«روش سرپایی ترک اعتیاد» عبارت جذابی است که توجه افراد درگیر در دام اعتیاد را به خود جذب می کند. اما آیا واقعاً این شیوه ترک مؤثر و سودمند است؟ آیا استفاده از این روش برای تمام بیماران مجاز است یا تنها در موارد خاصی قابل بکارگیری می باشد؟ ضریب موفقیت در طی درمان به روش سرپایی چقدر است؟ در این نوشتار، روش سرپایی ترک اعتیاد تشریح شده و اطلاعات جامعی در این رابطه ارائه می شود. همچنین برای کسب اطلاعات در رابطه با انواع مواد مخدر می توانید به مقالات سایت نگین مراجعه کنید. 
از گذشته تا امروز افراد بیمار درگیر اعتیاد برای رهایی از این دام فریبنده، در کمپ ها و مراکز مخصوص بستری شده و پس از طی پروسه درمان، ترخیص شده و به عبارتی از مواد افیونی پاک می شدند. امروزه با توجه به تغییر به وجود آمده در سبک زندگی مردم، گاهی امکان بستری شدن برای فرد وجود ندارد. از این رو روش هایی تحت عنوان شیوه ترک اعتیاد سرپایی سامان دهی شده است تا این گروه با بهره گیری از این خدمات، قادر به ترک مصرف مواد مخدر باشند. شاید برای افرادی که درگیر ترک اعتیاد هستند سوال شده باشد که برای ترک اعتیاد چه بخوریم؟ ترک اعتیاد به بعضی از مواد مخدر به سادگی ها امکان پذیر نیست و تنها تحت نظارت 24 ساعته متخصص امکان پذیر است همچون ترک اعتیاد کوکائین. به طور کلی شما می توانید با مراجعه به مقالات سایت نگین جواب بسیاری سوالات خود را بیابید، و حتی در صورت نیاز به دریافت مشاوره می توانید با شماره های درج شده در سایت تماس گرفته و با کارشناسان مجموعه صحبت کنید. انتخاب کلینیک نگین به عنوان بهترین مرکز ترک اعتیاد می تواند یک انتخاب صحیح باشد. 

  1. روش سرپایی ترک اعتیاد چیست

روش سرپایی ترک اعتیاد چیست

در این روش فرد طبق برنامه ای منظم و متناسب با نیاز خود، در ساعات و روزهای مشخصی به مرکز مراجعه نموده و درمان های لازم را دریافت می کند و در پایان با کمک همراه خود به منزل باز می گردد. در درمان سرپایی امکان گفتگو و دریافت مشاوره در تمامی ساعات شبانه روز برای بیمار وجود دارد و همراه وی نیز برای مواجهه با شرایط مختلف از قبل آماده شده است.
سودمندی این روش از نظر علمی به اثبات رسیده است اما؛ چنانچه فردی مدت زمان زیادی با مصرف مواد مخدر خو گرفته باشد، استفاده از روش های بستری در کمپ و کلینیک برای وی مفیدتر خواهد بود. چرا که در طی درمان ممکن است با واکنش های پیش بینی نشده ای روبه رو شوند که نیاز به مداخله فوری برای کنترل آن وجود داشته باشد.

آیا روش سرپایی ترک اعتیاد امکان پذیر است

آیا روش سرپایی ترک اعتیاد امکان پذیر است

استفاده از روش ترک سرپایی با توجه به مزایایی که دارد مورد توجه بسیاری از بیماران اعتیاد قرار دارد. اما آیا این روش برای تمام افراد درگیر قابل استفاده است؟ پاسخ این سوال منفی است. واضح است افرادی که سالیان طولانی مواد مخدر را به طور مستمر و مداوم مصرف نموده اند، قادر به بهره گیری از روش سرپایی نخواهند بود. چرا که عوارض ترک در طی درمان برای این گروه بسیار شدید خواهد بود و فرد را دچار سرگردانی و پریشانی خواهد کرد. لذا این روش تنها برای افرادی که به تازگی روی به مصرف مخدر آورده اند و به اصطلاح اعتیاد خفیفی دارند، مناسب خواهد بود.
به علاوه در این روش داشتن یک همراه پر انرژی و حمایت های خانواده کاملاً ضروری است. لذا افرادی که از این شرایط بررخوردار نیستند، نمی تواند به روش غیر بستری اعتیاد خود را درمان کنند. شرکت منظم در جلسات درمانی و مشاوره نیز یکی از لازمه های روش ترک سرپایی است. چنانچه فردی نمی تواند به طور دقیق و کامل این مسئله را رعایت کند، بهتر است از روش های دیگر برای ترک و رهایی بهره گیری نماید.
عزم راسخ لازمه استفاده از روش ترک سرپایی است. اگر فرد برای ترک انگیزه نداشته باشد و با قدرت گام در این مسیر نگذارد، احتمال موفقیت این روش بسیار کم و ناچیز خواهد بود. از این رو این شیوه تنها در مورد افرادی مثمر ثمر خواهد بود که واقعا قصد ترک دارند.
علاوه بر موارد فوق الذکر؛ استفاده از این متد برای افرادی که خطر ترک با مصرف دارو برای آنان ناچیز و جزئی است، توصیه می شود و در مورد افراد با ریسک بالا، بهتر است از شیوه های دیگر بهره گیری شود.

دروغی به نام روش سرپایی ترک اعتیاد

دروغی به نام روش سرپایی ترک اعتیاد

روش سرپایی ترک اعتیاد ممکن است برای افرادی که بازگشت مجدد به مصرف مواد مخدر داشته اند یا دیگر بیمارانی که به دنبال ترک هستند، امری غیرممکن به نظر برسد. این افراد با آشنایی با این متد تصور خواهند کرد که این روش دروغی بیش نیست و صرفاً افراد سودجو با ارائه این شیوه به دنبال بهره گیری مادی از بیماران هستند. اما واقعیت این است که چنانچه شرایط لازم مهیا باشد و فرد از انگیزه و اراده کافی برای ترک برخوردار باشد، درمان با روش ترک سرپایی می تواند سودمند و مفید باشد.

بهترین کار این است که قبل از هر اقدامی با کلینیک ترک اعتیاد نگین تماس بگیرید و با پزشکان و مشاوران این مجموعه مشورت کنید. کلینیک ترک اعتیاد نگین بهترین مرکز ترک اعتیاد در اصفهان است.

 

نوشتن دیدگاه

در بیمارستان ما با بهترین کیفیت اعتیاد خود را ترک کنید پرسنل مرکز ترک اعتیاد نگین صبورانه شما را در مراحل ترک کردن این بیماری یاری می کنند.