سریعترین روش ترک اعتیاد در منزل
بهترین روش ترک اعتیاد در منزل

یکی از بیماری هایی است که افرادی که در دام آن می افتند، از روش‌های مختلفی برای ترک اعتیاد استفاده می کنند. یکی از روش های ترک اعتیاد ترک اعتیاد در منزل است. افراد مختلف به دنبال سریع ترین روش ترک اعتیاد در منزل هستند و برای دستیابی به این هدف از روش‌های مختلفی استفاده می کنند که یکی از آنها استفاده از گیاه درمانی است. برخی دیگر از افراد فکر می‌کنند اگر فرد معتاد را به تخته ببندند، می توانند با استفاده از این روش او را ترک دهند. در این مقاله قصد داریم به سریعترین روش ترک اعتیاد در منزل بپردازیم و شما را بیشتر با این مقوله آشنا کنیم. با کلینیک ترک اعتیاد نگین همراه باشید. 

ترک اعتیاد در منزل کار صحیحی است؟

قبل از پرداختن به مقوله سریعترین روش ترک اعتیاد در منزل در ابتدا باید بررسی کنیم که آیا ترک اعتیاد در منزل کار صحیحی است یا خیر؟ در این باره باید گفت ترک اعتیاد در منزل با استفاده از روش‌های مختلفی انجام می شود و با توجه به روش مورد استفاده می تواند صحیح و یا غلط باشد، اما به صورت کلی در اکثر موارد ترک اعتیاد در منزل به روش صحیح انجام نمی‌شود و صدمات زیادی برای افراد در پی دارد.

راههای ترک اعتیاد در منزل

برخی از دلایل صحیح نبودن ترک اعتیاد در منزل موارد زیر هستند: 

۱. عدم توجه به شرایط روحی فرد

یکی از مهمترین دلایلی که نمیتوان اعتیاد را در منزل ترک کرد این است که در منزل به شرایط روحی فرد توجه نمی شود. برای مثال افرادی مانند روانپزشک و روانکاو در منزل در دسترس نیستند تا راهکارهای مناسب روحی را به افراد ارائه دهند. از طرفی از آنجایی که نزدیکان فرد در کنار او قرار دارند، علاوه بر مناسب نبودن شرایط روحی برای خود فرد ممکن است شرایط روحی برای اطرافیان او نیز مناسب نباشد.

۲. ترک یکباره اعتیاد

زمانی که فردی می خواهد در منزل اعتیاد خود را ترک کند از او خواسته می‌شود که یکباره تمامی مواد مخدر را کنار بگذارد و دیگر استفاده ای نداشته باشد. این در حالی است که در صورتی که افراد بخواهند اعتیاد خود را ترک کنند، باید این کار طی روندی منظم و با کاهش دوز مصرف دارو انجام شود. در صورتی که فرد یکباره اعتیاد خود را ترک کند امکان بازگشت مجدد اعتیاد بسیار بالاست. 

۳. احتمال اعتیاد به مواد شبه مخدر

مواد شبه مخدر مانند ب۲ و یا متادون برای ترک اعتیاد مورد استفاده قرار می گیرند به همین دلیل اگر افراد در منزل اقدام به ترک اعتیاد کنند به جای مواد مخدر از مواد شبه در استفاده می‌کنند و امکان اعتیاد آنها به مواد شبه مخدر بالاتر می رود. زمانی که برای ترک اعتیاد به کلینیک مراجعه میکنید، برای شما قرص b۲ و متادون تجویز می‌شود اما این تجویز با توجه به شرایط مختلف مانند سن و غیره انجام می شود.

برای ترک اعتیاد در منزل چه باید کرد

زمانی که افراد در منزل به اقدام به استفاده از مواد شبه مخدر برای ترک اعتیاد می کنند از آنجایی که با دوز مصرفی دارو آشنایی ندارند کم کم به مواد شبه مخدر معتاد می‌شوند و با افزایش دوز مصرفی خود ماده مخدر اصلی را کنار می‌گذارند، اما اعتیاد آنها همچنان پابرجاست. 

