تاثیر تریاک بر اعصاب

مصرف تریاک می تواند در دراز مدت عوارض شدیدی بر روی مغز و اعصاب بگذارد. استفاده از تریاک و انواع مواد مخدر در جامعه امروزی موجب شده است که این بلای خانمان سوز مشکلات زیادی برای زندگی افراد به وجود بیاورد. بخش زیادی از افرادی که در مسیر اعتیاد قرار گرفته‌ اند، با پشیمانی از تصمیم خود به دنبال رهایی از آن هستند. استفاده از مواد مخدر می تواند آسیب های جبران ناپذیری برای افراد به وجود بیاورد.
برای رهایی از این مشکل و ترک اعتیاد، امروزه کلینیک های تخصصی خدمات خود را به بهترین شکل ارائه می دهند. مواد مخدر می تواند تاثیرات منفی کوتاه‌ مدت و بلند مدت مختلفی را بر روی دستگاه عصبی بگذارد. همانگونه که می دانید اندام بدن انسان توسط مغز کنترل می شوند. در واقع مغز و اعصاب به عنوان مهمترین رکن یک جسم چنانچه مورد آسیب قرار گیرند، فعالیت های بدن را به طور کلی مختل می‌ کنند. با بررسی اثر تریاک بر اعصاب متوجه می شویم که مصرف این ماده مخدر می تواند علاوه بر مشکلات متعددی مانند حالت تهوع و استفراغ که به وجود می‌آورد، با تاثیرگذاری بر روی مردمک چشم به طور چشمگیری افراد را درگیر عوارض مختلف نماید.

تاثیر تریاک بر اعصاب 

آیا تاثیر تریاک بر اعصاب می تواند موجب اخلال در عملکرد شود یا خیر

مغز به عنوان تعیین کننده موجودیت انسان با حساسیت بالایی نگهداری خواهد شد. در واقع مغز و اعصاب تعیین می کنند که شما فکر کنید، حرکت نمایید و با دیگران مشغول حرف زدن شوید. علاوه بر این تمام حالات ما مانند نفس کشیدن و احساس کردن نیز از مغز نشات می‌گیرند. بدون تردید تاثیر منفی تریاک بر اعصاب موجب اخلال در عملکرد دستگاه های مختلف بدن می شود.
در واقع اثرات مخرب و منفی که تریاک و بر روی مغز فرد مصرف کننده به وجود می آورد، در کوتاه مدت و بلند مدت مشاهده خواهند شد. طبق آزمایش های گسترده‌ ای که بر روی افراد معتاد به مواد مخدر صورت گرفته است، مشخص شده که این دسته از عزیزان در ماده خاکستری مغز خود نیز با کاهش چشمگیر مواجه می‌شوند. موضوعی که سرانجام می تواند موجب کاهش تمرکز و تحلیل رفتن مغز شود.
از جمله تاثیرات تریاک بر اعصاب که موجب اختلال در عملکرد افراد می شود، می توان به عدم قدرت در تفکر اشاره کرد. با توجه به اینکه تریاک و سایر مواد مخدر تمام فعالیت های بدن را دچار اخلال خواهند کرد، توصیه ما به شما این است در سریع ترین زمان برای جلوگیری از بیماری های اعصاب و روان به فکر ترک اعتیاد باشید. استفاده از تریاک موجب می شود که مواد شیمیایی موجود در مغز قابل کنترل نباشند. بدون تردید احساس موقتی که افراد دارای اعتیاد آن را تجربه می کنند در مقابل با عوارض بسیار خطرناک آن ناچیز است. مصرف مواد مخدر مانند تریاک موجب می‌ شود که در بلند مدت بیماری های اعصاب و روان مانند افسردگی نیز به شکل قابل توجهی این افراد را تحت تاثیر قرار دهد.
متاسفانه باورهای غلطی که در این زمینه وجود دارد موجب شده اند که برخی از افراد قربانی اعتیاد شوند. شاید در نگاه اول واکنش های مثبتی را فرد به هنگام مصرف تریاک و سایر مواد مخدر در بدن خود مشاهده نماید. با این حال طبق بررسی‌ هایی که صورت گرفته است، مصرف تریاک بر عملکرد مغز و ساختار کلی آن تاثیر منفی شدید و مخربی خواهد گذاشت. تریاک به عنوان یک ماده مخدر احساسات و انگیزه فرد را نیز با تاثیر منفی همراه می کند.

آیا تاثیر تریاک بر اعصاب می تواند موجب اخلال در عملکرد شود یا خیر 

تاثیر مواد مخدر بر اعصاب و روان

در حالت کلی بیماری های اعصاب و روان به واسطه تغییر مقدار مواد شیمیایی موجود در مغز به وجود می آیند. به واسطه مصرف تریاک و شیره تریاک، مسیرهای عصبی که در مغز به مانند مدار های الکتریکی فعالیت خود را انجام می دهند، دچار تغییر خواهند شد. به همین علت این اندام نمی تواند کارایی خود را به درستی انجام دهد. بی شک با بررسی بیشتر نقش مواد مخدر و تریاک بر اعصاب و روان متوجه می‌ شویم که مصرف آن ها موجب افسردگی، کاهش قدرت تصمیم گیری و اختلال در خواب می شود. علاوه بر این با مصرف شیره تریاک و سایر مواد مخدر اندام های دیگر بدن که از مغز دستور می گیرند نیز مورد حمله قرار خواهند گرفت.
با بررسی اثر مصرف کوتاه مدت تریاک و بلند مدت آن متوجه می شویم که مغز و اعصاب این افراد نمی‌ توانند دستورات لازم را به درستی صادر کنند. گاهی اوقات خستگی تنفسی برای افراد به واسطه مصرف دوز بالا به وجود می آید. در این زمان اکسیژن کافی به بدن نخواهد رسید. شرایطی که در نهایت ممکن است موجب مرگ فرد نیز شود.
با توجه به این شرایط ما در کلینیک تخصصی ترک اعتیاد نگین با هدف ارائه خدمات به شما عزیزان تلاش کرده ایم از متخصصین این امر کمک بگیریم و به شما برای ترک اعتیاد خدمات بی نظیری ارائه دهیم. بدون تردید برای داشتن یک زندگی سالم و با نشاط نیاز است که در سریعترین زمان خود را از این گرفتاری رهایی دهید.

 

نوشتن دیدگاه

در بیمارستان ما با بهترین کیفیت اعتیاد خود را ترک کنید پرسنل مرکز ترک اعتیاد نگین صبورانه شما را در مراحل ترک کردن این بیماری یاری می کنند.