آیا ناس باعث ریزش مو میشود

نسوار که به آن ناس نیز می گویند ماده مخدری است که از تنباکو خشک تولید می شود. تنباکو استفاده شده برای تولید ناس حاوی مقادیر زیادی نیکوتین است. بسیاری از توزیع کنندگان، این ماده را با ترکیبات دیگری اضافه کرده و آن را به مشتریان خود ارائه می کنند. ناس عوارض خطرناکی برای سلامتی فرد دارد و می تواند عامل سرطان نیز باشد. امروزه بسیاری از افراد از ناس به عنوان جایگزینی برای سیگار استفاده می کنند که در آن ها حس سرخوشی و خوشحالی کوتاه مدتی ایجاد می کند. اما با افزایش مصرف ناس، این ماده تاثیرات منفی و مخرب خود را بیشتر نشان می دهد و فرد را در دام بلای خود گرفتار می کند.
عوارض مصرف ناس بسیار زیاد هستند و در بدن هر فردی بسته به ژنتیک و وضعیت جسمانی او، با شدت های مختلفی بروز می کنند. از جمله عوارض ناس می توان به سرگیجه، سردرد، حالت تهوع و استفراغ، توهم و هذیان گویی، ناباروری، سرطان، کاهش میل جنسی و ریزش مو اشاره کرد. عوارض ناس به دو شکل کوتاه مدت و بلند مدت در بدن ظهور می کنند. عوارضی همچون سردرد و سرگیجه، از دست دادن تعادل در حرکت و رفتار جزء عوارض کوتاه مدت بوده و عوارضی همچون مشکلات قلبی و عروقی، سرطان، اختلال در فعالیت روده ها و... نیز در گروه عوارض بلند مدت قرار می گیرند. کمپ ترک اعتیاد لاکچری نگین یکی از مراکز مطمئن در زمینه ترک اعتیاد است که با کادر متخصص بهترین خدمات را به بیماران ارائه می دهد. کمپ ترک اعتیاد لاکچری نگین یکی از مراکز مطمئن در زمینه ترک اعتیاد است که با کادر متخصص بهترین خدمات را به بیماران ارائه می دهد. 

آیا مصرف ماده مخدر ناس باعث ریزش مو می شود؟

آیا مصرف ماده مخدر ناس باعث ریزش مو می شود؟

ناس هم، همانند دیگر مواد مخدر اعتیادآور است و بعد از وابستگی شدید، ترک کردن آن کار راحتی نخواهد بود. از این رو توصیه می شود، بیمارانی که درگیر مصرف این ماده خطرناک هستند، در اولین فرصت برای ترک آن اقدام کنند. در این زمینه موسسات ترک اعتیاد مختلفی وجود دارند که با ارائه مشاوره و برنامه های کاربردی، به افراد در ترک ناس کمک می کنند. خب تا اینجا با ناس و عوارض ناشی از مصرف آن آشنا شدیم. اما می خواهیم ببینیم آیا ترکیبات موجود در ناس تاثیری در رشد یا ریزش مو دارند؟ آیا این مطلب صحت دارد که ماده مخدر ناس باعث ریزش مو می شود؟ در بخش بعدی با ما همراه باشید تا در این خصوص بیشتر صحبت کنیم.
اگر مطالعاتی در زمینه ترکیبات به کار رفته در ناس و عوارض جسمی و روحی آن داشته باشید، احتمالا به این مسئله پی خواهید برد که این ماده مخدر تا چه اندازه می تواند در عملکرد صحیح بدن اختلال ایجاد کند. ما در این بخش می خواهیم به این سوال پاسخ دهیم که آیا مصرف ماده مخدر ناس باعث ریزش مو می شود یا خیر؟ در ناس ترکیباتی همچون تنباکو و آهک وجود دارد که البته ماده مخدر عرضه شده در بازار تنها شامل این دو ترکیب نبوده و افزودنی های دیگری را نیز شامل می شود.

آیا مصرف ماده مخدر ناس باعث ریزش مو می شود؟

ریزش مو با مصرف مخدر ناس

ترکیبات ناآشنا و مضری که در ناس وجود دارند به طور مستقیم و غیرمستقیم بر عملکرد مغز، قلب، دستگاه گوارش و... تاثیر می گذارند. علاوه بر مشکلات جسمی، ناس تاثیرات عمیقی بر روح و روان افراد دارد. به گونه ای که گزارشاتی مبنی بر توهم زدن و روانپریشی در مصرف کنندگان به ثبت رسیده است. تصورش را بکنید یک ماده در گذر زمان شما را با عوارضی همچون اختلال در خواب، اختلال در گوارش و هضم غذا، سردردهای مکرر، حالت تهوع، عدم تمرکز، مشکلات روحی، افسردگی و.... مواجه کند. تمامی این موارد می توانند به شکلی در ریزش مو نقش داشته باشند.
زمانی که سیستم ایمنی و سیستم مغز و اعصاب شما عملکرد درستی نداشته باشند، امکان ابتلا به ریزش مو افزایش پیدا می کند. عده ای بر این باورند که ناس یک نوع داروی مسکن و گیاهی است که با انواع مواد مخدر تفاوت زیادی دارد و اعتیاد آور نیست. اما این باور کاملا اشتباه است. بررسی ها نشان داده که مصرف بی رویه و بیش از حد ناس می تواند بر روی رشد مو و عملکرد هورمون های بدن تاثیر مخرب بگذارد، فرد را دچار بیماری های قلبی و عروقی کند، فشار خون را افزایش دهد، تعادل در حرکات و رفتار را برهم بزند، ضربان قلب را افزایش دهد، در خواب و تمرکز اختلال ایجاد کند و ... .

ریزش مو با مصرف مخدر ناس

عوارضی همچون ریزش مو ناشی از مصرف ماده مخدر ناس، بعد از ترک آن به مرور رفع خواهند شد. بنابراین به افرادی که به هر نحوی درگیر استفاده از این ماده هستند پیشنهاد می کنیم پیش از وابستگی شدید به این ماده و برای جلوگیری از بروز عوارض آن هرچه زودتر اقدام به ترک آن کنند. هرچه میزان مصرف ناس در طول روز برای یک فرد بیشتر باشد، قطعا میزان وابستگی شدیدتر بوده و در نهایت ترک آن سخت تر خواهد شد. اما در صورتی که فرد بیمار تمایل به ترک ناس داشته باشد، می تواند از موسسات معتبر ترک اعتیاد کمک بگیرد. کلینیک ترک اعتیاد نگین بهترین کلینیک ترک اعتیاد در اصفهان است که با سال ها فعالیت و کسب تجربه، بهترین خدمات مشاوره و درمانی را در اختیار مراجعین قرار می دهد. برای اطلاع از نحوه دریافت خدمات می توانید سایت مجموعه را مشاهده نمایید.

نوشتن دیدگاه

در بیمارستان ما با بهترین کیفیت اعتیاد خود را ترک کنید پرسنل مرکز ترک اعتیاد نگین صبورانه شما را در مراحل ترک کردن این بیماری یاری می کنند.