آیا ترک اعتیاد در خانه امکان پذیر است؟

درست است که اعتیاد ترسناک است و ترک آن از خود اعتیاد ترسناک تر. اما خبر خوب اینجا ست که ترک اعتیاد امکان پذیر است. بسیاری از افراد با اراده قوی توانسته اند خود را به ترک اعتیاد مجبور کنند. شرایط جسمی، روحی، عاطفی و بیولوژیکی متفاوتی در افراد باعث دشوار شدن ترک اعتیاد می شود. به همین دلیل است که برای این افراد ترک اعتیاد در منزل را توصیه نمی کنیم و ترجیحا بهتر است تا افراد ترک را در کلینیک ها و با بستری شدن پشت سر بگذارید. ترک اعتیاد در منزل امکان پذیر است اما نه برای همه! عده ی زیادی از افراد که سعی کرده اند اعتیاد خود را در منزل کنار بگذارند به دلایل متعددی که در ادامه توضیح می دهیم موفق نشده اند. این دلایل به این شکل شرح داده می شوند. 

در ترک اعتیاد در منزل مشکلات به شکل پایه ای درمان نمی شوند. مواردی همچون مشکلات خانوادگی، اضطراب، مشکلات روانی و خانوادگی و هر چیزی که در گذشته باعث شده بود فرد به سمت مواد مخدر کشیده شود در فرد ریشه ای حل نمی شو.د و باعث می شود مجدد به سمت مواد برگردد. بنابراین بستری بودن در کلینیک و ارتباط نزدیک با افراد هم درد و تحت نظر پزشک و روانپزشک بودن بسیار اهمیت دارد. 

با مصرف مواد فرد دچار ناخودآگاهی می شود و در هنگام ترک در منزل با این ناخودآگاهی به مسیر ادامه می دهد. این در حالی است که ارتباط با پزشک و مشاور کمک می کند تا در گذر زمان با خودشناسی به درمان ادامه دهید. 

نه تنها در منزل امکان وسوسه شدن و مصرف مجدد امکان دارد بلکه بدون پزشک و سم زدایی بدن توسط داروها و سرم های تجویزی پزشک مراحل ترک کامل نخواهد بود. همچنین اعتیاد نه تنها جسم را بلکه روح را نیز درگیر می کند. بنابراین لازم است تا بیمار تحت نظر روانپزضشکان و مشاوران باشد، در جلسات فردی و گروهی روان درمانی شرکت کند تا از نظر ذهنی نیز از اعتیاد رهایی پیدا کند که با ترک در منطل این امکامات برای شما فراهم نیست. 

باز هم تکرار می کنیم؛ ترک در منزل امکان پذیر است اما درصد کمی از افراد موفق به این امر شده اند و این را بدانید؛ در صورتی که در ترک اعتیاد شکست بخورید پیدا کردن اراده مجدد برای اقدام دوباره به ترک بسیار کم می شود. و شاید هیچ وقت نتوانید مجدد اقدام به ترک کنید. پس بهترین گزینه مراجعه به کمپ های ترک اعتیاد است. 

بهترین و سریعترین روش ترک اعتیاد در منزل

واقعیت ترک اعتیاد در منزل به تنهایی

بگذارید صادقانه جلو بریم. نمی گوییم ترک اعتیاد در منزل امکان پذیر نیست. اما سختی هایی که متحمل می شوید بدون شک بیشتر است. داروهایی که برای سم زدایی در کلینیک ها داده می شود و یا مسکن ها تماما روند درمان را برای شما آسان تر کرده و درد را برای شما قابل تحمل تر می کنند. از نکات دیگری که باید به آن توجه داشته باشید تنها نبودن در منزل است. از عوارض اصلی مواد مخدر بر مغز کنترلی است که بر روی سلول های مغز و اراده انسان پیدا می کند. که همین امر سبب می شود کنترل شما را در دست بگیرد و اجازه ادامه مسیر را به شما ندهد. بنابراین لازم است تا در هنگام ترک در منزل به هیچ عنوان تنها نمانید تا در صورتی که وسوسه شدید افرادی مراقب شما و عملکردتان باشند و از مصرف دوباره و بله گفتن به وسوسه های ذهنی شما جلوگیری کنند. چه بسا که حضور عزیزان در کنار افراد در پروسه ترک بسیار دلگرم کننده بوده و پشت سر گذاشتن سختی ها را آسان تر می کند. 

