ترک هروئین با کلونازپام

کلونازپام در گروه قرص های خواب آور و آرامش بخش قرار می گیرد. فعالیت این قرص به این شکل است که روی سیستم عصبی اثر می‌گذارد و روند کاری انتقال دهنده های عصبی را مختل می کند. هروئین نیز مشتقی نیمه مصنوعی از مرفین است که نسبت به آن خاصیت وابستگی و اعتیاد بیشتری را به دنبال دارد. مصرف کردن هروئین روی سلول های مغزی تاثیرات مخربی ایجاد می کند که گاهی اوقات قابل جبران کردن نیست. در ادامه توضیحاتی راجع به ترک هروئین با کلونازپام داده می شود. برای آشنایی با روش های جدید ترک اعتیاد با مشاورین ما در کلینیک ترک اعتیاد نگین تماس بگیرید.

ترک هروئین با کلونازپام

آیا ترک هروئین با کلونازپام امکان پذیر است؟

مصرف هروئین آثار مختلفی چون بی قراری، کوچک شدن مردمک چشم، تکرر ادرار و... را دارد. در رابطه با ترک هروئین با کلونازپام با در نظر گرفتن این امر که هروئین باعث ایجاد وابستگی روانی و جسمی می شود برای ترک آن به روانپزشک و روانشناس ترک اعتیاد نیاز است. متاسفانه افراد فکر می کنند ترک هروئین در خانه و با استفاده از قرص و دارو های مختلف مانند کلونازپام امکان پذیر است، این عمل نه تنها کمکی به روند و بهبود اعتیاد نمی کند بلکه علائم بدتر را نمایان می کنند و حالت هایی مانند به هم ریختگی شدید، عصبانیت و غیره را ایجاد می کنند. برای ترک هروئین در خانه باید تحت نظر پزشک باشید. در واقع شما باید دستور ترک هروئین در خانه را از پزشک متخصص دریافت کنید. متاسفانه ترک هروئین با کلونازپام امری است که بین برخی از مردم به عنوان روشی مناسب جا افتاده است، اما باید گفت در واقع استفاده از کلونازپام برای ترک هروئین فقط نوع مخدر را تغییر می‌دهد، به شکلی که فرد به مرور زمان هروئین را فراموش می کند و کلونازپام جایگزین آن می شود. در این صورت فرد دچار به اعتیاد از آن پس باید سعی کند اعتیاد خود نسبت به کلونازپام را از بین ببرد. در مراکز ترک اعتیاد دارو های ضدمخدری استفاده می شود که هیچ‌گونه وابستگی را به دنبال ندارند و داروی شبه مخدر نیستند.

آیا ترک هروئین با کلونازپام امکان پذیر است

آیا خود کلونازپام اعتیاد آور است؟

کلونازپام با مغز انسان ارتباطی مستقیم دارد، از این رو برای پاسخ دادن به این سوال که آیا ترک هروئین با کلونازپام امکان پذیر هست یا خیر باید گفت اگر به صورت مداوم و مستمر در مدت زمانی طولانی با دوزهای بالا استفاده شود، باعث ایجاد اعتیاد می شود. کلونازپام عوارض شدیدی دارد که تعدادی از مهم ترین آنها شامل خواب آلودگی، فراموشی، تغییر دادن میل جنسی، سرگیجه، حساسیت پوستی، تکرر ادرار، اختلالات تنفسی، ترشح بزاق، ورم و کهیر، درد عضلانی و همچنین اختلالات دیداری می شود. لازم به ذکر است اگر کلونازپام به شکل ناگهانی ترک شود، علائم ناگواری را برای فرد به جا می گذارد. معمولا توصیه می شود که برای ترک کردن کلونازپام به متخصصان و کلینیک های ترک اعتیاد مراجعه شود. اگر این موارد رعایت نشود ممکن است حالت هایی مانند تشنج، رعشه، حملات شدید و غیره اتفاق بیفتد. بهترین روش ترک اعتیاد، مراکز ترک اعتیاد هستند که با در دست داشتن متخصصان و مشاوران در این زمینه نقش بسزایی دارند. مواردی که برای ترک اعتیاد مطمئن لازم است شامل عدم قطع دارو، تغییر سبک زندگی و قرار دادن تفریحات سالم در فعالیت های روزانه و همچنین عدم ترک مسکن است.

آیا خود کلونازپام اعتیاد آور است؟

مصرف کلونازپام

کلونازپام در گروه قرص های آرامش بخش و خواب آور است که مصرف زیاد آن اعتیاد را در فرد به وجود می آورد. هروئین هم ماده ای بسیار اعتیاد آور است که نزدیک به قرص مورفین عمل می کند. اگر فردی بخواهد با استفاده از کلونازپام هروئین را ترک کند، امکان پذیر نیست، در این عمل تنها ماده ی اعتیاد آور جابه جا می شود و شخص دچار به اعتیاد باید پس از درمان هروئین به فکر درمان کلونازپام باشد. به دنبال این مطلب می توان نتیجه گرفت استفاده از هیچ کدام از آن‌ها نه تنها آثار طرف دیگر را حذف نمی کند، بلکه ممکن است تاثیرات را تشدید کند. بهترین راه و روش برای راحت شدن افراد درگیر با اعتیاد، مراجعه به دفاتر ترک اعتیاد است. در آنجا افراد متخصص و آشنا با این معضل حضور دارند که باعث می شوند مراجعین اعتماد کنند و مطمئن شوند در آن مکان اتفاقات منفی رخ نمی دهد، همچنین در این مراکز داروهایی وجود دارد که هیچ شباهتی به نمونه های اعتیادآور ندارد و اختلالاتی مانند کم خوابی، تضعیف اعصاب و غیره را پوشش می دهند. این مراکز تئوری ترک هروئین با کلونازپام را به طور قطع رد می کنند. مرکز ترک اعتیاد نگین ترک هروئین با کلونازپام را رد می کند و با استفاده از پزشکان متخصص و داروهایی که اعتیاد آور نباشند، به ترک هروئین کمک می کند. با مشاوران نگین در ارتباط باشید و از کمک آن ها بهره مند شوید.

 

نوشتن دیدگاه

در بیمارستان ما با بهترین کیفیت اعتیاد خود را ترک کنید پرسنل مرکز ترک اعتیاد نگین صبورانه شما را در مراحل ترک کردن این بیماری یاری می کنند.