متادون چند روز در بدن میماند

مدت زمان ماندگاری هر مواد مخدر بسته به مقدار و میزان مصرف شده آن، متفاوت است. این تفاوت می تواند انواع مواد مخدر موجود را شامل شود. ممکن است یک ماده مخدر از 3 ساعت تا 3 ماه در بدن ماندگاری داشته باشد و شما می توانید با استفاده از آزمایش های مختلف اعتیاد، آن را شناسایی کنید. متادون یک دسته از دارو ها است که به عنوان اپیوئیدها و یک دارو برای ترک اعتیاد شناخته می شود. متادون به فرم های دارویی به شکل قرص، شربت، پودر و فرآورده های تزریقی در مراکز ترک اعتیاد از طریق تجویز دکتر به فروش می رسد. در واقع یک دارو جهت تسکین درد است. جهت استفاده از آن حتما به پزشک مراجعه کنید در غیر این صورت استفاده آن به هر نحوه دیگری غیرقانونی بوده و شامل مجازات خواهید شد. اگر می خواهید بدانید متادون چند روز در بدن شما می ماند و عوارض آن چیست، این مقاله را تا انتها بخوانید. همچنین برای کسب اطلاعات بیشتر در رابطه با ترک اعتیاد به متادون در خانه می توانید با متخصصان کلینیک نگین در ارتباط باشید. 

متادون چند روز در بدن میماند

ماندگاری متادون در بدن چند روز است؟

متادون یک ماده ی مخدر است و جهت ترک افراد از دیگر مواد مخدر مانند تریاک، هروئین و... مورد استفاده قرار می گیرد. ماندگاری متادون با فرم های متفاوت قرص و شربت در بدن افراد مختلف و بستگی به عواملی مانند وزن، سن، متابولیسم، مصرف مواد دیگر در کنار آن و... دارد. در ادامه این عوامل را برایتان شرح می دهیم. میزان سوخت و ساز طبیعی بدن یا متابولیسم: متابولیسم بدن هر فرد مرتبط با ژنتیک او است. بنابراین هرچه میزان سوخت و ساز افراد بیشتر باشد در نتیجه دفع مواد مخدر زودتر صورت می گیرد و مدت زمان ماندگاری مواد مخدر در بدن کم می شود.

  • سلامت جسمی افراد: سلامت کلی بدن افراد ارتباط مستقیمی در مدت زمان ماندگاری آن ها هم دارد. برا مثال اگر فردی دچار بیماری قلبی یا کلیوی و... باشد احتمال اینکه مواد مخدر در بدن او بماند نسبت به فردی که دارای سلامت جسمی کامل است، بیشتر می شود. در نتیجه تحرک بیشتر از ماندگاری مواد مخدر در بدن جلوگیری می کند.
  • سن: از دیگر عوامل مهم در ماندگاری مواد مخدر در بدن سن افراد مصرف کننده است. هر چه افراد مسن تر باشند در نتیجه مواد مخدر، مدت زمان بیشتری را در بدنشان می مانند. در واقع مواد مخدر در بدن افراد جوان به دلیل تحرک زیادشان، زودتر از افراد مسن دفع می شود.
  • وزن و سایز بدن: به دلیل حل شدن مواد مخدر در توده های چربی، در نتیجه در افرادی که وزن زیادی دارند، مواد مخدر مدت زمان طولانی تری در بدنشان می ماند. افرادی که وزن کمی دارند دفع مواد مخدر از بدن را، نسبت به افرادی که دارای وزن زیادی هستند، زودتر انجام می دهند.

ماندگاری متادون در بدن چند روز است؟

قرص و شربت متادون تا چند روز در بدن می ماند؟

همینطور که گفته شد متادون یک دارو جهت تسکین درد توسط دکتر، تجویز می شود.مصرف کنترل شده متادون، موجب ترک افراد معتاد می شود؛ اما مصرف خودسرانه این دارو بدون مراجعه به دکتر، بسیار اعتیاد آور است و به مرور زمان باعث زیان های زیادی برای فرد مصرف کننده می شود و عواقب جبران ناپذیری را به دنبال دارد. نتایج و پژوهش های به دست آمده نشان می دهد که ماندگاری متادون به صورت قرص و شربت در بدن افراد متفاوت بوده و به عوامل متعددی بستگی دارد. مدت زمان ماندگاری آن به صورت تقریبی از 2 تا 14 روز است. متادون چه به صورت قرص و چه به صورت شربت تا بعد از مصرف تا 60 ساعت در بدن باقی می ماند. اگرچه آزمایش اعتیاد برای آن مثبت می شود اما اثرات این دارو پس از مصرف تا دو یا سه روز بعد، در بدن از بین می رود. نیمه عمر متادون با توجه به عادت فرد به مواد مخدر متفاوت است. برای مثال نیمه عمر متادون برای افرادی که به مواد افیونی مانند هروئین عادت دارند تا 24 ساعت است اما در بدن افرادی که به مواد مخدر عادت ندارد تا 55 ساعت است. معمولا بعد از گذشت 5 تا 6 نیمه عمر از متادون، این دارو کاملا از بدن فرد خارج می شود.
متادون مانند دیگر مواد مخدر، آزمایش اعتیاد مخصوص به خود را دارد و در صورت مصرف متادون نتیجه آزمایش مثبت می شود. تست عمومی اعتیاد فقط در صورت مصرف تریاک و مورفین مثبت می شود. در نتیجه مصرف متادون با این تست قابل تشخیص نیست.