ترک اعتیاد سریع در منزل چه ریسک هایی دارد؟

ترک اعتیاد در منزل ریسک های زیادی دارد، اما یکی از مهمترین ریسک های آن این است که ترک اعتیاد در منزل باعث می‌شود فرد زودتر به سمت استفاده مجدد از مواد مخدر کشیده شود و اعتیاد به صورت ریشه‌ای درمان نشود. این مورد را می توان بزرگترین و مهمترین ریسک ترک اعتیاد در منزل دانست. ریسک ترک اعتیاد در منزل می تواند هم گریبانگیر افراد و هم گریبانگیر اطرافیان آنها شود. فردی که به دنبال ترک اعتیاد در منزل است درد زیادی را برای ترک اعتیاد تحمل می‌کند زیرا نمی تواند از داروهایی که در این زمینه تجویز شده‌اند، استفاده کند. در برخی از موارد درد ترک اعتیاد در منزل به اندازه‌ای است که فرد درمان خود را ادامه نمی دهد و آن را رها می کند. 

اطرافیان بیمار در هنگام ترک اعتیاد او در منزل فشار روحی زیادی متحمل می شوند. آنها باید شاهد درد کشیدن عزیزشان باشند و این موضوع برای آنها سخت است. یکی دیگر از ریسک های این موضوع این است که اطرافیان فرد معتاد ممکن است درد کشیدن او را تحمل نکنند و با رساندن ماده مخدر به او روند ترک اعتیاد را مختل کنند.

بهترین روش ترک اعتیاد در منزل

ترک اعتیاد تنها در خانه

ترک اعتیاد یک چالش پیچیده و حساس است که نیازمند ترکیب موارد مختلف و پشتیبانی‌ها است تا به نتیجه مطلوب برسد. این فرایند تحت تأثیر عوامل متعددی نظیر نوع اعتیاد، شدت آن، ویژگی‌های فردی و حمایت اجتماعی قرار دارد. اگرچه ممکن است در برخی موارد ترک اعتیاد تنها در خانه انجام شود، اما رعایت نکات زیر می‌تواند موثر باشد:

  • استفاده از مشاوره و راهنمایی حرفه‌ای: متخصصان اعتیاد می‌توانند با ارائه مشاوره‌های لازم، به شما کمک کنند. آن‌ها می‌توانند نکات مهمی را درباره مدیریت استرس، افزایش اعتماد به نفس و توسعه مهارت‌های مقابله با اعتیاد به شما ارائه دهند.

  • اهمیت حمایت از خانواده و دوستان: حمایت از افراد نزدیک مهمترین عامل در توفیق ترک اعتیاد است. آن‌ها می‌توانند با ارائه حمایت و انگیزه، شما را در این مسیر یاری کنند.

  • تحت نظر پزشکان متخصص: در برخی موارد، ممکن است نیاز به کمک پزشکان داشته باشید. درمان‌های جایگزین یا مصرف داروهای تحت نظر پزشک ممکن است مفید باشد.

  • ایجاد محیط سالم در خانه: ایجاد یک محیط سالم و پشتیبان در خانه با ایجاد ساختارها و فعالیت‌های مثبت در زندگی روزمره، به شما در ترک اعتیاد کمک خواهد کرد.

در کل، ترک اعتیاد بهتر است تحت نظر متخصصان اعتیاد و با بهره‌مندی از حمایت‌های مختلف اجتماعی و پزشکی انجام شود و با صلاحیت پزشک در خانه انجام شود و هر گز افراد نباید بدون پزشک تنها در خانه اقدام به ترک کنند.

ترک اعتیاد تنها در خانه

 بهترین و سریعترین روش ترک اعتیاد در منزل

شاید شنیده باشید که می گویند اعتیاد خانمان برانداز است. بدون شک همینطور است. اعتیاد زندگی، مغز و روح شما را درگیر می کند و تمام زندگی شما را تحت تاثیر قرار می دهد. یکی از روش های ترک اعتیاد در خانه است. بسیاری از افراد به دلایل مختلف همچون احساس آرامشی که در کنار خانواده دارند، محض کاهش استرس و در کنار خانواده بودن و یا نداشتن تمکن مالی کافی ترجیح می دهند تا اعتیاد خود را در خانه کنار بگذارند. این روش سختی های خاص خود را دارد. اما بهترین و سریعترین روش ترک اعتیاد در منزل به کمک پزشک و داروهای تجویزی آن است. شما حتی اگر در منزل قصد ترک اعتیاد را دارید لازم است تا در ابتدا به پزشک مراجعه کنید؛ آزمایش های لازم را پشت سر بگذارید و داروهای تجویزی پزشک و مراحلی که او به شما ارائه می دهد را به ترتیب پشت سر بگذارید. بهترین و سریعترین روش ترک اعتیاد در منزل وجود ندارد پیشنهاد می کنیم با کارشناسان نگین همراه شوید

