چسب ترک شیشه

رهایی از اعتیاد آرزوی بسیاری از افرادی است که با اندکی غفلت در دام آن افتاده اند. این کار اگر چه غیر ممکن نیست اما سختی ها و پیچیدگی هایی را با خود به همراه دارد که گاهاً بیماران را خسته و سر در گم می کند. لذا تقریباً تمام افرادی که با این معظل دست و پنجه نرم می کنند، راه های مختلف ترک را امتحان کرده اند. برخی از راهکارهای توصیه شده برای ترک مخدر ساده تر از دیگر روش ها هستند مانند استفاده از چسب هایی که برای ترک سیگار مورد استفاده قرار می گیرد. حال سوال این است که آیا می توان از چسب برای ترک شیشه نیز بهره گرفت؟

چسب ترک شیشه

چسب ترک شیشه چیست؟

مصرف شیشه عوارض روانی و جسمی زیادی برای بیمار به همراه دارد. تغییراتی که در اثر مصرف این مخدر در مغز به وجود می آید باعث می شود که روند درمان طولانی و گاهی طاقت فرسا شود. استفاده از روش های امروزی برای تخفیف علائم ترک می تواند بسیار موثر باشد. لذا برای ترک شیشه حتما باید به کلینیک های مخصوص مراجعه شود و بیمار تحت نظر گروهی از متخصصان پروسه درمان اعتیاد خود را آغاز و پیگیری کند.
یکی از سوالاتی که در بدو ورود، اغلب از جانب بیماران مطرح می شود در رابطه با انواع روش های درمان و ترک شیشه است. برخی از مراجعین که اطلاعاتی درباره چسب نیکوتین دارند نیز علاقه مند به استفاده از چسب برای ترک شیشه هستند. چرا که گمان می کنند این روش بسیار ساده است و عوارض کمی را برایشان ایجاد خواهد کرد. پاسخ متخصصین حاضر در مراکز ترک به این بیماران اگر چه با ذهنیت آن ها تفاوت اساسی خواهد داشت اما قطعاً ناامید کننده نیز نخواهد بود. علی رغم پیشرفت های زیادی که در رابطه با روش های درمانی ترک اعتیاد صورت گرفته است، هنوز چسبی برای ترک شیشه ساخته نشده است و استفاده از چسب ها صرفاً برای ترک سیگار است. اما راهکارهای زیاد دیگری در این رابطه در دسترس است که با مشورت با متخصصان قطعاً به نتیجه مطلوب خواهد رسید.

چسب ترک شیشه چیست؟

آیا چسب ترک شیشه موثر است؟

همانطور که گفتیم چسب ترک شیشه وجود ندارد اما روش ها و راهکارهای گوناگونی برای ترک شیشه وجود دارد که تحت نظر متخصصان قابل بهره گیری است. برخی از مهم ترین روش هایی که در این زمینه مورد استفاده قرار می گیرند عبارتند از:

  • ترک شیشه با استفاده از ماتریکس
  • ترک شیشه با متد DST
  • ترک اعتیاد به شیشه با بکارگیری روش درمانی نگه‌دارنده با متادون
  • دارودرمانی برای ترک سوء مصرف شیشه
  • روش شیشه‌ای ‌های گمنام (CMA) یا دوازده‌ قدمی

اینکه کدامیک از روش های فوق الذکر اثرات مطلوب تری بر جای خواهد گذاشت و طول دوره درمان کدام شیوه کوتاه تر خواهد بود وابسته به فرد بیمار، طول دوره مصرف، میزان وابستگی روانی به مخدر و عوامل دیگری از این دست دارد. انتخاب متد درمانی پس از بررسی شرایط انحصاری فرد توسط متخصصان صورت خواهد گرفت. قطعاً بیماری که انگیزه بالایی برای ترک دارد و از حمایت خانواده نیز برخوردار است، می تواند با کمک پزشکان حاذق، دوره ترک و رهایی خود را با موفقیت به انجام برساند.

آیا چسب ترک شیشه موثر است؟

ترک شیشه با کمک پزشکان متخصص در بیمارستان ترک اعتیاد نگین

با توجه به عوارض شدیدی که مصرف شیشه بر روی فرد باقی می گذارد، اقدام به ترک این مخدر بدون مراجعه به مراکز تخصصی به هیچ عنوان توصیه نمی شود. چرا که اشتباه در این پروسه مشکلات جبران ناپذیری را با خود به همراه خواهد داشت. احتمال اینکه فرد مصرف کننده شیشه و یا حتی همراهان و خانواده وی اطلاع دقیقی در رابطه با شیوه ترک و عوارض ناشی از آن داشته باشند بسیار کم است. لذا اغلب افراد با طی کردن دوره ای که به ماه عسل در فرآیند ترک شیشه معروف است، فریب خورد و احساس می کنند که به موفقیت دست یافته اند. این در حالی است که دوره سخت دیوار که اصلی ترین مرحله ترک است هنوز پیش روی فرد بیمار قرار دارد و او نمی داند که با شروع این دوره باید چه اقدامات محافظتی را برای خود اتخاذ کند.
مراکز زیادی در سطح کشور تحت عنوان کلینیک های ترک اعتیاد فعالیت می کنند که همه آن ها از مجوز قانونی برای ارائه خدمات برخوردار نیستند. واضح است که مراجعه به این مراکز اگر آسیب بیشتری نسبت به ترک در خانه برای فرد ایجاد نکند؛ بهتر نیز نخواهند بود. لذا توصیه می شود که افرادی که قصد ترک شیشه را دارند ابتدا با تامل و دقت کلینیک خوشنامی را که مجوزهای قانونی آن را مورد بررسی قرار داده اند؛ انتخاب نمایند. بیمارستان ترک اعتیاد نگین یکی از مراکز معتبر در این زمینه است که علاوه بر اخذ تمامی مجوزهای قانونی، از کادری متخصص و توانمند نیز برخوردار است و آمادگی ارائه تمامی خدمات مورد نیاز بیماران را دارد. بیماران با مراجعه به این مرکز می توانند با انواع متدهای نوین ترک شیشه آشنا شوند و با مطرح کردن شرایط اختصاصی خود، بهترین روش درمانی را برای بیماری خود انتخاب کنند.

نوشتن دیدگاه

در بیمارستان ما با بهترین کیفیت اعتیاد خود را ترک کنید پرسنل مرکز ترک اعتیاد نگین صبورانه شما را در مراحل ترک کردن این بیماری یاری می کنند.