ترک اعتیاد سالمندان


هر فرد در دوره ای خاصی ممکن است از نظر روحی و روانی دچار مشکلاتی شود و همین موضوع سبب گرایش او به مواد مخدر باشد. یکی از دوره هایی که تمایل به مصرف ماده مخدر زیاد است سالمندی است زیرا در این دوره فرد از مشکلات روحی بسیاری رنج می برد و یا به خاطر اتفاقات گذشته ممکن است تمایل شدیدتری به استفاده مواد مخدر داشته باشد.
اعتیاد در سالمندان یک معضل بزرگ است که باید به آن رسیدگی شود در واقع جامعه باید تلاش کند افراد سالمندی که دچار اعتیاد هستند را تشویق به ترک کند. اعتیاد در سالمندان مشکلات بسیاری را ایجاد می کند از این رو باید تلاش کرد با برنامه ریزی صحیح و پیدا کردن روشی مناسب سالمندان را از دام اعتیاد رها کرد. ترک اعتیاد سالمندان همانند دیگر افراد روش های گوناگونی دارد و برای هر فرد با توجه به میزان مصرف، شدت مصرف و ... روش های متفاوتی برای ترک وجود دارد.
در کل بیشتر برای درمان و ترک اعتیاد سالمندان از روش های روانی-اجتماعی استفاده می کنند زیرا درمان گروهی در این رده سنی موفقیت آمیزتر است. برای اطلاع از اینکه ترک اعتیاد چند روز طول میکشد؛ بستگی به شرایط هر بیمار، لازم است تا با متخصصان مربوطه در کلینیک ترک اعتیاد نگین صحبت کنید و در صورت لزوم مشاوره رایگان دریافت کنید. برای اطلاع از اینکه ترک اعتیاد چند روز طول میکشد؛ بستگی به شرایط هر بیمار، لازم است تا با متخصصان مربوطه در کلینیک ترک اعتیاد نگین صحبت کنید و در صورت لزوم مشاوره رایگان دریافت کنید.

آیا ترک اعتیا برای افراد سالمند با جوانان متفاوت است؟

آیا ترک اعتیا برای افراد سالمند با جوانان متفاوت است؟

طبق تحقیقاتی که انجام شده است درصد اعتیاد سالمندان نسبت به جوانان کمتر است و با بررسی های انجام شده حدود 34 درصد از سالمندان اعتیاد دارند. در کل اعتیاد در هر فرد متفاوت است و ربطی به سن ندارد زیرا هر فرد با توجه به نحوه مصرف، نوع مصرف و ... روش ترک منحصر به فردی دارد. از آن جایی که افراد سالمند اغلب دارای بیماری های متفاوتی هستند و از داروهای مختلفی که دارای انواع مسکن و آرامبخش ها هستند استفاده می کنند و از آن جایی که بین این داروها و مواد مخدر تداخل وجود دارد پس مصرف همزمان آن ها بسیار خطرناک و آسیب رسان است.
ترک اعتیاد افراد سالمند با جوانان تفاوت هایی دارد و مهم ترین آن ها احساس شرم سالمندان است از این جهت تلاشی برای ترک اعتیاد ندارند. بهتر است برای افراد سالمند از متخصصین ماهر در این زمینه کمک گرفت تا بهترین روش را برای ترک پیدا کنند و با پشتیبانی کامل به ترک موفقیت آمیز افراد سالمند کمک کنند. مشاوران و روانشناسانی که در این زمینه فعالیت می کنند با مطالعه زیاد تمام روش های مناسب برای ترک را بررسی می کنند و با توجه به سالمند و نوع اعتیاد با بهترین روش به ترک افراد سالمند کمک می کنند.