 

دیدگاه‌ها  
دوستان من 10 سال اعتیاد داشتم هرکس یه جوریه من پول کلینیک رفتن داشتم ولی دلیل اصلی ترکم عشقم به زن و زندگیم بود از اینکه داشتم اینجوری آزارش میدادم از خودم متنفر بودم از اینکه این زن اینجوری پام نشسته خجالت میکشیدم تو روش یه جایی گفتم بسه یا بمیر یا درست زندگی کن تو خونه ترک کردم بدبختیاشم به جون خریدم چون دیدن زنم و اشکاش وقتایی که درد میکشیدم کمک میکرد تا ادامه بدم الانم خداروشکر 1 ساله پاکم یه انگیزه پیدا کنید:) همین
داداشی ایشالله همیشه پایدار باشین میشه بگی چه کارایی کردی موقع ترک ؟
من مدت 8 ماه ميشه از ترياك از استفاده ميكنم
به اين مدت خانوم خبر نداشت
دو هفته پيش اتفاقي ديد منو
منم يك كلام گفتم ديگه بس بس كردم
مهم ارداه قوي انسان هست
درد ميكشي رنج ميكشي
اگه واقعا توان مالي داري
10 روز فقط در خانه خواب شدن تا اون وقتي كه دلت بخالد هتا من. روزي شد 24 ساعت خواب بودم فقط گفتم منو به حالت خودم ول كنيم روزي شد دو ساعت خوابيدم بد از هر خاب بيدار كه شدي دوش بگير موقع خواب شير بخور بد از خوردن شير خوابشو درد ميكشي تحمل كن اگه واقعا مردي به درد كه بيش از حد شد يك دانه قرص ضد درد استفاده كن خلاصه امروز ترك نكني بايد فردا ترك كني توك كنيم شما را به اولاد تان قسم ميدم زجر ميكشي درد ميكشي اما ديگه ميري يه زندگي ميفهمي
نوشتن دیدگاه

سوالات متداول سریعترین روش ترک اعتیاد در منزل

علت دشوار بودن ترک اعتیاد در منزل چیست؟

اعتیاد علل جسمی، روحی، عاطفی و زیستی متفاوتی دارد و همچنین می‌تواند مغز و سیستم پاداش‌دهی مغز را به‌شدت تحت تاثیر قرار دهد. به همین دلیل به جز بررسی جسم و انجام آزمایشات مختلف و تحت نظر پزشک بودن؛ لازم است تا بیمار از نظر روحی نیز تحت درمان قرار گیرد. به همین دلیل، ترک اعتیاد در منزل می‌تواند بسیار دشوار شود.

آیا ترک اعتیاد در منزل امکانپذیر است؟

ترک اعتیاد در منزل امکان داد اما به دلیل اینکه احتمال اعتیاد به داروها و مواد دیگر وجود دارد و همچنین لازم است تا فرد از نظر روحی نیز تحت درمان های دارویی و غیر دارویی قرار گیرد؛ توصیه می شود تا فرد مصرف کننده برای ترک به کلینیک های مطمئن مراجعه کرده و فرآیند درمان را به درستی پشت سر گذارد. 

بهترین و سریعترین روش ترک اعتیاد در منزل چیست؟

ترک اعتیاد به خودی خود سخت است. حال تصور کنید در منزل و بدون مراقبت های پزشک صورت گیرد. به دلیل دسترسی راحت تر بیمار به مواد مخدر، احتمال لغزش و مصرف مجدد وجود دارد. اما عده ای به دلیل آسایش بیشتری که در کنار خانواده دارند؛ یا به دلیل نداشتن تمکن مالی ترجیه می دهند در خانه ترک کنند. با در نظر گرفتن این موضوع بهترین روش ترک اعتیاد در منزل تحت نظر پزشک و داروهای تجویزی او و همچنین گرفتن مشاوره های تلفنی است. 

در بیمارستان ما با بهترین کیفیت اعتیاد خود را ترک کنید پرسنل مرکز ترک اعتیاد نگین صبورانه شما را در مراحل ترک کردن این بیماری یاری می کنند.