درمان زودانزالی بعد از ترک اعتیاد

مصرف مواد مخدر تمام ابعاد زندگی فرد مصرف کننده را تحت تاثیر قرار می‌دهد؛ و باعث ایجاد مشکلات جسمی و روحی بسیاری برای او می‌شود. ایجاد مشکلات جنسی در روابط زناشویی یکی از شایع‌ترین مشکلات افراد معتاد است؛ این مشکلات تا مدتی بعد از ترک اعتیاد نیز همراه فرد هستند. در واقع مصرف طولانی مدت و مداوم مواد مخدر می‌تواند عملکرد جنسی فرد را دچار اختلال ‌کند. از طرف دیگر بعد از ترک اعتیاد نیز افراد دچار زود انزالی می‌شوند، که این مشکل قابل کنترل و درمان است. اگر در مورد مشکلات جنسی بعد از ترک اعتیاد و طریقه‌ی درمان آن سوالات زیادی دارید، در ادامه این مقاله با ما همراه باشید. با کلینیک ترک اعتیاد نگین همراه باشید.

مشکلات جنسی بعد از ترک اعتیاد

معمولا در ابتدای استفاده از هر گونه مواد مخدر فرد میل جنسی بالایی دارد، در نتیجه لذت بیشتری از رابطه‌اش می‌برد و اعتماد به نفس‌اش نیز افزایش پیدا می‌کند. این تاثیرات موقت باعث می‌شود که فرد بیشتر به سمت مصرف مواد برود. اما همانطور که در قسمت قبل اشاره کردیم، مصرف مواد مخدر در طولانی مدت تاثیر عکس داشته و مشکلات جنسی متعددی برای فرد ایجاد می‌کند. این مشکلات تا مدتی بعد از ترک اعتیاد هم وجود دارند که در ادامه به چند مورد از آن‌ها می‌پردازیم.

  1. بی‌میلی جنسی:

سرد مزاجی و بی‌میلی جنسی یکی از مشکلاتی است که پس از ترک اعتیاد برای مردان ایجاد می‌شود. در این مورد به علت مسائل فیزیولوژیکی حاصل از مصرف مواد مخدر و اختلال زود انزالی، فرد تمایلی به برقراری رابطه‌ی جنسی ندارد.

مشکلات جنسی بعد از ترک اعتیاد

  1. زودانزالی

زودانزالی یکی از شایع‌ترین مشکلات آقایان بعد از ترک اعتیاد است. این مسئله باعث می‌شود که مدت کمی پس از شروع رابطه‌ی جنسی، فرد به ارگاسم برسد. در نتیجه فرد عملکرد ضعیفی در رابطه‌ی جنسی‌ دارد و باعث ایجاد نارضایتی شریک عاطفی‌اش می‌شود. در این شرایط اگر فرد برای درمان زود انزالی اقدام نکند، ممکن است دوباره به سمت اعتیاد کشیده شود.

  1. ناباروری

نوع مواد مصرفی رابطه‌ی مستقیمی با مشکلات جنسی که برای فرد ایجاد می‌کند، دارد. در این مورد می‌توان ماری‌جوانا را مثال زد. مصرف این ماده باعث اختلال در چرخه‌ی قائدگی و ناباروری در زنان می‌شود.

مهم‌ترین عوامل در درمان زودانزالی بعد از ترک اعتیاد چیست؟

مدت زمان مصرف و نوع ماده مخدر مصرفی تعیین شود.

 فرد معتاد نسبت به اثرات مثبت و پایدار درمان در آینده آگاه شود.

 در طول دوره‌ی درمان رابطه‌ی جنسی کامل نداشته باشد.

شریک جنسی فرد از عوارض اولیه‌ی درمان؛ مثل زود انزالی، آگاه شود.

روحیه و اعتماد به نفس او توسط اطرافیان و به خصوص شریک جنسی‌اش تقویت شود.

همسر و شریک جنسی فرد نارضایتی اش را در ارتباط جنسی نشان ندهد.

