پکیج ترک اعتیاد

اعتیاد بیماری و معضلی است که افراد بسیاری را به دام خود می‌کشاند. به دلیل مشکلات متعددی که این بیماری برای فرد مصرف‌کننده، خانواده‌ و جامعه‌‌ او ایجاد می‌کند، افراد به دنبال روشی برای ترک اعتیاد هستند تا برای همیشه از شر این بیماری نجات پیدا کنند. متاسفانه در این میان روش‌های غیرقانونی و خطرناکی وجود دارند که ممکن است با شعارهای فریبنده افراد نا آگاه را به سمت خود بکشانند. در این مقاله قصد داریم در مورد این روش‌های غیرقانونی و آسیب‌زننده توضیح دهیم.

بررسی پکیج های ترک اعتیاد اینترنتی و ماهواره‌ای

تبلیغات رسانه‌ها نقش پررنگ و موثری در سوق دادن مردم به سمت پکیج‌های ترک اعتیاد دارند. سال‌هاست در ماهواره و اینترنت کپسول‌ها و قرص‌هایی برای ترک اعتیاد فوری تبلیغ می‌شود. مبلغان آن‌ها ادعا می‌کنند که فرد معتاد با مصرف این داروها می‌تواند خیلی سریع اعتیادش را ترک کند. چند نمونه‌ از جملات تبلیغات اینترنتی برای فروش پکیج‌های ترک اعتیاد را باهم بخوانیم: روش اعجاز انگیز ترک اعتیاد با گیاه‌درمانی، معجزه قرص جدید ضد اعتیاد بدون خماری، ترک اعتیاد فوری صد در صد تضمینی، ترک اعتیاد بدون درد و بدون بازگشت.
این شعارها و روش‌های ترک اعتیاد مطمئنا غیرقانونی و آسیب‌زا هستند. تنها هدف این تبلیغات فریب دادن و سواستفاده از افراد ناآگاه است.

داروهای گیاهی ترک اعتیاد

به گفته مرکز تحقیقات و مطالعات بین‌المللی مواد مخدر: داروهای گیاهی یا دست‌ساز به هیچ عنوان برای درمان اعتیاد توصیه نمی‌شوند؛ زیرا محتویات درون کپسول‌ها برای فرد مشخص نیست. در بسیاری موارد مشاهده شده که کپسول‌ها حاوی ترکیبات مخدر و ترامادول هستند.

بررسی پکیج های ترک اعتیاد اینترنتی و ماهواره‌ای

داروهای گیاهی را نمی ‎توان در یک کپسول جا داد؛ زیرا حجم زیادی را اشغال می‎کند. بنابراین قطعا داروهای دست‌سازی که در کپسول جا داده می‌شوند، گیاهی نیستند. پزشک متخصص وقتی دارویی را تجویز می‌کند توصیه‌های لازم را درخصوص میزان مصرف و عوارض آن برای بیمار شرح می‌دهد ولی در داروهای دست‌ساز چون زیر نظر پزشک نیستند و هیچ کنترلی روی آن‌ها وجود ندارد، ممکن است عوارض بی‌شماری برای فرد مصرف کننده به وجود آورند.
همچنین در اغلب موارد شاهد اعتیاد بیشتر افرادی هستیم که از داروهای دست‌ساز برای ترک اعتیاد استفاده می‌کنند. بیماری که تصمیم می‌گیرد اعتیاد خود را ترک کند، باید تحت نظر یک متخصص باتجربه باشد. دکتر با توجه به شرایط بدنی او، جلسات مشاوره ترک اعتیاد و درمان دارویی را شروع می‌کند. در فرایند درمان بیمار از لحاظ جسمی و روحی و روانی تحت نظر پزشک قرار دارد تا دوران سم‌زدایی به پایان برسد. همچنین پس از دوران سم‌زدایی درمان‌های نگه‌دارنده و مراقبتی ویژه‌ای برای بیمار لحاظ می‎شود که بخش مهمی از درمان او است.

آیا ترک اعتیاد در خانه ممکن است؟

ترک اعتیاد در منزل شاید در نگاه اول راه آسان و وسوسه‌کننده‌ای به نظر برسد. معمولا خانواده‌هایی که مشکل مالی شدیدی دارند یا به اجبار و دور از چشم اطرافیان و جامعه می‌خواهند فرد معتاد را ترک بدهند، به خود درمانی پناه می‌برند. متاسفانه این دیدگاه نسبت به درمان و ترک اعتیاد بسیار مخرب است. به توصیه‌ی متخصصین ترک اعتیاد، فرایند درمان فرد بیمار باید تحت نظر یک گروه آموزش دیده انجام شود. این افراد در طول درمان دوره‌ی مصرف دارو را مدیریت می‌کنند.

آیا ترک اعتیاد در خانه ممکن است؟
سم‌زدایی در خانه تنها زمانی امکان‌پذیر است که یک پزشک یا متخصص ترک اعتیاد آن را تأیید کند. این متخصص در مرحله‌ی اول موقعیت و خطرات احتمالی شما را ارزیابی می‌کند. سپس‌ بر اساس آن یک برنامه‌ی درمانی برای شما می‌نویسد. فرد متخصص پرسش‌هایی در رابطه با نوع مواد مصرفی، میزان، تناوب و مدت زمان مصرف، عوارض روحی و روانی (که از قبل وجود داشته یا همزمان با مصرف به وجود آمده)، پرونده‌ی پزشکی و سلامت فیزیکی، تلاش‌های پیشین برای ترک مصرف و همچنین میزان حمایت در خانه مطرح می‌کند. پاسخ‌های شما به این پرسش‌ها تعیین می‌کند که چه نوع مراقبتی مناسب شماست.

فریب نخورید! ترک اعتیاد فقط با درمان تخصصی در کلینیک

اعتیاد یک نوع بیماری است و باید به شیوه‌ی درست درمان شود. فرایند درمان با توجه به نوع مواد، مدت زمان مصرف، شرایط جسمی فرد و ... توسط متخصص تعیین می‌شود. به بیان دیگر نمی‌توان یک پروسه‌ درمانی داروی واحد برای همه‌ی بیماران در نظر گرفت. بنابراین بهترین اقدام برای ترک اعتیاد، مراجعه به مراکز و کلینیک‌های معتبر و تخصصی است. بقیه‌ی راه‌ها از جمله پکیج‌های ترک اعتیاد، داروهای گیاهی و درمان در خانه که درمورد آن توضیح دادیم، می‌تواند ضررهای جبران ناپذیری به فرد بیمار وارد کند. امیدواریم اطلاعات این مقاله کلینیک ترک اعتیاد نگین باعث آگاهی شما بشود.

 

نوشتن دیدگاه

در بیمارستان ما با بهترین کیفیت اعتیاد خود را ترک کنید پرسنل مرکز ترک اعتیاد نگین صبورانه شما را در مراحل ترک کردن این بیماری یاری می کنند.