ترک هروئین با طب سنتی

طب سنتی برای مقابله و درمان با بسیاری از بیماری ها دارای راهکارهایی است که اساس درمانی همه آن ها غلبه بر مزاج سرد در مکانیسم بدن است. مواد مخدری مانند هروئین در ابتدا دارای طب گرم و در انتها طبع سرد هستند. احساس نشاطی که در بدن با مصرف هروئین به وجود می آید باعث نشئگی و طبع گرم در بدن فرد می شود. این طبع با ایجاد خماری به سری می گراید و با غالب شدن سردی به بدن فرد مصرف کننده نیاز به ماده مخدر بیشتر می شود.
طب سنتی با ایده هایی مانند بستن فرد معتاد، یا زندانی کردن او به مدت مشخص مخالف است و در پی برطرف کردن این موضوع به صورت اساسی است. داروهایی که برای ترک هروئین مصرف می شوند و در دوره ترک برای بیمار تجویز می شوند خود نوعی مواد اعتیاد آور هستند.

آیا ترک هروئین با طب سنتی امکان پذیر است؟

از نظر طب سنتی اولین عامل برای ترک مواد مخدری مانند هروئین ارائه و خواست شخص مصرف کننده است. در صورتی که فرد رغبتی به ترک نداشته باشد هیچ روش درمانی حتی طب سنتی نمی تواند جوابگو باشد. اگر مصرف کننده با میل باطنی بخواهد که هروئین را ترک کند، سم زدایی و برطرف کردن سردی از بدن او راحت تر انجام می شود.
یکی از بهترین و کم عارضه ترین روش های ترک هروئین با استفاده از طب سنتی امکان پذیر است. قدم ابتدایی برای استفاده از طب سنتی تنظیم زمان مصرف هروئین است به گونه ای که مصرف کننده آن را راس ساعت مخصوصی مصرف نکند.
مصرف کنندگان هروئین و دیگر مواد اعتیاد زا به دلایلی مانند وابستگی جسمی و روانی مواد مصرفی خود را در ساعت مخصوصی مصرف می کنند. طب سنتی در قدم اول سعی بر این دارد تا با تغییر مزاج بدن و استفاده از برخی دارو های گیاهی در این نظم روانی، اختلال ایجاد کند و سپس در قدم های بعدی بدن را از سموم پاک سازی کند.
طب سنتی در تلاش است تا با استفاده از درمان های گیاهی تا درصد بالایی بتواند بیماران مبتلا به اعتیاد را از مصرف مواد مخدر باز دارد. تقابلی که طب سنتی با برخی درمان های پزشکی دارد این است که در درمان هایی که بواسطه داروهای دیگر انجام می شود در واقع فقط تغییر نوع اعتیاد برای مصرف کننده است. شاید بتوان این موضوع را بیان کرد که ترک صد درصد با استفاده از دارو های گیاهی میسر نباشد ولی با استفاده از مصرف بسیاری از آن ها می توان مزاج و متابولیسم بدن را به سمت دفع آثار مواد مخدر مصرف شده سوق داد.

آیا ترک هروئین با طب سنتی امکان پذیر است؟ 

داروهای گیاهی برای ترک هروئین

داروهای گیاهی که برای پاکسازی بدن و برای ترک اعتیاد هروئین مصرف می شوند هم بر جسم و هم بر روح بیمار تاثیر دارند.

  • سکنجبین برای ترک هروئین
    سکنجبین یکی از مواد گیاهی است که مصرف آن باعث برطرف نمودن رسوبات سودا از بدن می شود. افرادی که مصرف هروئین دارند بعد از مدتی دچار تیرگی هایی در ناحیه دور لب و چشم می شوند. با مصرف سکنجبین می توان این مشکل را برطرف نمود.
  • اسپند برای ترک هروئین
    اسپند یکی از مواردی است که مصرف آن برای پاکسازی بدن از اثرات هروئین و دیگر مواد مخدر به شدت پیشنهاد می شود. برگ و شاخه اسپند به همراه دانه آن باید کوبیده شود. مصرف روزانه این ماده گیاهی نباید بیشتر از پنج گرم باشد. از استفاده طولانی مدت و خودسرانه اسپند بدون تجویز پزشک بپرهیزید.
  • اسطخودوس برای ترک هروئین
    اسطخودوس از جمله داروهای گیاهی است که از آن برای تسکین اعصاب و آرامش استفاده می شود. برای بی قراری های ناشی از ترک هروئین می توان اسطخودوس را به صورت دم شده میل نمود.
  • ترکیب گیاهی برای ترک هروئین
    با ترکیب کردن عسل، شیره انگور و برگ آلوئه ورا می توان مخلوطی برای پاکسازی بدن به دست آورد. این مخلوط می تواند در طول روز سه بار و هر بار دو تا سه قاشق مصرف شود. این مخلوط می تواند برای بر هم زدن زمان منظم مصرف هروئین مورد استفاده قرار گیرد.
  • داروهای گیاهی ترک هروئین در داروخانه
    برخی از داروهای گیاهی به صورت قرص، شربت و ... در برخی از داروخانه ها به فروش می رسند. در مصرف این نوع از داروها تجویز پزشک و تایید وزارت غذا و دارو بسیار حائز اهمیت است. این دارو ها نیز به نوبه خود می توانند بیمار را در روند ترک اعتیاد یاری دهند.