 روش های درمان اختلال انزال زودرس بعد از ترک اعتیاد

رفتار درمانی موثرترین تمرین برای درمان زودانزالی پس از ترک اعتیاد است. این روش باعث می‌شود زمان انزال فرد کنترل شود و با تاخیر انجام شود. در این‌جا به پنج مورد از تکنیک‌های رفتار درمانی اشاره می‌کنیم:

مشکلات جنسی بعد از ترک اعتیاد

  1. روش منقطع

در این روش زوجین هنگام برقراری رابطه زناشویی یکدیگر را تحریک کرده و نزدیک به مرحله نقطه اوج لذت جنسی، عمل تحریک را متوقف کرده و آلت جنسی‌ را خارج می‌کند. سپس با گذشتن زمان و کم شدن عطش جنسی، دوباره عمل فوق تکرار می‌شود. به این صورت از انزال زودرس جلوگیری شده و زوجین نیز از رابطه‌ی خود لذت می‌برند. این روش بسیار در تاخیر انزال موثر است.

  1. روش فشار دادن

در این روش هنگام نزدیک شدن به نقطه‌ی اوج لذت، آلت جنسی خود را خارج کرده و با دست سر آن را فشار دهد. در این حالت خونی که در سر آلت جمع شده به عقب برمی‌گردد، میزان تحریک پذیری کم شده و انزال زودرس اتفاق نمی‌افتد.

  1. تکنیک پرت کردن حواس

 تفاوت این روش با روش منقطع این است که به جای فشار دادن آلت جنسی‌، لازم است رابطه را متوقف کرده و برای چند دقیقه حواس خود را پرت کنید. در این صورت برانگیختگی جنسی شما کاهش می‌یابد. پس از آن به رابطه ادامه دهید. چک کردن موبایل یا خوردن یک لیوان آب در ایجاد این وقفه موثر است.

  1. افزایش تعداد دفعات رابطه‌ی جنسی

در این روش زوجین تعداد دفعات رابطه‌ی زناشویی خود در طول هفته را افزایش می‌دهند. این کار به مرور زمان باعث طولانی شدن رابطه و در نتیجه جلوگیری از انزال زودرس می‌شود.

روش‌های روان‌درمانی

  1. معاشقه‌ با همسر

انجام معاشقه قبل از شروع رابطه‌ی جنسی می‌تواند به کنترل انزال کمک کند. در این روش فرد می‌تواند نقاط حساس بدن همسرش را نوازش کرده، او را به نقطه‌ی اوج جنسی برساند و به همزمانی ارضا خود و همسرش کمک کند. دارودرمانی یکی دیگر از روش‌های درمان اختلال زود انزالی است. با توجه به ضرر و عوارض برخی از داروها توصیه‌ی چندانی به دارودرمانی نمی‌کنیم.

داروهای رایج برای درمان زود انزالی عبارتند از:

قرص‌های ضدافسردگی مثل: فلوکستین و پاروکستین

قرص‌های ترامادول که تنها در شرایط خاص و با تجویز پزشک می‌توانید مصرف کنید.

درمان‌های موضعی و استفاده از پماد، ژل تاخیری یا اسپری‌های بی‌حس‌کننده نیز نقش موثری دارند. این روش دارویی نسبت به موارد بالا عوارض کمتری دارد.

روش‌های روان‌درمانی

در این روش جلسات مشاوره برای فرد بهبود یافته و همسرش برگزار می‌شود. در این جلسات افراد بدون حس شرم و به طور دقیق درمورد مسائل جنسی خود صحبت می‌کنند. سپس مشاور منبع اصلی مشکل را پیدا کرده و کمک می‌کند زوجین درک بهتری از ارتباط خود پیدا کنند و اعتماد به نفس خود را بدست آورند.

روش‌های روان‌درمانی

کلام آخر

مراقبت‌ها و جلسات مشاوره بعد از ترک اعتیاد بسیار ضروری است. یکی از مشکلاتی که در این جلسات به آن می‌پردازیم زود انزالی در رابطه‌ی جنسی است. که در این مقاله سعی کردیم این مسئله و روش‌های درمان آن را بررسی کنیم. جدی گرفتن مراحل درمان و عمل به توصیه‌های درمانی پزشکان متخصص در این زمینه، می‌تواند در بلند مدت تجربه‌ی یک رابطه‌ی جنسی خوب و لذت‌بخش را برای شما زوجین به همراه داشته باشد. امیدواریم که این مطلب برای شما مفید و موثر واقع شود. برای دریافت مشاوره و ارتباط با متخصصین ما در ز‌مینه‌ی زودانزالی و مشکلات جنسی بعد از ترک اعتیاد، با کلینیک نگین تماس بگیرید.

نوشتن دیدگاه

در بیمارستان ما با بهترین کیفیت اعتیاد خود را ترک کنید پرسنل مرکز ترک اعتیاد نگین صبورانه شما را در مراحل ترک کردن این بیماری یاری می کنند.