ریسک ها و چالش های ترک اعتیاد سالمندان چه هستند؟

ریسک ها و چالش های ترک اعتیاد سالمندان چه هستند؟

دلایل بسیاری وجود دارد که افراد سالمند به مواد مخدر روی می آورند در واقع این دلایل محرک های قوی هستند که تمایل در مصرف ماده مخدر را در این افراد بیشتر می کند. برخی از این محرک ها شامل بازنشستگی، فشار مالی، از دست دادن اعضای خانواده و دوست، افسردگی و ... است. مصرف ماده مخدر در سالمندان می تواند آن ها را در معرض آسیب های بسیاری قرار دهد، در واقع متابولیسم بدن افراد سالمند با جوانان متفاوت است، زیرا مغز سالمندان نسبت به مواد مخدر و الکل حساسیت بالایی دارد و می تواند خطر ساز باشد.
دقت کنید برخی از داروها که برای سالمندان تجویز می شوند مانند بنزودیازپین ها بسیار اعتیاد آور هستند؛ از این رو نباید برای درمان برخی بیماری ها از داروهای اعتیاد آور استفاده کرد. یکی از چالش های ترک اعتیاد سالمندان سلامت روان و جسمی آن ها است که با بالا رفتن سن کاهش پیدا می کند و امکان تشخیص اعتیاد را سخت تر می کند.
از این رو برخی از علائم مصرف ماده مخدر در سالمندان قابل تشخیص نیستند و باید به علائم غیر معمولی توجه کرد. علائم غیر معمولی سالمندان شامل کبودی های بی دلیل، تغییر در ساعات خواب، تمایل به تنهایی، قطع ارتباط با اطرافیان، دردهای غیر قابل توضیح و ... است که با شناسایی اعتیاد سالمندان باید به دنبال برنامه ای مناسب برای ترک اعتیاد بود و آن ها را به ادامه زندگی سالم تشویق کرد.

روش درمان اعتیاد افراد سالخورده چیست؟

روش درمان اعتیاد افراد سالخورده چیست؟

همانطور که گفته شد ترک اعتیاد روش های درمانی متفاوتی دارد که متخصصین ترک اعتیاد با توجه به عواملی رویکردهای مختلفی برای ترک افراد سالخورده در نظر می گیرند. به طور کلی روش درمان اعتیاد در افراد سالخورده به سه صورت رویکرد شناختی رفتاری، رویکرد گروهی و مشاوره های فردی انجام می شود. درمان افراد سالخورده دشوارتر است زیرا این افراد آسیب پذیرتر هستند و به دلیل سن بالایی که دارند مغز حساس تری دارند در نتیجه برای درمان به دقت و حساسیت بیشتری نیاز است.
در درمان این افراد مرحله سم زدایی بسیار حائز اهمیت است و فرد باید آماده باشد تا مصرف ماده مخدر را به طور کامل متوقف کند. ترک اعتیاد سالمندان ممکن است ریسک ها وخطرهای جبران ناپذیری داشته باشد که اگر تحت نظر پزشکان متخصص و مشاوران ماهر انجام شود هیچ مشکلی ایجاد نخواهد شد و فرد با موفقیت و با کمترین عوارض می تواند اعتیاد خود را ترک کند.
کلینیک ترک اعتیاد نگین با بهترین متدهای روز دنیا به افراد کمک می کند تا اعتیاد خود را در کمترین زمان ممکن کنار بگذارند. دکتر برای ترک اعتیاد سالمندان از راه ها و متدهای به روزی استفاده می کند که در مرکز ترک اعتیاد نگین با داشتن بهترین دکترهای ترک اعتیاد امکان پذیر است. اگر سالمند هستید و قصد ترک اعتیاد را دارید یا می خواهید فرد سالمندی را از شر بلای اعتیاد نجات دهید، با مشاوران نگین در ارتباط باشید. 

نوشتن دیدگاه

در بیمارستان ما با بهترین کیفیت اعتیاد خود را ترک کنید پرسنل مرکز ترک اعتیاد نگین صبورانه شما را در مراحل ترک کردن این بیماری یاری می کنند.