عوارض ترامادول طبق نظر خانم فیروزه نوری مند

طبق نظر و بیانیه کارشناس داروهای تحت کنترل معاونت غذا و دارویی دانشگاه علوم پزشکی فسا ماده مخدر ترامادول می تواند واستگس های جسمی و روانی را به همراه داشته باشد.

فیروزه نوری مند در رابطه با ترامادول می گوید: این ماده مخدر به نوعی جزء داروهای مسکن وضد درد مخدر است که توسط پزشکان نیز تجویز می شود. البته تنها برای تسکین دردهای متوسط تا شدید برای بزرگسالان مانند دردهای مفصلی، دردهای زایمان، دردهای جراحی و غیره مورد استفاده قرار می گیرد.

البته لازم به ذکر است ترامادول را نمی توان هم ردیف استامینوفن و ایبوپروفن دانست بلکه قوی تر از این دو ماده است و در عین حال ضعیف تر از مورفین و پتدین می باشد به طوریکه به آن مورفین ضعیف شده نیز نسبت داده اند. این ماده مخدر دارویی را فقط باید مطابق تجویز پزشک مصرف نمود که اصولا حداکثر بین 3 الی 5 روز مجاز به مصرف آن هستید.

نوری‌مند در ادامه یادآور شد : متاسفانه مصرف خودسرانه این مخدر دارویی باعث تداخل آن با دیگر داروها شده و از این رو عوارض ناخواسته ای را در زندگی فرد بوجود آورده است که در بسیاری موارد جان وی را به خطر نیز انداخته است. این دارو را با اسامس تجاری دیگری چون بابومادول، ترادولان، ترامود، ترامل، ترامارام، تراژیدول و پیرالژین در بازار می شناسند و در بازار ایران با این اسامی نیز وجود دارند.

کارشناس داروهای تحت کنترل معاونت غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی فسا همچنین در خصوص عوارض مصرف ترامادول گفت: این ماده دارویی عوارض زیادی دارد مانند ضعف، اضطراب، گیجی، حالت عصبی و اختلالات خواب، تشنج، تضعیف تنفسی، درد شکم، بی‌اشتهایی، نفخ شکم،حساسیت پوستی، اختلالات بینایی، تکرر ادرار که  از عوارض شایع مصرف ترامادول می باشند. حتی در درمان برخی از بیماران عوارضی چون بروز تشنج به دنبال مصرف ترامادول نیز گزارش شده است.

منبع خبر: خبرگزای آنا

نوشتن دیدگاه

در بیمارستان ما با بهترین کیفیت اعتیاد خود را ترک کنید پرسنل مرکز ترک اعتیاد نگین صبورانه شما را در مراحل ترک کردن این بیماری یاری می کنند.