ایا قرص خواب برای ترک اعتیاد خوب است

در دوران ترک اعتیاد یکی از مشکلات و معضلات که بسیاری از افراد با آن روبرو هستند، این است که به دلیل سم زدایی قوی بدن نمی توانند به راحتی بخوابند به همین دلیل در این دوران پزشکان معمولاً برای بیماران خود داروی خواب آور تجویز می کنند. قرص خواب آور یکی از محصولاتی است که به این منظور به بیماران داده میشود که بتوانند در طول شبانه روز به راحتی بخوابند و درد کمتری احساس کنند. با توجه به این مورد باید گفت قرص خواب برای ترک انواع اعتیاد خوب است اما در هنگام استفاده از آن باید نکات مختلفی را مدنظر قرار داد که در این مقاله به این موضوع می پردازیم.

استفاده از داروهای خواب آور در ترک اعتیاد

بی خوابی را می توان یکی از عوارض شایع دانست که بعد از ترک اعتیاد گریبان‌گیر افراد می‌شود و مهمترین دلیل آن این است که بدن انسان در فاز سم زدایی قرار می گیرد و در هنگام ترک اعتیاد افراد به راحتی نمی توانند بخوابند.
استفاده از داروهای خواب آور در ترک اعتیاد کاملاً معمولی است و پزشکان مختلفی اقدام به تجویز انواع مختلف داروی ترک اعتیاد برای بیماران خود می کنند.
مدت زمان اختلال خواب در دوران ترک اعتیاد به موارد مختلفی مانند سن بیمار مدت زمان مصرف مواد مخدر و غیره بستگی دارد و حتی ممکن است مدت زمان اختلال خواب چندین سال طول بکشد، به همین دلیل باید دوز مصرفی مناسبی برای قرص خواب توسط پزشک برای بیمار تجویز شود تا بیمار بتواند راحت تر اختلالات خواب خود را درمان و مشکلات خود را کمتر کند.

استفاده از داروهای خواب آور در ترک اعتیاد
مهمترین نکته ای که در مورد مصرف قرص خواب آور در دوران ترک اعتیاد باید به آن توجه شود این است که اگر پزشک متخصص تشخیص بدهد این قرص را برای فرد تجویز می کند در غیر این صورت به هیچ عنوان نباید اقدامات خودسرانه در این مورد صورت گیرد.

بدون تجویز پزشک از داروهای خواب آور برای ترک اعتیاد استفاده نکنید

بدون تجویز پزشک هیچگاه نباید از داروهای خواب آور برای ترک اعتیاد استفاده کرد برخی از دلایل این موضوع موارد زیر هستند:
۱. قرص خواب آور کم کم در به مرور زمان برای افراد وابستگی ایجاد می کند و می تواند خودش باعث اعتیاد افراد شود.
۲. یکی از مهمترین معایب استفاده از داروی خواب برای ترک اعتیاد بدون تجویز پزشک این است که باعث می‌شود افراد دچار فراموشی شوند و به دلیل اعتیاد زیاد به قرص خواب آور کم کم دچار بیماری‌هایی مانند آلزایمر شوند.
۳. سوء مصرف داروهای خواب آور می تواند به اختلالاتی مانند تعریق زیاد و افزایش ضربان قلب منجر شود. بالا رفتن ضربان قلب حتی در برخی از موارد ممکن است منجر به سکته قلبی شود.
۴. سوء مصرف داروهای خواب آور می تواند باعث استفراغ در افراد شود. برخی از موارد این استفراغ با گیجی زیاد همراه است به گونه‌ای که افراد به راحتی نمی توانند حتی کارهای روزمره و اولیه خود را انجام دهند.
۵. رفتن به کما می تواند یکی دیگر از عوارض شایع استفاده قرص خواب آور بدون تجویز پزشک باشد. در برخی از موارد مدت زمان کما می تواند برای ماه‌ها طول بکشد.

بدون تجویز پزشک از داروهای خواب آور برای ترک اعتیاد استفاده نکنید
۶. کاهش سطح تنفس را می توان یکی دیگر از مهمترین عوارض استفاده بدون تجویز قرص خواب آور دانست. در این گونه موارد ممکن است تنفس آهسته یا سطحی باشد و مشکلات مختلفی را برای فرد به وجود بیاورد.
۷. ترک استفاده از قرص های خواب آور در برخی از افراد باعث افزایش ضربان قلب می شود، در برخی دیگر از افراد ممکن است استفاده بی رویه از قرص خواب آور باعث کاهش ضربان قلب شود.
۸. خواب پریشی را می‌توان مهمترین عوارض استفاده بی‌رویه داروهای خواب‌آور دانست. در این گونه موارد فرد حتی نمی‌تواند فعالیت‌هایی مانند رانندگی را به راحتی انجام دهد.
۹. مصرف بیش از اندازه از قرص خواب آور در برخی از موارد ممکن است باعث ایجاد یبوست در افراد شود و در برخی دیگر از افراد باعث بروز اسهال می شود. به صورت کلی استفاده بیش از اندازه از قرص خواب آور سلامت گوارش افراد را به خطر می اندازد.
با توجه به مواردی که در بالا به آنها اشاره شد متوجه شدیم که تجویز داروی خواب آور برای ترک اعتیاد تنها باید توسط پزشکان ماهری چون پزشکان کلینیک ترک اعتیاد نگین در این زمینه انجام بشود که هم نوع قرص مصرفی دوز مصرفی و همچنین مدت زمان مصرف دارو را برای فرد اعلام کند.

نوشتن دیدگاه

در بیمارستان ما با بهترین کیفیت اعتیاد خود را ترک کنید پرسنل مرکز ترک اعتیاد نگین صبورانه شما را در مراحل ترک کردن این بیماری یاری می کنند.