ترک اعتیاد با یوگا

بهترین راه کمکی در ترک اعتیاد چیست؟ یکی از روش های موثر در ترک اعتیاد یوگا است. یوگا یکی از فرآیند هایی است که اگر در پروسه درمان بیمار قرار بگیرد به شدت در روند بهبودی او موثر است. انجام یوگا علاوه بر اینکه به لحاظ جسمانی باعث می شود که فرد بیمار برخی از حرکات را انجام دهد، بلکه از نظر ذهنی اضطراب و آرامش را از او دور می کند. افرادی که به ترک اقدام می کنند از نظر ذهنی و روانی بشدت در معرض لغزش هستند و از این نظر انجام یوگا به آن ها کمک می کند تا ذهن خود را کنترل کنند. یوگا یکی از فعالیت هایی است که باعث می شود افراد با احساسات آزار دهنده مقابله کنند. بسیاری از مراکز درمانی پیشرفته مانند بیمارستان ترک اعتیاد نگین برنامه یوگا درمانی را در پروسه ترک بیماران گنجانده است و با برگزاری جلسات شخصی و گروهی یوگا باعث شده است که بیماران با قدرت بیشتری با لغزش و تمایلات ذهنی برای مصرف دوباره کنار بیایند.

آیا یوگا به ترک اعتیاد کمک می کند؟ 

آیا یوگا به ترک اعتیاد کمک می کند؟

درمان اعتیاد برای هر فرد بسته به شرایط می تواند متفاوت باشد. درمان اعتیاد بسته به ویژگی های فردی، جسمی، روحی، خانوادگی، نوع ماده مخدر، دز مصرف و ... در هر فرد متفاوت است. در واقع می توان اینگونه بیان کرد که درمان موثر برای یک فرد می تواند برای شخص دیگری کارآمد نباشد. با این حال روش هایی مانند انجام یوگا وجود دارند که برای هر نوعی از اعتیاد دارای مزایایی است و انجام آن در طول درمان بیمار و بعد از ترک می تواند بسیار کمک دهنده باشد. یوگا از جمله ورزش هایی است که انجام آن ها باعث کنترل نفس می شود. استقرار وضعیت بدن، مدیتیشن و ... شاخه هایی از یوگا محسوب می شوند.
انجام یوگا به این دلیل که می تواند تا حد زیادی به استرس غلبه کند برای ترک اعتیاد بسیار موثر است. اعتیاد باعث می شود که افراد از نظر جسمی و روانی به آن ماده وابستگی پیدا کنند. یوگا یکی از روش های درمانی است که باعث می شود فرد به لحاظ روانی در مسیر درستی قرار بگیرد و تعادل روانی خود ر را حفظ کند. این فعالیت می تواند فرآیندی باشد که فرد برای بازیابی جسم و روان خود از آن بهره می گیرد.

آیا یوگا به ترک اعتیاد کمک می کند؟ 

مزایای یوگا در ترک اعتیاد

انجام یوگا دارای مزیت هایی است که در این جا به برخی از آن ها اشاره می کنیم:

