مولتی ویتامین برای ترک اعتیاد

مبتلایان به اعتیاد، توجه زیادی به استفاده از الکل یا مواد مخدر دارند؛ تا جایی که طول عمر آن ها را به شدت کم می کند. این افرادی به حدی به مصرف این گونه مخدرها وابسته می شوند که حتی وقتی بدانند مصرف آن سبب بروز مشکلات عدیده و جدی می شود، باز هم دست نمی کشند. با این وجود تعدادی از درمان های مؤثر برای این افراد موجود است و این اشخاص می توانند از اعتیاد بهبود یابند و زندگی عادی و مثمر ثمر داشته باشند. a href="/blog/449-بهترین-روش-ترک-اعتیاد-مواد-مخدر" title="بهترین و سریعترین">بهترین و سریعترین روش ترک اعتیاد</a> هم"اره ترک اصولی و تحت نظر پزشک متخصص است، ما در کلینیک ترک اعتیاد نگین در تمامی مراحل ترک همراه شما هستیم.

استفاده از مولتی ویتامین ها در ترک اعتیاد

افرادی که به مواد مخدر یا الکل اعتیاد دارند، عموماً اشتهای غذایی خود را از دست می دهند. این می تواند منجر به سوء تغذیه شدید، کمبود مواد مغذی اساسی مانند ویتامین ها و مواد معدنی شود.
مصرف مواد مخدر و الکل فشار بیشتری به سیستم سم زدایی بدن نسبت به بدن فردی که این مواد را مصرف نمی کند، وارد می کند. بدن برای خلاص شدن از مواد شیمیایی خارجی موجود در این مواد، از ویتامین ها و مواد معدنی استفاده می کند. کمبود طولانی مدت این مواد معدنی و ویتامینی می تواند منجر به مشکلات مختلفی در سلامت افراد شود. بنابراین، یکی از دارو هایی که برای ترک اعتیاد تجویز می شوند، اغلب مولتی ویتامین ها هستند که حاوی مقادیر زیادی ویتامین، مواد معدنی و پروتئین هستند. مشخص شده است که استفاده از ویتامین ها به طی شدن بهتر پروسه ی درمان، و کاهش علائم وخیم ترک مواد منجر می شود.

مولتی ویتامین برای ترک اعتیاد
معتادان به مواد مخدر اغلب از کمبودهای ویتامین های B1، B5،B6 ، C و E و همچنین کلسیم ، منیزیم و نیاسین رنج می برند. این مواد مغذی برای بدن ضروری است و به همین دلیل، کمبود هر یک از آن ها نگران کننده می باشد. بنابراین استفاده از آن ها در طی روند بهبودی بسیار مهم هستند. ویتامین C به ویژه برای افرادی که از اعتیاد به مواد افیونی بهبود می یابند، توصیه می شود و به کاهش علائم دردناک ترک، کمک می کند.

بررسی ویتامین های لازم در پروسه ی ترک اعتیاد

همانطور که در طول این مقاله ذکر شد، داروها و الکل می توانند کمبود مواد مغذی را در بدن ایجاد کنند. با توجه به این نکته، ممکن است به دنبال مکمل هایی برای جایگزین مواد مغذی باشید. به طور کلی، مصرف یک مولتی ویتامین در روز می تواند به طبیعی نگه داشتن سطح سلامتی شما کمک کند. با این حال، برخی از مکمل ها برای افراد در دوره ی بهبودی وجود دارد که ممکن است توسط پزشک توصیه شود:

  • اسیدهای چرب امگا 3:در غذاهایی مانند ماهی قزل آلا و آجیل یافت می شود، اما بسیاری از افراد روغن ماهی را به عنوان مکمل مصرف می کنند. مکمل های غنی شده با اسیدهای چرب امگا 3 می توانند به کاهش علائم ترک اعتیاد کمک کنند.

مولتی ویتامین برای ترک اعتیاد

  • ویتامین D: کمبود مزمن ویتامین D در مصرف کنندگان مواد مخدر شایع است و می تواند در بهبود کسانی که به متامفتامین و همینطور به دیگر مواد افیونی و الکل اعتیاد دارند، مفید باشد. با مصرف یک مکمل روزانه می توانید ویتامین D بیشتری دریافت کنید.

