میزان موفقیت ترک اعتیاد به روش سریع با نالترکسون (NAD)


مسئله اعتیاد به مواد مخدر، یکی از جدی ترین مسائلی است که این روزها جامعه به آن گرفتار شده است. این معضل اجتماعی باعث به وجود آمدن بیماری ها و مشکلات بهداشتی مختلفی در جامعه شده است. به همین دلیل دانشمندان و پزشک ها همیشه در صددند تا با پیدا کردن راه هایی راحت و کم درد، افراد بیمار را از این دام نجات دهند. یکی از این داروهای ترک مواد مخدر که اخیرا کشف شده، نالترکسون است که برای ترک مواد مخدر و الکل استفاده می شود. بیماران درگیر اعتیاد می توانند در مرکز ترک اعتیاد نگین با کمک متخصصین این مرکز و با استفاده از انواع مسکن قوی برای ترک اعتیاد، دردهای بدنی دوره ترک را به گونه ای قابل تحمل سپری کنند.

ایمپلنت نالتروکسون چگونه است؟

نالتروکسون یک داروی ترکیبی است که به صورت جراحی داخل بدن قرار داده می شود. این دارو پس از قرارگیری در داخل بدن، آرام آرام خود را در بدن فرد آزاد می کند. این آزاد سازی بسته به میزان اعتیاد بیمار خود را بین 3 الی 6 ماه آزاد می کند. یکی از مهم ترین ویژگی های داروی نالتروکسان، اثرگذاری خودکار آن است. این دارو را نیازی نیست در ساعت های مشخص شده و در دوز معین مصرف کرد. یکی از مهم ترین کارها در برنامه ترک، دقت کردن به ساعت و دوز مصرف است. با ترک با داروی نالتروکسان افراد نیازی به مصرف در ساعات مشخص ندارند. همچنین یکی دیگر از نقاط قوت این دارو اثر آن بر روی کاهش میل هنگام مصرف است.
در رابطه با ایمپلنت نالتروکسون باید به یک نکته حائز اهمیت اشاره کنیم، هنگام تزریق نالتروکسن به بدن مقاوت فرد نسبت به این دارو به شدت پایین می آید. به همین دلیل هنگام ترک با این دارو نباید به صورت ناگهانی دوباره به مصرف مواد روی آورد، زیرا امکان اوردوز به شدت بالاست. ایمپلنت نالتروکسان در برنامه درمانی و ترک تریاک، ترک هروئین، ترک مرفین، ترک متادون، ترک اکسی کدون، ترک کدئین و ترک الکل بسیار موثر است.
مرکز کلینیک ترک اعتیاد نگین یکی از کامل ترین مراکز درمانی در زمینه ترک اعتیاد مواد مخدر از طریق راه های درمانی مختلف از طریق نالتروکسن، سم زدایی سریع و سم زدایی تدریجی و و ... است. این کلینیک دارای یک تیم کامل اعم از پزشک، پرستار و روانشناس به همراه وسایل تخصصی است تا شما یا عزیزانتان بتوانید به راحتی در این محیط تخصصی از دام این بیماری رها شوید.

تاثیر روش سم زدایی سریع با نالترکسون

تاثیر روش سم زدایی سریع با نالترکسون

سم زدایی سریع با نالتروکسون در سال 1988 توصیف شد و در سال 1992 به صورت امروز و جدید درآمد. در این روش علاوه بر ترکیباتی مانند کلونیدین که برای کم کردن علایم به فرد بیمار داده می شود، تجویز آنتاگونیست های اپیوئیدی مانند نالوکسون و نالترکسون سرعت روش را از طریق رقابت با آگونیست ها در گیرنده های اپیوئیدی افزایش می دهد.
آنتاگونیست های مواد افیونی را وقفه داده و یا با آنها مقابله می کنند و مانع ظهور آثار این مواد می شوند. برخلاف متادون این داروها آثار مخدر نداشته و اعتیادآور نیست. همچنین به دنبال مصرف نالترکسون در هر مرحله نسبت به نوبت قبلی مصرف علایم عینی و ذهنی محرومیت از مواد مخدر کاهش پیدا می کند. مراکز درمان ترک اعتیاد در در استرالیا در سال های اخیر صدها مورد ترك سریع با نالتروکسون انجام داده اند که دارای اشکالاتی هستند، اما کشف مهم در همه آنها بی خطر بودن این روش است.
طبق تحقیقاتی که انجام شد مشخص شد، 91 درصد افراد بیمار از طریق ترک با نالترکسون در طی یک دوره 6 روزه با موفقیت سم زدایی شدند، در این مدت کلونیدین قطع و نالتروکسون تدریجا افزایش داده شد.

عوارض مصرف نالتروکسان

عوارض مصرف نالتروکسان

مصرف نالتروکسان نیز مانند نالوکسان یا هر داروی دیگری عوارضی دارد که بهتر است قبل از مصرف دارو از عوارض آن اطلاع داشته باشید. در ادامه به معرفی برخی از عوارض احتمالی مصرف نالتروکسان می پردازیم:
• توهم
• سر درد
• افسردگی
• معده درد
• ورم دست و پا
• اختلالات خواب
• بی قراری و اضطراب
• حالت تهوع و سرگیجه
• درد عضلانی و مفصلی
• تاری دید و تنگی نفس

نتیجه گیری

براساس یافته هاي پژوهش حاضر، میزان موفقیت در روش سریع ترك اعتیاد توسط ترک با نالترکسون در هفته اول 100 % است. کلینیک ترک اعتیاد نگین به شما پیشنهاد می کند روش ترك سریع به کمک نالترکسون با توجه به میزان موفقیت، عوارض جانبی ناچیز و زمان کمتر، همچنین امکان استفاده سریع از نالترکسون به عنوان آنتاگونیست و پیشگیری کننده از مصرف مجدد مواد در مقیاس وسیع تر در ترك اعتیادبه مواد افیونی بکار گرفته شود.مشاوره اعتیاد یکی از اصلی ترین و تاثیرگذارترین مراحل در فرآیند ترک اعتیاد است و از ابتدای پروسه ترک و حتی قبل از شروع به درمان دارویی می بایست انجام شود و ترجیحا تا رسیدن فرد به نتیجه کامل بهتر است ادامه داشته باشد.

 

نوشتن دیدگاه

در بیمارستان ما با بهترین کیفیت اعتیاد خود را ترک کنید پرسنل مرکز ترک اعتیاد نگین صبورانه شما را در مراحل ترک کردن این بیماری یاری می کنند.