ترک اعتیاد فوری

یکی از موانعی که همیشه باعث شده است فرد معتاد از ترک بگریزد زمان بر بودن و سخت بودن دوره ترک اعتیاد است. از این رو مصرف کننده همیشه با وعده های واهی و موکول کردن زمان ترک به آینده این چالش را به تعویق می اندازد. شاید تا بحال در میان تبلیغاتی که برای مراکز اعتیاد و کلینیک های ترک اعتیاد وجود دارند، دیده باشید که از ترک اعتیاد و سم زدایی بدن به صورت فوری و یک روزه صحبت می شود. اما سوال این است که ترک فوری و یک روزه تا چه اندازه علمی و موثر است؟ آیا ترک یک روزه امکان پذیر است؟ و ...
سم زدایی یک روزه بدن یا ترک اعتیاد فوری بر مبنای روش هایی است که ادعا می شود بدن را از شر سموم، مواد مخدر و روانگردان پاک می کند. اما برای سقم و یا صحت این ادعا در این مقاله با ما همراه باشید.

ترک اعتیاد فوری

ترک اعتیاد یک روزه یا فوری چیست؟

در اکثر تیتر هایی که برای درمان های یک روزه اعتیاد وجود دارد به این نکته تاکید می شود که با استفاده از دارو های جدید یا تزریق برخی از مواد، بدن از سموم ناشی از اعتیاد پاکسازی می شود. در واقع با اندکی آگاهی و تعقل به بی اساس بودن این روش ها پی می بریم. اغلب روش هایی که برای ترک اعتیاد در نظر گرفته می شود و به صورت ترک یک روزه، دو روزه و ترک فوری معرفی می شوند بی تاثیر هستند. در واقع این نوع از تبلیغات سو استفاده از شرایط روانی مصرف کنندگان است. زمانی که مصرف کننده به ترک یک روزه یا آنی روی می آورد و نتیجه ای از آن حاصل نمی شود دچار دلسردی و عدم اعتماد به نفس برای ترک مواد مخدر می شود چه بسا اینکه برخی از دارو هایی که برای ترک آنی مورد استفاده قرار می گیرند ممکن است دارای وابستگی نیز باشند.

ترک اعتیاد یک روزه یا فوری چیست؟

 

ترک اعتیاد فوری: دروغ یا حقیقت؟

روش هایی که برای تبلیغات ترک اعتیاد به کار گرفته می شوند اصولا با نام تبلیغات زرد شناخته می شوند. تیتر هایی هم چون "سم زدایی در یک روز"، " روش های اعجاب انگیز با ترک اعتیاد فوری"، " ترک اعتیاد در یک روز" و ... باعث می شوند که افراد مصرف کننده با این وعده که در کوتاه ترین زمان می توانند از دام اعتیاد رهایی یابند به سمت این روش ها سوق داده شوند. امروزه روش هایی برای سم زدایی بدن از برخی مواد اعتیاد زا وجود دارد اما این روش ها به تنهایی باعث ترک و ماندگاری بر آن نیستند بلکه بعد از آن فرد باید به کلینیک های ترک اعتیاد تحویل داده شود و مراحل ترک اعتیاد را به شکلی اصولی بگذراند تا نتیجه درستی از آن بگیرد. متاسفانه ناآگاهی درباره معضل اعتیاد و روش های ترک این مواد باعث می شود تا افراد ناخواسته به سمت این تبلیغات بی اساس کشیده شوند.

ترک اعتیاد فوری: دروغ یا حقیقت؟

همان طور که اعتیاد به مرور اتفاق می افتد، ترک اعتیاد هم زمان بر است

یکی از چالش های که هر مصرف کننده ممکن است با آن مواجه باشد دوره ترک اعتیاد است. این دوره برای هر فرد بسته به شرایط روحی و جسمی و نوع موادی که مصرف می کنند متفاوت است اما نقطه مشترک در همه انواع ترک اعتیاد این است که ترک اعتیاد به صورت آنی و یک روزه امکان پذیر نیست. دو جنبه مهمی که در ترک اعتیاد بسیار مهم هستند سلامت روحی و جسمی مصرف کننده است. این سلامت مرهون تلاش های پزشکی و روانشناسانی است که در طول دوره ترک، سعی دارند بدن و ذهن فرد را سم زدایی کنند. دوره ترک اعتیاد دارای مراحلی است که این مراحل بدون طی شدن دوره و زمان مشخص نتیجه مطلوبی ندارد. این مراحل عبارتند از:

  • یک برنامه اصولی برای ترک توسط پزشک و روانشناسان مراکز ترک اعتیاد تدوین می شود.
  • سم زداین بدن طبق برنامه ریزی ( قطع مصرف مواد می تواند تدریجی و یا به یکباره باشد)
  • رفتار درمانی و ثبات در ترک
  • تحت نظر بودن بیمار برای گذراندن دوره نقاهت پس از ترک
  • و ...

همان طور که اعتیاد به مرور اتفاق می افتد، ترک اعتیاد هم زمان بر است

ترک اعتیاد اصولی و تدریجی: جایگزین مناسب ترک اعتیاد فوری

روش هایی که برای سم زدایی بدن از اعتیاد وجود دارند معمولا به شکل سم زدایی فوری و یا تدریجی برای بیماران انجام می شود. در حال حاضر بهترین و اصولی ترین روش برای ترک اعتیاد روش هایی است که طی آن بدن مصرف کننده به تدریج از آثار مواد مخدر پاک می شود. اعتیاد یک پروسه زمان بر است و باید به این نکته آگاه بود که پاک شدن بدن و ذهن از مواد مخدر و وسوسه های درونی برای مصرف آن نیز نیازمند زمان و تلاش مصرف کننده و یک تیم حرفه ای است. روش هایی که برای ترک اعتیاد هر فرد مشخص می شود منحصر به فرد و طبق شرایط روحی و جسمی او اعمال می شود. در کلینیک تخصصی ترک اعتیاد نگین، افراد ابتدا معاینه و مشاوره می شوند و با توجه به شرایط و آمادگی ذهنی و بدنی و شایر شرایط، برای ترک بستری می شوند و از بهترین و مناسب ترین روش ها برای ترک آن ها، بهره گرفته می شود.

نوشتن دیدگاه

سوالات متداول ترک اعتیاد فوری

آیا ترک اعتیاد فوری موفقیت آمیز است؟

یکی از چالش هایی که فرد معتاد با آن رو به رو است دوره ترک اعتیاد است و همانطور که اعتیاد به مرور زمان گریبان گیر فرد می شود، ترک اعتیاد هم زمان بر است و تیتر های زردی چون ترک اعتیاد یک روزه و همچنین فوری برای جذب مخاطبان است، به همین خاطر درصد موفقیت درمان فوری اعتیاد بسیار پایین است.

اصول ترک اعتیاد فوری چگونه است؟

ترک اعتیاد فوری و در کمترین زمان نیاز به رعایت اصول است که مهم ترین اصول این روش تحت نظر بودن زیر نظر پزشک و ارائه انواع برنامه توسط پزشکان و متخصصان و همچنین آماده بودن فرد از نظر روانی و جسمی است.

ترک اعتیاد فوری در خانه امکان پذیر است؟

خیر ترک اعتیاد باید اصولی و به تدریج انجام شود و به صورت سر خود در خانه خطرناک است و افراد باید تحت نظر پزشک باشند تا اعتیاد را ترک کنند.

در بیمارستان ما با بهترین کیفیت اعتیاد خود را ترک کنید پرسنل مرکز ترک اعتیاد نگین صبورانه شما را در مراحل ترک کردن این بیماری یاری می کنند.