قرص و شربت متادون تا چند روز در بدن می ماند؟

متادون را از طریق آزمایش های مختلفی می توان تشخیص داد. هر آزمایش با توجه به تعداد فاکتورهای خاصی می تواند متادون را برای مدت زمان مشخصی در بدن تشخیص دهد. معمولا متادون پس از 14 روز از بدن به طور کامل دفع می شود. با این حال آزمایش ادرار یکی از متداول ترین آزمایش ها جهت تشخیص متادون است. به طور کلی مدت زمان تشخیص هر آزمایش، به شرح زیر است:

  • آزمایش ادرار: از طریق آزمایش ادرار می توان متادون را از یک ساعت پس از مصرف تا 3 یا 4 روز بعد آن تشخیص داد. ناگفته نماند حتی گاهی پس از دو هفته از آخرین مصرف متادون، توسط آزمایش ادرار قابل تشخیص بوده است.
  • آزمایش خون: با استفاده از آزمایش خون می توان متادون را از 30 دقیقه تا 3 یا 4 روز بعد از آخرین مصرف، تشخیص داد.
  • آزمایش بزاق: از طریق آزمایش بزاق می توان متادون را تا 10 روز پس از آخرین مصرف، تشخیص داد.
  • آزمایش مو: از طریق ازمایش مو می توان متادون را تا 3 ماه پس از مصرف تشخیص داد. ناگفته نماند که آزمایش اعتیاد از طریق مو، در آزمایشگاه های محدودی انجام می شود.

تست متادون تا چند روز مثبت است

مدت زمان باقی‌ماندن متادون در بدن ممکن است متفاوت باشد، اما گزارشات نشان می‌دهد که این مدت معمولا بین 2 تا 14 روز است، با این حال متادون معمولا تا 60 ساعت پس از مصرف آن در بدن فعال باقی می‌ماند. این به این معنا است که اثرات متادون پس از دو تا سه روز به طور کامل از بین می‌رود. نیمه عمر متادون متغیر بوده و به تحمل فرد به مواد افیونی بستگی دارد. برای افرادی که به مصرف مواد افیونی عادت دارند مانند شخصی که به هروئین معتاد است، نیمه عمر متادون معمولاً حدود 24 ساعت است. اما برای کسانی که به مصرف مواد افیونی عادت ندارند، نیمه عمر متادون ممکن است تا 55 ساعت طول بکشد. پس از پنج تا شش بار نیمه عمر، متادون معمولا به طور کامل از بدن حذف می‌شود.

تست متادون تا چند روز مثبت است

در این مقاله مدت زمان ماندگاری متادون در بدن، عوامل مؤثر بر آن و آزمایش های انجام شده برای تشخیص آن را شرح دادیم. متادون در جهت تسکین درد به افراد معتاد تجویز می شود و استفاده آن فقط از طریق تجویز دکتر صورت می گیرد، در غیر این صورت استفاده آن به هر روشی غیر قانونی بوده و عوارضی زیادی را به دنبال دارد. از مصرف متادون با دوز های مختلف به صورت سرخودی جدا پرهیز کنید. برای کسب اطلاعات بیشتر می توانید از بهترین مرکز ترک اعتیاد در اصفهان چون کلینیک نگین کمک بگیرید.

 

دیدگاه‌ها  
عزیزان اگر متادون دیدید خدا وکیلی ازش فرار کنید من 3ماهه که متادون ترک کردم هنوز ول کن ماجرا نیست روزی 2عدد 5 مصرف میکردم خیلی عذاب می‌کشم امیدوارم کسی دنبال متادون نره به حق خدای بزرگ
متادون خود شیطانه افیونهاست بعد 10 روزم کیت بدی مثبتی و تازه از روزه 14 خماریش شروع میشه و حداقل 3ماه جسمی درگیری بعدشم افسردگی میگیری
دوستان سلام من الان نزدیک 1ماهه. ک متادون رو ترک کردم. قبلش هم روزی یک 20میلی می‌خوردم ...با کمک پزشک متخصص تونستم تاالانکه یک ماهه ترک کنم
فقط یک نصیحت کسی ک سالمه نره دنبال متادون. یا کسی اگه اول راهه با کمک متخصصین ترکش کنن
ترکش درد بدی داره
استفراغ ....اسهال....سردرد....بدن درد شدید....ضربان قلب... تنگی نفس...وخیلی دردهای دیگه. و همشم ب بدن آسیب می‌زند
3ساله مصرف داشتم
یاحق
سلام متادن واقعا سخت من ده سال خوردم یابوی یسال نخوردم تا یکماه توان راه رفتن نداشتم بعد یماه افتادم روشیره یسال الان یماه رفتم دکتر ترک کردم
نوشتن دیدگاه

در بیمارستان ما با بهترین کیفیت اعتیاد خود را ترک کنید پرسنل مرکز ترک اعتیاد نگین صبورانه شما را در مراحل ترک کردن این بیماری یاری می کنند.