشخصی در نظر گرفته می‌شود. همچنین کلینیک‌های معتبر از لحاظ امکانات بهداشتی، درمانی و تفریحی در بهترین سطح خود قرار دارند. فراموش نکنید که اقدام به ترک اعتیاد به روش‌های غیرعلمی و نامعتبر می‌تواند عوارض بسیاری بر جسم و روح فرد معتاد وارد کند. ممکن است فرد را بیشتر به سمت اعتیاد سوق دهد یا حتی تصمیم و انگیزه‌ی او برای ترک اعتیاد را نابود کند.
همان طور که توضیح دادیم دعا صرفا یک نیروی کمکی و یک عامل معنوی برای تقویت روحیه‌ی فرد معتاد است. بنابراین ضروری است که هرچه سریع‌تر برای شروع فرایند ترک اعتیاد و درمان اقدام کنید. مرکز ترک اعتیاد نگین با بیش از 12 سال سابقه در زمینه‌ی مشاوره و ترک اعتیاد تمام تلاش خود را به کار می‌گیرد تا بهترین امکانات را به شما عزیزان ارائه دهد. برای دریافت اطلاعات دقیق و شروع فرایند ترک اعتیاد در کلینیک نگین از طریق تماس با شماره‌های ما یا مراجعه‌ی حضوری اقدام نمایید.

 

نوشتن دیدگاه

در بیمارستان ما با بهترین کیفیت اعتیاد خود را ترک کنید پرسنل مرکز ترک اعتیاد نگین صبورانه شما را در مراحل ترک کردن این بیماری یاری می کنند.