ترک اعتیاد در دوران کرونا

اعتیاد متأسفانه امروزه به بلای خانمان سوز این دوره تبدیل شده است که هیچ راه درمانی به‌غیر از ترک کردن ندارد. در چند سال اخیر با ورود ویروس کرونا اکثر افرادی که از این بیماری خسته شده بودند تصمیم به ترک اعتیاد در دوران کرونا گرفتند.
حال برخی اقدام به ترک در منزل کردند و برخی دیگر نیز به کلینیک های ترک اعتیاد مراجعه کردند در این مقاله قصد داریم به بررسی تمام جوانب این موضوع بپردازیم تا اگر سؤالی در این باره دارید به پاسخ درست و دقیقی برید.
مواد مخدر به دلیل آسیب های جدی که به ریه وارد می‌کنند باعث می‌شوند که در صورتی که فرد مبتلا به ویروس کرونا شود با مشکلات شدید ریوی مواجه شود. برای اطلاع از اینکه ترک اعتیاد چند روز طول میکشد؛ بستگی به شرایط هر بیمار، لازم است تا با متخصصان مربوطه در کلینیک ترک اعتیاد نگین صحبت کنید و در صورت لزوم مشاوره رایگان دریافت کنید.

فرصت درمان اعتیاد در دوران کرونا را از دست ندهید!

فرصت درمان اعتیاد در دوران کرونا را از دست ندهید!

برخی بر این باورند که ترک اعتیاد در دوران کرونا برای فرد بیمار آسیب زا است. شاید بهتر باشد تا با بررسی جهات مختلف این امر ببینیم آیا واقعاً درمان اعتیاد در دوران کرونا فرصت است یا خیر. با ورود ویروس کرونا همه مردم با سبک جدیدی از زندگی مواجه شدند که در فرهنگ ما ایرانیان جایگاهی نداشت.
استرس و نگرانی‌هایی که در دوران کرونا به وجود آمد باعث اختلالات بسیاری در زندگی و روحیات اکثر مردم شد. این استرس‌ها برای افرادی که با اعتیاد درگیر هستند بیشتر آزار دهنده بود و در برخی از افراد باعث شد تا مصرف مواد را بیشتر از پیش کنند. علاوه بر تمامی مشکلات مالی و روحی که کرونا برای همه افراد به خصوص افراد درگیر اعتیاد داشته نگرانی دیگری نیز برای این گروه از افراد جامعه به دنبال داشته است.
معمولاً بیشترین نگرانی که افراد مبتلا به اعتیاد دارند در مورد این است که به دلیل مصرف مواد مخدر و ایمنی پایین بدن بیشتر در معرض ابتلا به کرونا باشند. لازم است بدانید که به دلیل مصرف مواد مخدر و استنشاق دود ریه‌های فردی که درگیر اعتیاد است به شدت ضعیف شده و در صورتی که به کرونا مبتلا شود با مشکلات زیادی مواجه خواهد شد.
از طرفی نیز بدن این افراد از ایمنی بالایی برخوردار نیست و با ضعیف‌ترین ویروس‌ها نیز نمی‌تواند مقابله کند. حال می‌توان گفت ترک اعتیاد در دوران کرونا فرصت است به این خاطر که افراد به خاطر حفظ جان خود و سلامت بدنشان اقدام به ترک و درمان اعتیاد در دوران کرونا خواهند کرد.

کرونا و وسوسه ترک اعتیاد در خانه

کرونا و وسوسه ترک اعتیاد در خانه

گوشه نشینی و دوری از اجتماع باعث می‌شود که افراد درگیر با اعتیاد بیشتر از پیش خود را در این منجلاب قرق کنند و بیشتر به سمت مصرف مواد مخدر با دوزهای بالا بروند در این زمان است که خیلی از افراد یا خانواده ‌ها تصمیم به ترک مواد مخدر می گیرند اما نه در کلینیک های ترک اعتیاد بلکه در منزل و بدون داشتن دانش و اطلاعات کافی.
باید بگویم که ترک اعتیاد در دوران کرونا آن هم در منزل از اشتباه ترین کارهایی است که برای درمان اعتیاد می‌توانید انجام دهید. ترک اعتیاد باید به صورت اصولی و با روش های دقیق و درست علمی صورت بپذیرد تا علاوه بر این که روند درمان سریع تر شود احتمال بازگشت فرد به اعتیاد نزدیک به صفر شود.
شاید در نگاه اول فکر کنید که فقط با مصرف نکردن مدت طولانی از هرگونه مواد مخدر فرد بیمار دیگر سراغ استفاده از آنها نخواهد رفت اما دقیقاً این همان دلیلی است که میگوییم نباید در خانه اقدام به ترک اعتیاد کنید زیرا این کار باید توسط پزشکان و تحت نظر متخصصان انجام شود.

