خلط گلو بعد از ترک اعتیاد

ترک اعتیاد به هر نوع ماده مخدری دارای عوارضی است که خود را نشان می دهند. هر نوع ماده مخدری دارای آثار جسمی و روانی بعد از ترک است. مداوایی که توسط پزشکان انجام می شود سعی دارد که آثار جسمی و روانی ناشی از ترک را برطرف کند. تریاک یکی از مواد مخدری است که در کشور ما مصرف بسیار بالایی دارد. بسیاری از افراد به سختی می توانند تریاک را ترک کنند اما این به این معنی نیست که در ترک آن موفق نمی شوند. در واقع برای ترک بهتر این ماده مخدر باید از طریق کلینیک های ترک اعتیاد و به روش های کاملا علمی و پزشکی بهره برد تا بهترین نتایج را برای مصرف کننده داشته باشد. برخی عوارض بعد از ترک تریاک شاید به ظاهر کوچک به نظر آیند اما به مرور می تواند اذیت کننده باشد. خلط گلو یکی از عوارض ناخوشایند بعد از ترک تریاک است. بسیاری افراد تریاک را به صورت استنشاقی مصرف می کنند. ورود دود تریاک به بینی، گلو و مجاری تنفسی در طولانی مدت مشکلات جدی مانند خلط گلو را به همراه دارد.

خلط گلو بعد از ترک اعتیاد

آیا افزایش خلط گلو بعد از ترک اعتیاد طبیعی است؟

از مشکلات جدی مصرف تریاک می توان به عفونت ریه ها اشاره کرد. وقتی افراد به صورت مداوم به مصرف تریاک اقدام می کنند بافت ریوی آن ها دچار مشکل می شود که در کم ترین حالت، عفونت حاد ریوی را به همراه دارد. عفونت های ریوی باکتری های درون بافت ریوی هستند که با فعالیت مداوم باعث مشکلات شدید تنفسی می شوند. از مهم ترین مکانیسم های دفاعی بدن در مقابله با میکروب ها و آلودگی های ناشی از دوک تریاک این است که مژک های مجاری تنسی با زنش های خود به طور مداوم این خلط ها را به سمت گلو می رسانند. این مکانیسم بعد از ترک تریاک بیشتر خود را نشان می دهد و افراد این خلط را بیشتر احساس می کنند. این خلط معمولا یا به صورت ارادی بالا می آید و یا بلعیده می شود که در نهایت میکروب های آن توسط شیره معده کشته می شوند.
خلط گلو بعد از ترک اعتیاد بسیار شایع و طبیعی است و برای بسیاری از افراد رخ می دهد. ناگفته نماند که ایجاد خلط در دوران مصرف تریاک نیز وجود دارند. بعد از ترک، سیستم ایمنی بدن برای پاکسازی بدن تلاش بیشتری می کند و ممکن است که این خلط به حالت آزاردهنده ای برای فرد تبدیل بشود به همین دلیل لازم است که در دوران ترک اعتیاد و بعد از آن طبق نسخه پزشک عمل شود تا اثرات ناشی از ترک مانند خلط گلو کاهش یابند و یا به طور کامل از بین بروند. داشتن خلط گلو بعد از ترک شایع است و برطرف کردن آن کار سختی نیست فقط ممکن است اندکی زمان بر باشد.

آیا افزایش خلط گلو بعد از ترک اعتیاد طبیعی است؟

درمان خلط گلو بعد از ترک اعتیاد

از مهم ترین موارد و توصیه هایی که برای افراد ترک کننده تریاک وجود دارد این است که بعد از ترک به هیچ عنوان از هیچ دارویی به صورت خودسرانه استفاده نکنند. معمولا برای درمان خلط گلو می توان از دارو های شیمیایی و گیاهی استفاده کرد. دارو های گیاهی معمولا ضرر خاصی ندارند و افراد می توانند از آن ها استفاده کنند اما ثمربخشی آن ها معمولا مطلوب نیست و همین باعث می شود تا افراد به بطور جدی بخواهند این مشکل را با دارو برطرف کنند. دارو هایی که برای درمان خلط گلو استفاده می شوند باید طبق نظر و مشورت پزشک باشد زیرا این دارو ها دارای ترکیبات شیمیایی هستند که هر کدام از آن ها برای افرادی که به تازگی ترک کرده اند ممکن است زیان آور باشد. بعد از بررسی میزان خلط و شرایط ریوی طبق نظر پزشک داروهای متفاوتی برای فرد تجویز می شود. از مهم ترین این دارو ها می توان به موارد زیر اشاه کرد:

  • اسپری مخصوص ضد خلط
  • کپسول آزیترومایسین
  • قرص NAC
  • و ...

دقت داشته باشید که غیر از آزیترومایسین پزشک با توجه به وضعیت و میزان خلط ممکن است آنتتی بیوتیک های دیگری را تجویز کند. نحوه مصرف و تعداد روزی که این دارو ها مصرف می شوند توسط پزشک مشخص می شود. ترک تریاک دارای آثاری است که به مرور زمان و با مداوا قابل برطرف شدن هستند. افرادی که دوره ترک خود را در مراکز تخصصی و تحت نظر پزشکان مجرب میگذرانند بعد از ترک نیز مشاوره می شوند و عوارض بعد از ترکشان به مرور برطرف می شود.

نوشتن دیدگاه

در بیمارستان ما با بهترین کیفیت اعتیاد خود را ترک کنید پرسنل مرکز ترک اعتیاد نگین صبورانه شما را در مراحل ترک کردن این بیماری یاری می کنند.