مولتی ویتامین برای ترک اعتیاد

  • ویتامین C: مواد غذایی حاوی ویتامین C شامل فلفل سبز، مرکبات، گوجه فرنگی، گل کلم، کلم بروکلی هستند. اگر به طور مرتب این غذاها را مصرف نمی کنید، ممکن است یک مکمل ویتامین C را اضافه کنید.

مولتی ویتامین برای ترک اعتیاد

  • ویتامین های گروه B: مکمل های ویتامین B به راحتی در همه جا در دسترس است. با مصرف مقدار مناسب ویتامین های گروه B میل به استفاده از مواد کاهش می یابد و همچنین می تواند به بهبود سلامت در مغز و سلامت روان شما نیز کمک کند.

مولتی ویتامین برای ترک اعتیاد

  • منیزیم : مردان بالغ سالم معمولاً باید روزانه 400 تا 420 میلی گرم (میلی گرم) منیزیم مصرف کنند و خانم ها نیز به 310 تا 320 میلی گرم منیزیم در روز نیاز دارند. مکمل منیزیم عوارض ترک و شدت آن را کاهش می دهد.

مولتی ویتامین برای ترک اعتیاد

  • روی : الکل می تواند سطح روی بدن را کاهش دهد و این می تواند به افزایش اضطراب منجر شود. این عنصر را جز در مکمل ها، می توان در صدف، گوشت گاو، تخم کدو تنبل، بادام زمینی، قارچ و اسفناج یافت. داشتن مقادیر مناسب روی توصیه شده در خون، برای سلامتی روانی مطلوب بسیار مهم است.

مولتی ویتامین برای ترک اعتیاد

آمپول تقویتی برای ترک اعتیاد

یکی از کارهای مهم که در زمان ترک اعتیاد باید انجام دهید، تقویت بدن با کمک مکمل هاست. بعضی از آمپول های تقویتی هستند که می توانند در این دوران به شماکمک کنند. آمپول نالوکسان یکی از این تقویت کننده هاست که در برنامه های ترک اعتیاد در کلینیک های تخصصی ترک مورد استفاده قرار می گیرد. نالوکسان با نشستن بر گیرنده های عصبی تأثیر مواد مخدر را خنثی و بدن را تقویت می کند.

برای کسب اطلاعات بیشتر در رابطه با برناممه های تقویتی کلینیک ترک اعتیاد نگین، با متخصصان ما در ارتباط باشید.

 

دیدگاه‌ها  
میشه بفرمایین مصرف مولتی ویتامین بدون نسخه پزشک برای ترک اعتیاد مضره یا نه؟
سلام. به طور کلی بهتر است که هیچ دارویی را بدون تجویز پزشک مصرف نکنید. مولتی ویتامین ها هم با این که غالبا ضرری ندارند، اما در مراحل ترک اعتیاد باید به صورت کنترل شده و تحت نظارت پزشک مصرف شوند. شما می توانید با پزشکان ما در کلینیک ترک اعتیاد نگین مشورت کنید و برنامه مصرف بهترین مولتی ویتامین ها برای ترک را دریافت نمایید.
سلام من واقیتش تریاک وشیره مصرف میکنم ولی خیلی لاغر شدم اما تمایلی به ترک ندارم میشه راهنماییم کنید که چه دارویی مصرف کنم تا وزنم به حالت اول برگرده ممنون میشم راهنماییم کنید
سلام مهدی عزیز
در این مورد شرمنده ایم. کمکی از ما برنمی‌آید. برگشتن به حالت قبل و به دست آوردن سلامتی دوباره، بدون ترک کردن ممکن نیست.
دوست عزیز یادت نره اگر اراده و تصمیم به ترک نگیری زندگیتو با اعتیاد به کام تلخی میکشونی که هیچ لذتی نمیمونه برات، اراده کن و به خدا توکل کن
نوشتن دیدگاه

در بیمارستان ما با بهترین کیفیت اعتیاد خود را ترک کنید پرسنل مرکز ترک اعتیاد نگین صبورانه شما را در مراحل ترک کردن این بیماری یاری می کنند.