فرق ال اس دی با ماشروم

ال اس دی و ماشروم یا همان قارچ جادویی دو تا از رایج ترین داروهای سایکدلیکی هستند که در سطح جهان موجود است. ال اس دی به عنوان اسید یا لوسی نیز شناخته شده است و ماشروم را نیز می توان به عنوان قارچ سایلوساسسن شناخت (دلیل این نام گذاری ترکیب فعال موجود در این قارچ است). این دو ماده مخدر از لحاظ تجربی با یکدیگر متفاوت هستند. شایان ذکر است که این دو ماده بسیار اعتیاد آور و توهم زا هستند و استفاده از آن امروزه در نسل نوجوان و جوان بسیار رواج یافته است. به دلیل جدید بودن این دو مواد مخدر مردم امروزه آگاهی چندانی درباره آن ها ندارند. ماشروم معمولا به دو صورت قارچ و ورقه ای در دسترس است که استفاده از آن سبب توهم شدید و آسیب به دستگاه عصبی و سلول های خاکستری شود. با استفاده از ال اس دی و ماشروم فرد مصرف کننده صداهایی را می شنود یا چیزهایی را می بیند که در حقیقت در واقعیت وجود ندارد!
مصرف ماشروم و عوارض های آن تنها به این مورد ختم نمی شود. از دیگر عوارض ماشروم می توان به: عدم توانایی تشخیص تخیل از واقعیت، اضطراب، حس کردن گذر آرام زمان، احساسات شدید و کوتاه مدت، تغییر در شخصیت، پارانویا و ....
علاوه بر این موارد استفاده از ماشروم می تواند سبب بروز مشکلات و عوارض پوستی نظیر پیری و چین و چروک شود. البته باید بدانید که این عوارض انتهای داستان نیست و ماشروم مصرف کردن عوارض دیگری مانند: افزایش فشار خون و ضربان قلب، گشادی مردمک چشم ها، تشنج، اختلالات در خواب، افزایش یا کاهش اشتها، تغییر در رفتار جنسی، احساس حالت تهوع، خشکی دهان و ... اشاره کرد. حال که تا حدودی با ال اس دی و ماشروم آشنا شده اید و عوارض هر کدام را می دانید باید گفت که در ادامه می خواهیم درباره قرص ماشروم صحبت کنیم پس تا انتهای این مقاله همراه ما باشید.

فرق ال اس دی با ماشروم

قرص ماشروم چیست و با ال اس دی چه تفاوتی دارد؟

ماشروم یا ماشروم مجیک، نوعی قارچ وحشی یا پرورشی است که در مناطق آمریکای جنوبی و مناطق جنوبی و شمال غربی ایلات متحده کشت می شود. در حقیقت نام علمی این مدل قارچ پسیلوسیبین است که ترکیب روان گردان و توهم زا طبیعی است. این قارچ پتانسیل اعتیادآوری بسیار بالایی دارد. استفاده از برخی قارچ ها به دلیل خاصیت توهم زایی که داشتند از قرن ها پیش در فرهنگ های مختلف وجود داشته است، اما ماشروم اولین بار در سال 1958 توسط دکتر آلبرت هافمن کاشف ال اس دی شناخته شد. مجیک ماشروم را می توان به دو صورت تازه چیده شده یا خشک شده با انواع غذاها و نوشیدنی ها مصرف کرد. شایان ذکر است که ماشروم ها به شکل صنعتی به فرم کاغذ تهیه می شوند که واحد اندازه گیری آن برگ است و مجددا به صورت خوراکی مصرف می شود. در رابطه با طعم و بو این ماشروم ها باید گفت که این ماشروم ها بدون رنگ و بو هستند و طعم آن تلخ و ناخوشایند است. قدرت توهم زایی این مواد مخدر چندین برابر دیگر مواد مخدرهای صنعتی است بدین صورت که حدودا پس از 30 دقیقه مصرف می توانید علائم توهم زا را متوجه شوید و این علائم تا 4 الی 6 ساعت در بدن باقی خواهد ماند.
حال که با ماشروم بیشتر آشنا شدید وقت آن رسیده است که درباره تفاوت های ال اس دی و ماشروم با شما صحبت کنیم. در رابطه با این تفاوت باید گفت که ال اس دی و ماشروم از لحاظ آسیب جسمی و روحی هیچ گونه تفاوتی با یکدیگر ندارند. تنها تفاوت این دو تنها در ظاهر است. قرص های ماشروم به صورت کپسول های کرمی رنگ هستند درحالی که قرص ال اس دی به شکل قرص های سفید رنگ هستند.

