ترک اعتیاد و رابطه زناشویی

اعتیاد یک تحول بزرگ در بدن است که بدن را به سوی تغییرات اساسی و بسیار بدی می برد که در نهایت ما با بدنی مواجه هستیم که بسیاری از ارگان های آن همچون سابق فعالیت نمی کند و این تنها یک بعد اعتیاد است.
اعتیاد بنیان خانواده های زیادی را از هم می پاشد و اختلالات روانی فرد را به دنبال دارد که یکی از این مشکلات بدون شک در مسائل زناشویی بروز می کند و در نهایت اختلاف های زوجین را به دنبال دارد. زیرا عملکرد مسائل جنسی ما بسیار به هورمون های جنسی بستگی دارد که این هورمون ها از ماده ای به نام کلسترول ساخته شده اند، ماده مخدری که فرد مصرف می کند اغلب روی کلسترول تأثیر بسیار بدی دارد، از این رو عملکرد هورمون های جنسی تغییر می کند. ما در ادامه به تاثیرات مثبت ترک انواع اعتیاد و رابطه زناشویی میپردازیم.

تأثیر جسمی مواد مخدر بر رابطه زناشویی

در ایران باورهای غلطی نسبت به مواد مخدر وجود دارد، برخی از افراد تصور می کنند استفاده از مواد مخدر سبب بهبود روابط جنسی می شود، از این رو برخی از افرادی که دچار زودانزالی هستند یا سردی مزاج دارند به این مواد روی می آورند تا این مشکلات را رفع کنند.
هر چند که در دفعات اول این مسئله شاید درست باشد، اما مواد مخدر همچون مبارزی قوی می باشد که هنگامی که مصرف می شود، آرام آرام سبب تغییراتی در بدن می شود که بدن در نهایت نمی تواند در مقابل آن تاب آورد و در نهایت این مواد غلبه می کنند و شروع بر حکمرانی بر بدن فرد بیمار می کنند.
در آن حالت مواد مخدر بدن را به سمت کاهش عملکرد جنسی بدن می برد و تأثیری که فرد از آن انتظار دارد کاملاً نتیجه عکس دارد.
از طرفی فرد با رؤیت چنین علائمی در بدن، سعی بر افزایش دز مصرفی خود دارد که این مسئله تنها باعث نابودی سریعتر بدن می شود.

تأثیر جسمی مواد مخدر بر رابطه زناشویی

تأثیر روانی مواد مخدرها بر رابطه زناشویی

همانطور که در بخش قبل گفتیم ممکن است مواد مخدر در ابتدا همچون انتظارات بیمار رفتار کند و در نهایت سبب بهبود روابط جنسی شود به گونه ای که فرد به دیرانزالی می رسد و اگر ناتوانی جنسی داشته باشد اغلب با مصرف این مواد رفع می شود.
پس از طی کردن این دوره به بیش فعالی جنسی می رسد و این مشکل سبب آسیب های بسیار جدی به جامعه می شود، از طرفی اعتماد به نفس کاذب بیمار را به دنبال دارد که کمک کردن در این مرحله به وی بسیار سخت است.
اغلب این افراد در کنترل خود ناتوان می شوند، زیرا مواد مخدر سلول های مغز را نیز نشانه می گیرد و فرد به مرور کنترل کمتری روی بدن خود دارد که در نهایت این مسئله سبب مشکلاتی نظیر خیانت و رفتارهای غیر انسانی در خانواده و جامعه می شود.
تمامی این موارد در کنار هم نه تنها باعث می شوند امنیت در رابطه به طور کامل از بین برود بلکه باعث می شوند اصلی ترین المان هایی که برای بقا یک رابطه دو نفره نیاز است نیز نابود شود و دیگر دلیلی برای پابرجا ماندن آن خانواده باقی نماند و از این رو طلاق های بسیار زیادی را به دنبال داشته باشد.

تأثیر روانی مواد مخدرها بر رابطه زناشویی

ترک اعتیاد چگونه به رابطه زناشویی کمک می کند؟

زمانیکه ماده آسیب زا ناشی از ماده مخدری که فرد مصرف می کند از بدن خارج و به عبارتی بدن فرد از سموم پاکسازی شود، تغییرات مثبتی در بدن صورت می گیرد.
از اصلی ترین آن ها می توانیم به عملکرد درست هورمون های جنسی اشاره کنیم، زیرا دیگر هیچ ماده ای نیست که روی کلسترول بدن شما تأثیر منفی بگذارد و از طرفی هورمون های جنسی بدن را مختل کند از این رو بدن به سمت بهبود می رود.
در ابتدا پس از ترک اعتیاد، نیروی جنسی فرد مجدد فعال می شود اما مسئله زودانزالی در بسیاری از افرادی که تازه ترک کرده اند بسیار مطرح می باشد.
برای رفع زودانزالی بعد از ترک اعتیاد بهتر است زیر نظر متخصص، شیوه رابطه جنسی تغییر کند تا بدن فرد آرام آرام برای یک رابطه جنسی درست آماده شود.
گفتنی است که شما اگر در مرکزی مثل کلینیک ترک اعتیاد نگین تحت نظر متخصصین حاذق، ماده مخدر را ترک کنید می توانید به بدن خود همچون قبل سلامتی را هدیه کنید و در فعالیت های جنسی به فعالیتی نرمال و ایده آل برسید.

نوشتن دیدگاه

در بیمارستان ما با بهترین کیفیت اعتیاد خود را ترک کنید پرسنل مرکز ترک اعتیاد نگین صبورانه شما را در مراحل ترک کردن این بیماری یاری می کنند.