ترک هروئین با اسپند

اگر تصمیم به ترک اعتیاد گرفته اید و قصد دارید به هر نحوی که شده است از شر این ماده منحوس راحت شوید، در اینجا یکی دیگر از راه های ترک اعتیاد را به شما آموزش می دهیم. روش ترک هروئین با اسپند، توسط برخی از محققان ارائه شده است و پایه علمی و اثبات شده ای ندارد، اما روشی است که با کمک گرفتن از یک مشاور می شود انجام داد. ترک هروئین با اسپند به این صورت است که باید مقداری اسپند را بو دهید و سپس آن ها را آسیاب کنید و پس از آن اسپندهای بو داده شده را با عسل مخلوط کنید و روزی سه حبه مصرف کنید. این کار باعث می شود وابستگی شما به مواد افیونی از جمله هروئین کمتر شود. البته برای ترک هروئین با اسپند می توانید آن را به صورت بو داده، دود کردن، دم کرده و خوراکی استفاده کنید.
البته در نظر داشته باشید که مصرف بیش از حد اسپند به بدن آسیب می زند، بنابراین باید در مصرف آن دقت لازم را به خرج دهید و بیش از روزی 10 عدد دانه اسپند مصرف نکنید. اگر می خواهید روش مطمئنی را برای ترک هروئین و سایر مواد اعتیاد آور پیش بگیرید و یک بار بریا همیشه از این راه باز گردید، می توانید با مشاوران ما در کلینیک تخصصی ترک اعتیاد نگین تماس بگیرید و راهنمایی های لازم را از آن ها دریافت کنید. در این کلینیک بهترین روش ها برای ترک اعتیاد در نظر گرفته شده اند و می توانید با خیالی راحت قدم به اینجا بگذارید.

ترک هروئین با دارو گیاهی

ترک هروئین و سایر مواد مخدر باید به کمک مشتقاتی از جمله داروهای گیاهی، داروهای شیمیایی و... انجام شود و بدون آن ها کاری بسیار سخت و طاقت فرساست، از این رو ما راهکارهای متفاوتی را پیش روی شما می گذاریم تا شما بهترین راه را برای خود انتخاب کنید و شترک اعتیاد خود را آغاز کنید. ترک هروئین با دارو گیاهی یکی از راهکارهای موثر است و مسیر شما را هموارتر می سازد. داروهایی که به نوان داروی ترک کننده هروئین استفاده می شوند، بر همان گیرنده هایی اثر می گذارند که هروئین بر آن ها اثر می گذارد. به همین دلیل می توانند اثربخشی لازم را داشته باشند.
داروهای ترک اعتیاد به سه دسته تقسیم می شوند:

  • داروهای آگونیست که وظیفه آن ها فعال کردن گیرنده های مواد افیونی است.
  • آگونیست های نسبی که وظیفه آن ها مجددا فعال کردن گیرنده ها مواد افیونی است با این تفاوت که واکنش کمتری را ایجاد می کنند.
  • داروی آنتاگونیست ها که گیرنده ها را غیر فعال می کنند و در نتیجه باعث مسدود کردن اثرات پاداش دهنده مواد مخدر می شوند.

ترک هروئین به کمک داروهای گیاهی یکی از راه های موثر ترک این ماده مخدر است، اما ممکن است نتیجه اثربخشی روی شما نگذارد، بنابراین حتما با مشاوران و متخصصان کلینیک ما تماس بگیرید و از آن ها راه چاره را بپرسید، آن ها تا جایی که بتوانند به شما کمک می کنند و راه های موثرتر را پیش روی شما قرار می دهند. کلینیک نگین در لحظات سخت و آسان همراه شماست. شما می توانید تحت نظر پزشکان متخصص کلینیک ترک اعتیاد نگین باشید و با کمک آن ها هروئین را ترک کنید. اگر قصد ترک هروئین در خانه را دارید، باید تحت نظر پزشک دستور ترک هروئین در خانه را داشته باشید. استفاده از هرگونه روش های سنتی در خانه باید تحت نظر پزشک باشد.

نوشتن دیدگاه

در بیمارستان ما با بهترین کیفیت اعتیاد خود را ترک کنید پرسنل مرکز ترک اعتیاد نگین صبورانه شما را در مراحل ترک کردن این بیماری یاری می کنند.