مراقبت بعد از ترک هروئین

اعتیاد یکی از بیماری های مخرب است که می تواند روح و جسم افراد را درگیر کند از این رو برای ترک آن باید دقت بسیاری شود و پس از ترک مراقبت های لازم نیز انجام شود. هروئین یک ماده اعتیادآور است که افراد زیادی آن را مصرف می کنند، برخی از این افراد با مشاهده عوارض خطرناک این ماده تصمیم به ترک می گیرند از این رو باید نسبت به مراقبت های بعد از ترک آشنایی داشته باشند تا دوباره درگیر اعتیاد نشوند. هروئین وابستگی بسیار زیادی دارد و ترک ناگهانی آن می تواند بسیار خطرناک باشد.
ترک اعتیاد روش های گوناگونی دارد که بهتر است افراد معتاد از متخصصین کار بلد برای این کار استفاده کنند تا پس از ترک دچار بازگشت نشوند. ترک هروئین نسبت به دیگر مواد مخدر بیشتر طول می کشد و باید تحت نظر پزشک متخصص با داروهای مناسب باشد تا بدن آسان تر به شرایط ترک عادت کند. در واقع مراقبت بعد از ترک هروئین بسیار حیاتی است، زیرا این مراقبت ها کمک می کند فرد پاک بماند و دیگر تمایلی به مصرف هروئین نداشته باشد، این مراقبت ها به طور کلی شامل مشاوره گرفتن و رفتن به جلسات گروهی، قطع نکردن داروهای مصرفی، پیدا کردن دوستان سالم، تفریحات سالم و ... است. راجع به هروئین خیس اطلاعاتی دارید؟ در این مقاله از سایت نگین به آن اشاره کرده ایم.

چرا بیماران بعد از ترک هروئین نیاز به مراقبت دارند؟

چرا بیماران بعد از ترک هروئین نیاز به مراقبت دارند؟

زیرا فرد پس از ترک اگر مراقبت های لازم را انجام ندهد ممکن است دوباره دچار اعتیاد شود، در کل روش ترک هروئین و مراقبت های پس از آن بسیار حائز اهمیت هستند. مصرف هروئین معضلی است که نه تنها خود فرد را بلکه تمامی اطرافیان را درگیر می کند و در روح و جسم تاثیر مستقیم دارد. با مراقبت های پس از ترک فرد می تواند زندگی سالمی را شروع کند و در صورتی که به این مراقبت ها توجه ای نشود امکان بازگشت به سوی هروئین چندین برابر خواهد شد و ممکن است تا 5 سال بعد از ترک هروئین فرد دچار بازگشت شود.
برخی افراد برای ترک هروئین به کلینیک های ترک اعتیاد مراجعه می کنند که نتیجه بخش تر خواهد بود زیرا مراکز ترک اعتیاد تحت نظر بهترین و مجرب ترین متخصصین ترک اعتیاد هستند و با روشی مناسب به ترک هروئین افراد کمک می کنند و تا ماه ها پس از ترک با پشتیبانی مداوم از بازگشت دوباره اعتیاد و مصرف هروئین مصون خواهند ماند. فردی که هروئین را ترک می کند اگر انگیزه کافی نداشته باشد و برای ادامه راه تلاش نکند مجدد شروع به مصرف می کند و نمی تواند لذت ترک و دوران سلامت پس از ترک را تجربه کند.

مراقبت های روحی بعد از ترک هروئین

مراقبت های روحی بعد از ترک هروئین

ترک اعتیاد بعدهای متفاوتی دارد و پس از ترک باید به تمامی بخش های آن دقت کرد تا فرد پس از ترک اشتیاقی به مصرف دوباره نداشته باشد. یکی از مهم ترین بعدها در ترک هروئین بخش روحی آن است که اهمیت بسیاری دارد زیرا فرد معتاد باید از نظر روحی به نقطه ای برسد که انگیزه کافی برای ترک را داشته باشد.
طبق بررسی های انجام شده در افراد معتاد افسردگی بسیار شایع است از این رو گرایش به مصرف هروئین بیشتر می شود. در واقع افسردگی می تواند سبب لغزش و بازگشت اعتیاد شود، ترک اعتیاد باید به گونه ای باشد که بدن به طور کامل از نظر روحی و جسمی سم زدایی شود از این رو باید پس از اعتیاد نیز مراقبت های روحی آن را نیز در نظر گرفت و علائم افسردگی را تا حد زیادی از بین برد. اگر به مراقبت های روحی پس از ترک هروئین توجه نشود فرد دچار نا امیدی، اختلال توجه و تمرکز، اضطراب، احساس گناه، افکار منفی، درماندگی و ...می شود و نادیده گرفتن آن ها می تواند آسیب جدی به فرد وارد کند.
کلینیک ترک اعتیاد نگین روش های متفاوتی برای مراقبت های روحی پس از ترک هروئین و متدهای جدیدی برای درمان آن ها دارند.

مراقبت های جسمی بعد از ترک هروئین

مراقبت های جسمی بعد از ترک هروئین

افرادی که هروئین را ترک می کنند باید از نظر جسمی نیز خود را تقویت کنند و از رژیم های غذایی مناسبی استفاده نمایند تا فرد دچار سوء تغذیه نشود و از نظر جسمانی ضعیف نشود. پس از ترک هروئین باید با برنامه های غذایی مناسب و رعایت رفتارهای سالم به تقویت بدن کمک کرد. در واقع فرد پس از ترک باید به صورت مداوم ورزش کند و وضعیت جسمانی مناسبی را برای خود ایجاد کند و بی برنامگی و روزمرگی را از خود دور کند تا دچار سست عنصری نشود از این رو نیاز به مشاوره صحیح دارد تا ترک موفقیت آمیزی داشته باشد.

نوشتن دیدگاه

در بیمارستان ما با بهترین کیفیت اعتیاد خود را ترک کنید پرسنل مرکز ترک اعتیاد نگین صبورانه شما را در مراحل ترک کردن این بیماری یاری می کنند.