قرص ماشروم چیست و با ال اس دی چه تفاوتی دارد؟

آیا ماشروم و ال اس دی اعتیاد آورند؟

در رابطه با اعتیاد آور بودن این دو مواد مخدر نیز باید گفت که هر دو به شدت اعتیاد آور هستند و مصرف آن توصیه نمی شود. اعتیاد آور بودن یا نبودن یک مواد مخدر در هر انسان متفاوت است. بدین صورت که ممکن است یک ماده مخدر در یک انسان اعتیاد آور نباشد در صورتی که همان ماده مخدر در شخصی دیگر منجر به اعتیاد شود! با مصرف ماشروم به مرور زمان دچار میل افزایش دوز مصرفی می شوید و فرد در بیشتر مواقع ترجیح می دهد برای اینکه اثر متفاوت و ماندگارتر داشته باشد این قارچ را ماده مشابه مانند قرص ال اس دی ترکیب کند و همزمان آن را مصرف کند. در نهایت می توان گفت که مجیک ماشروم می تواند موجب وابستگی و اعتیاد روانی در شخص شود و این اعتیاد به میزان مصرف بستگی دارد. توجه داشته باشید که مصرف دوز خیلی زیاد ماشروم یا همان قارچ های مجیک می تواند منجر به بروز مسمومیت شدید و در نهایت مرگ شود! از علائم مسمومیت می توان به استفراغ، اسهال، گرفتگی عضلات شکم و ... اشاره کرد. در نتیجه اگر پس از چند ساعت از مصرف ماشروم دچار چنین علائمی شدید باید حتما به مراکز درمانی مراجعه نمایید.
اشخاصی که مصرف مجیک ماشروم را تجربه کرده باشند دچار تغییر خلق و خو و وضعیت روحی می شوند به گونه ای که این افراد دیگر نمی توانند در دنیای واقعی زندگی کنند و به دنیای توهم عادت می کنند و برای زندگی در دنیای واقعی دچار مشکل می شوند .شایان ذکر است که گاهی ممکن است فرد مصرف کننده حافظه خود را از دست بدهد و در تشخیص واقعیت دچار سردرگمی شود.

آیا ماشروم و ال اس دی اعتیاد آورند؟


برخی دیگر که مصرف کرده اند ممکن است که تنها گذشته را به یاد آورند و در گذشته خود زندگی کنند. وجود چنین شرایطی یک مشکل بزرگ است و نیاز به یک راه حل اساسی و فوری دارد. بهترین راهکار این است که مصرف ماشروم مجیک را متوقف کنید و به یک متخصص مراجعه کنید. چنانچه قصد ترک کردن ماشروم را دارید باید حتما تحت نظر یک مشاور روان شناختی باشید یا اینکه به مراکز ترک اعتیاد معتبر مراجعه کنید.
جمع بندی
اگر هر یک از شما عزیزان به هر دلیلی قصد ترک ال اس دی و ماشروم را دارید می توانید کلینیک ترک اعتیاد را انتخاب کنید. در این مرکز بهترین متخصصان وجود دارند که می توانند به شما عزیزان در ترک هر یک از مواد مخدرهای ذکر شده کمک کنند.

نوشتن دیدگاه

در بیمارستان ما با بهترین کیفیت اعتیاد خود را ترک کنید پرسنل مرکز ترک اعتیاد نگین صبورانه شما را در مراحل ترک کردن این بیماری یاری می کنند.