Thc در چه چیزهایی وجود دارد؟

Thc برگرفته از عبارت Tetra hydro cannabadiol است که از مشتقات گیاه شاهدانه یعنی حشیش، ماری جوانا، گراس، روغن گل یا oil و ... به دست می آید. مصرف این ماده موجب ایجاد یک حالت روانی خاص می شود که در اصطلاح به آن چِتی می گویند. همچنین چنانچه در مصرف این ماده زیاده روی شود موجب ایجاد وابستگی و در نهایت اعتیاد می گردد. لذا باید از استفاده از موادی که دارای Thc هستند اجتناب شود تا از بروز اعتیاد و مشکلات ناگوار آتی آن جلوگیری شود. به عبارت بهتر باید بگوییم اینکه گفته می شود مصرف این ماده مضر نیست یک اشتباه خیلی بزرگ است. چرا که تی اچ سی بر روی مغز اثر می گذارد و باعث می شود که فرد مصرف کننده با احساسات درونی خود بیشتر از حالت نرمال درگیر شود. در نتیجه اغلب شاهد بروز رفتارهای عجیبی در افرادی هستیم که Thc مصرف کرده اند. خنده های طولانی برای یک موضوع کاملاً عادی یکی از واکنش هایی است از اینگونه افراد بروز می کند.

Thc در چه چیزهایی وجود دارد؟


Thc حافظه، فعالیت های ذهنی، پروسه فکر کردن، حس لذت و حتی نگرانی فرد را دچار آشفتگی می کند. البته مصرف این ماده به دلیل محرک بودن آن حس سرخوشی و نشاط را نیز برای فرد به ارمغان می آورد و شاید به همین دلیل است که افراد گول تبلیغات سوء را خورده و با این ذهنیت که مصرف این ماده می تواند فوایدی برای بدن داشته باشد، گرفتار دام اعتیاد می شوند. اگر چه از Thc در برخی از پروسه های درمانی کمک گرفته می شود اما مصرف دراز مدت آن چیزی جز رنج و درد اعتیاد را به همراه نخواهد داشت. از این رو با توجه به اینکه اکثر مصرف کنندگان زمانی متوجه وابستگی خود به مواد مخدر می شوند که کار از کار گذشته است، توصیه می شود که از هرگونه مصرف این ماده حتی به صورت آزمایشی و تفننی نیز خودداری شود.

Thc در چه چیزهایی وجود دارد

مواد تشکیل دهنده thc چیست؟

در کشور ما از عبارت ماری جوانا برای مخدرهای موجود استفاده نمی شود و آنچه بیشتر در میان جوانان و حتی نوجوانان ایرانی برای نام گذاری این ماده استفاده می شود علف، گل یا گراس است. اینکه یک ماده را چه بنامیم تاثیری در اثرات آن نخواهد داشت مهم این است که تمام عناوین ذکر شده متعلق به کانابیس‌ها است که ماده ای روان گردان ومحرک هستند. تمامی مواد مخدری که در این گروه دسته بندی می شوند، عوارض یکسانی به بار می آورند و تنها شدت علائم است که با مصرف هر کدام از مواد فوق الذکر تغییر می کند. هر چه ماده مصرف شده قوی تر باشد، بیمار عوارض شدیدتری را تجربه خواهد کرد.
گیاه شاهدانه منبع تولید همه این مواد مخدر است و اینکه کدام بخش از گیاه یعنی دانه، ساقه، برگ و یا گل آن برای استخراج مخدر مورد استفاده قرار گرفته باشد، تعیین کننده ماده روان گردان حاصل است. به همین علت دیده می شود که مخدرهای کانابیس دارای رنگ های مختلف قهوه ای، سبز، خاکستری و یا حتی ترکیبی از هر سه رنگ هستند. در نقاط مختلف جهان، اسامی متفاوتی برای این مخدر در نظر گرفته شده است مانند دیگ، مری‌جین، سیگاری، چرس، داگا، بنگ، سین سمیلا، ماری‌جوانا و ... . عنوان اصلی مورد استفاده در کشور ما، حشیش است.
ماده ای که از غنچه های گیاه شاهدانه و یا برگ های خشک آن به دست می آید پرمصرف ترین مخدری است که از این گیاه استخراج می شود که به آن ماری جوانا گفته می شود و رنگ آن قهوه ای است. حشیش از ترشحات صمغی شاهدانه که در زیر آن قرار گرفته تولید می شود. خود این ماده قهوه ای رنگ است اما روغن حشیش که حالت چسبناکی نیز دارد، سیاه است. این روغن قوی ترین ترکیبی است که از شادهانه گرفته می شود و اثرات و عوارض آن نیز به مراتب بسیار بیشتر از سایر مواد تولید شده از این گیاه است.

مواد تشکیل دهنده thc چیست؟

تست thc چه موادی را تشخیص می دهد؟

تست thc یا حشیش یک نوع آزمایش سریع است که با استفاده از ادرار انجام می شود. از این تست که اساس آن بر ایمونوکروماتوگرافی بنا نهاده شده است برای تشخیص مصرف یا عدم مصرف مواد دارای thc توسط فرد بهره گرفته می شود. این تست حتی در دوره های ترک بیماران نیز کارایی دارد. چرا که حساسیت آن به وجود thc در ادرار THC ng/ml50 است. این نوع آزمایش در دسته رپید تست ها قرار می گیرد که برای آگاهی یافتن از نتیجه آن نیازی به مراجعه به آزمایشگاه و برخورداری از تجهیزات آن وجود ندارد. البته در صورت مثبت شدن نتیجه باید با استفاده از روش های مطمئن تر، درستی نتیجه حاصل از آزمایش تائید شود.
روش مصرف این تست به این صورت است که کیت داخل نمونه ادرار قرار داده می شود و با استفاده از خاصیت موئینگی و بالا رفتن ادرار در کیت، نتیجه نمایش داده خواهد شد. در ناحیه C یک خط با عنوان خط کنترل تشکیل خواهد شد و خطی که در ناحیه T ظاهر می شود، نشان دهنده عدم مصرف فرد خواهد بود. چنانچه خطی در ناحیهT نمایش داده نشود به معنای این است که فرد حشیش مصرف کرده است.

نوشتن دیدگاه

در بیمارستان ما با بهترین کیفیت اعتیاد خود را ترک کنید پرسنل مرکز ترک اعتیاد نگین صبورانه شما را در مراحل ترک کردن این بیماری یاری می کنند.