  • انجام یوگا در هر زمان و مکان
    انجام یوگا به هیچ وجه به زمان و یا مکان خاصی محدود نمی شود. این فعالیت را می توان در هر مکانی مانند طبیعت، اتاق، سالن، حیاط خانه و ... انجام داد و هیچ محدودیتی برای آن وجود ندارد. افرادی که نمی توانند به صورت فردی یوگا انجام دهند می توانند با شرکت در کلاس های گروهی و در سالن های مخصوص احساس بهتری داشته باشند. بعد از آموختن اصول اولیه یوگا می توان در هر زمانی از شبانه روز آن را انجام داد.
  • کاهش علائم ترک با یوگا
    مصرف کنندگان مواد مخدر در هنگام ترک معمولا احساس ناراحتی و درد جسمانی و روانی را تجربه می کنند. مراحل اولیه برای درمان بسیار سخت است و لازم است تا تمهیداتی اندیشیده شود تا بیمار کم ترین فشار روحی و جسمی را متحمل شود. انجام یوگا از موثرترین فعالیت هایی است که باعث می شود علائم ترک کم شوند.
  • تجربه لذت طبیعی با یوگا
    افرادی که به استعمال مواد مخدر اقدام می کنند انجام این عمل را اینگونه توجیه می کنند که به دنبال یک احساس و سرخوشی مقطعی هستند. از آن جایی که ورزش هایی مانند یوگا می تواند این لذت و سرخوشی را به طور طبیعی به این افراد هدیه کند انجام آن در دوره ترک و بعد از آن به شدت توصیه می شود.
  • تمرکز و کنترل نفس با یوگا
    یوگا یک ورزش معنوی هندی است که باعث می شود فرد بتواند تمرکز بالایی داشته باشد و نفس خود را در برابر عوامل بیرونی و سمی مانند اعتیاد نگهداری کند. افراد مصرف کننده بعد از ترک دچار مشکلاتی مانند عدم تمرکز، پریشانی و وسوسه می شوند که انجام یوگا به کنترل آن ها کمک می کند.

مزایای یوگا در ترک اعتیاد 

انجام یوگا درمانی هنگام درمان اعتیاد

همانطور که بیان شد انجام فعالیت هایی مانند یوگا تاثیر بسیار مثبتی در روند ترک بیماران دارد. کلینیک ترک اعتیاد نگین با انجام جلسات درمانی یوگا برای بیماران شرایط مطلوب تری را برای ترک آن ها فراهم می کنند. جلسات گروهی و فردی یوگا برای افراد مصرف کننده با توجه به شرایط جسمی و روحی آن ها انجام می شود. این شرایط توسط متخصصان و مشاوران و روانشناسان این مجموعه سنجیده می شود. یوگا درمانی از جمله برنامه های راهبردی برای ترک اعتیاد است که با انجام آن در حین ترک می توان علاوه بر کوتاه کردن پروسه ترک، به کم کردن وسوسه های ذهنی بیماران کمک کرد.

انجام یوگا درمانی هنگام درمان اعتیاد 

فواید یوگا در بهبود روند اعتیاد

با توجه به آمارها و شواهدی که درباره تاثیر یوگا در روند بهبود بیماران بدست آمده است می توان یوگا را به عنوان یک فعالیت بسیار موثر و مثبت در روند درمان در نظر گرفت. یوگا سلامت جسمی و روانی فرد مصرف کننده را بهبود می بخشد.
داشتن یک ذهن آرام و به دور از وسوسه مهم ترین عاملی است که باعث می شود فرد بعد از ترک دوباره به سمت مواد مخدر کشیده نشود.
متخصصان و پزشکان برای مقابله با عدم تمرکز و وسوسه های اعتیاد راهکار های متفاوتی را ارائه می دهند. انجام فعالیت یوگا به دلیل مزایا و فوایدی که برای روح و جسم افراد دارد به شدت توصیه می شود. با انجام یوگا در حین ترک، افراد می توانند احساسات جدیدی را تجربه کنند، داشتن ثبات عاطفی، کاهش استرس و خستگی، تمرکز رو به بهبود و ... از جمله تاثیراتی است که با انجام یوگا برای مصرف کنندگان در حین ترک تجربه می شود.
بعد از پروسه ترک اعتیاد تلاش برای بهبود و سلامت روح و جسم بسیار حیاتی است. یوگا روشی است که کمک می کند پروسه ترک اعتیاد با موفقیت انجام شود.

دیدگاه‌ها  
سلام.
یوگا واقعا پرکاربردست. من خودم در نوجوانی تا حدود بیست و شش سالگی یک یوگی بودم. یوگی یعنی یوگاکار.
نوشتن دیدگاه

در بیمارستان ما با بهترین کیفیت اعتیاد خود را ترک کنید پرسنل مرکز ترک اعتیاد نگین صبورانه شما را در مراحل ترک کردن این بیماری یاری می کنند.