ویروس کرونا چگونه باعث تسهیل اعتیاد می‌شود؟

در زمان شیوع کرونا به دلیل قرنطینه و دوری افراد از محیط کار و جامعه باعث شد که بیشتر افراد که درگیر اعتیاد بودند بیشتر از قبل احساس نیاز به مواد بیشتری در بدن خود کنند و همین امر باعث تسهیل اعتیاد در بین مردم شد. ترک اعتیاد در دوران کرونا به یکی از مهم ترین مسائل تبدیل شد.

چرا ترک اعتیاد در دوران شیوع کرونا مهم‌تر از همیشه است؟

چرا ترک اعتیاد در دوران شیوع کرونا مهم‌تر از همیشه است؟

شاید بتوان گفت یکی از دلایل مهمی که باعث شد ترک اعتیاد در زمان کرونا از اهمیت بیشتری برخوردار شود؛ همین مسئله انزوا و گوشه نشینی افراد جامعه است. در این زمان مردم بیشتر زمان خود را با افراد خانواده در ارتباط بودند که شاید در گذشته این اتفاق بسیار کمتر رخ می‌ داد و مشکلاتی که به وجود می آمد باعث بروز اختلالات عصبی در میان افراد می شد که دلیل خوبی برای رفتن به سمت مصرف مواد مخدر است.

بستری ترک اعتیاد در دوران کرونا

این روش از ترک اعتیاد در دوران کرونا برای همه مناسب نیست و اکثر افرادی که با اعتیاد درگیر هستند نیازی به بستری شدن ندارند اما برخی دیگر نیز باید بستری شوند. معمولا اگر میزان مصرف فردی زیاد باشد بنا به تشخیص پزشک برای مدتی باید بستری شوند تا بتوان بهتر از آنان مراقبت کرد.
البته می‌ توان گفت نوع موادی که فرد مصرف می کند نیز در این تصمیم بی تاثیر نیست اما دلیل اصلی که پزشک تشخیص می دهد بیمار باید بستری شود دوز مصرف و توان بدنی فرد است.

درمان اعتیاد در دوران شیوع کرونا را با کلینیک ترک اعتیاد نگین تجربه کنید

درمان اعتیاد در دوران شیوع کرونا را با کلینیک ترک اعتیاد نگین تجربه کنید

اگر تصمیم به ترک اعتیاد در دوران کرونا گرفته اید به شما کلینیک مجهز و پیشرفته ترک اعتیاد نگین را پیشنهاد می کنیم. کلینیک ترک اعتیاد نگین با استفاده از متد روز نظیر مدیتیشن،آب درمانی و غیره مراحل ترک اعتیاد را برای افراد بسیار جذاب و راحت تر میکند.
همچنین به دلیل حضور کادر مجرب و حرفه ای که دارد می توانید با خیالی آسوده بیماری اعتیاد خود را ترک کنید و از این بلای خانمان سوز خود را رها کنید.

جمع بندی

در دوران کرونا با توجه به آماری که داده شد تعداد افرادی که با اعتیاد دست و پنجه نرم می کردند روز به روز افزایش می یافت که این آمار واقعا نگران کننده بود به همین دلیل افراد زیادی تصمیم به ترک اعتیاد در دوران کرونا گرفتند که برخی در منزل و برخی دیگر در کلینیک های ترک اعتیاد این کار را انجام دادند.
اما باید بدانید که ترک اعتیاد در منزل از کارهایی است که به شدت باید از آن دوری کنید، زیرا اعتیاد نیز همانند هر بیماری دیگری باید تحت نظر پزشک متخصص معالجه شود تا بدون آسیب رساندن به جسم و روح فرد این پروسه به اتمام برسد.
انتخاب کلینیک خوب و مجهز نیز بسیار اهمیت دارد. پیشنهاد ما به شما کلینیک مجهز و پیشرفته ترک اعتیاد نگین است که میتوانید با مراجعه به سایت این مجموعه از اطلاعات دقیق آنها مطلع شوید.

نوشتن دیدگاه

در بیمارستان ما با بهترین کیفیت اعتیاد خود را ترک کنید پرسنل مرکز ترک اعتیاد نگین صبورانه شما را در مراحل ترک کردن این بیماری یاری می کنند.