فاز ال ‌اس ‌دی چیست؟

از آنجا که ال اس دی به عنوان یک ماده مخدر روان گردان و توهم زا محسوب می شود، فاز ال اس دی می‌ تواند کاملا نا شناخته و غیر قابل پیش بینی باشد. تاثیرات و فاز مصرف ال اس دی به دوز مصرف، شخصیت فرد مصرف کننده و محیطی که در آن مصرف می‌ کند، بستگی دارد. تاثیر این ماده مخدر معمولا 20 تا 60 دقیقه بعد از مصرف نمایان می شود و ممکن است تا 12 ساعت نیز ماندگار باشد. فاز ال اس دی را در واقع یک تریپ یا سفر می نامند. در این فاز مصرف کننده با تغییرات هیجانی و حسی شدیدی مواجه می شود و معمولا علائم روانی ال اس دی بیشتر از تاثیرات فیزیکی آن است. در تغییرات شدیدی که در احساسات و هیجانات مصرف کننده رخ می دهد، حال او سریعا متحول می شود و در صورت ادامه مصرف، دچار توهمات شدید شده و وارد فاز بصری لذت می شود. به این ترتیب به مرور زمان فرد به روان پریشی و یا اسکیزوفرنی مبتلا می شود. چنانچه در پی کسب اطلاعات بیشتر از این ماده مخدر خطرناک هستید، در ادامه ما را همراهی نمایید.

فاز ال ‌اس ‌دی چیست؟

توهمات در طول مصرف LSD چیست؟

در فاز ال اس دی فرد مصرف کننده دچار توهمات نگران کننده و تغییرات ادراکی می شود. از آنجا که این ماده به عنوان یک ماده روان گردان قوی شناخته می شود، توهماتی که در مصرف کننده بر جای می گذارد، غالبا در بینایی، افکار، احساسات و حس لامسه نمایان می شود. با مصرف ال اس دی فرد دچار گشادی مردمک چشم ها، فشار خون بالا، ضربان قلب و بالا رفتن دمای بدن می شود. چنانچه مصرف این ماده تداوم داشته باشد، مصرف کننده توهم های دیداری را نیز تجربه می کند. به این ترتیب در قوه درک، تخیل و افکار او تغییرات شدیدی ایجاد می شود.
همچنین فرد با گم کردن زمان و مکان، حس می کند تمام حس های او اعم از بینایی، شنوایی، چشایی، لامسه و بویایی با هم ترکیب شده اند. در این حالت فرد رنگ ها را به صورت درخشان تر و شدید تر می بیند و حس لامسه خود را بیشتر از قبل حس می کند. این توهمات تا جایی پیش می رود که ممکن است فرد مصرف کننده صدا ها را نیز ببیند و رنگ ها را بشنود. به این ترتیب تغییرات زیر به عنوان توهمات مصرف ال اس دی رخ می دهند:

  • تغییرات شدید در حس بینایی: در فاز ال اس دی فرد دچار تغییرات زیادی در حس بینایی خود می شود. به این صورت که رنگ های روشن و درخشان را بسیار شدید می بیند، دچار تاری دید می شود، رنگ و ظاهر اشیا را تغییر یافته می بیند و هاله های نور در اطراف خود مشاهده می کند.
  • تغییرات شدید در حس لامسه: مصرف کننده حس لامسه خود را با لرزش، فشار و سرگیجه، بیشتر از قبل احساس می کند.
  • تغییرات شدید در رفتار فرد: مصرف کننده در یک لحظه ممکن است با احساسات مختلفی درگیر باشد و آن را در رفتار خود بروز دهد. حس خوشحالی و سر خوشی زیاد، خوشبختی، آرامش، سردرگمی، اضطراب شدید و نا امیدی در یک آن به فرد مصرف کننده ال اس دی دست می دهد. همچنین در خلق و خوی مصرف کننده تغییرات سریعی اتفاق می افتد و فرد کنترل افکار خود را از دست می دهد. در واقع او با ترکیب خیالات با واقعیت روبرو می شود و قادر به درک زمان و فواصل زمانی نخواهد بود. حتی ممکن است در برخی مواقع حس کند مرده است و از این مسئله به شدت وحشت کند.

 توهمات در طول مصرف LSD چیست؟

ال اس دی و چشم سوم واقعیت دارد؟ به چه بهایی؟

مصرف کنندگانی که در فاز ال اس دی سیر می کنند، تصور می کنند چشم سوم آن ها باز شده و قابلیت های خاصی را به دست آورده اند. طبق نظر برخی از عرفا و دانشمندان، چشم سوم در وسط پیشانی قرار دارد و در صورتی که این چشم باز شود، فرد توانایی ارتباط با جهان ماورائی و صحبت با روح خود را پیدا می کند. افرادی که ماده روان گردان ال اس دی را مصرف می کنند، ادعا می کنند چشم سوم آن ها باز شده و می توانند به راحتی به پیش بینی، آینده نگری و پیشگویی بپردازند. مصرف کنندگان معتقدند با مصرف ال اس دی به جهان ماورائی سفر می کنند و می توانند بدون استفاده از چشم فیزیکی، به واقعیت همه چیز پی ببرند. به این ترتیب در صورتی که در سفر به ماوراء با چیز های خوبی روبرو شده باشند، حال آن ها به شکل یک سرخوشی و شادی عمیق بروز می کند و چنانچه سفر خوبی تجربه نکرده باشند، دچار یاس شدید و افسردگی می شوند.
لازم است بدانیم با وجود اینکه در برخی منابع تاریخی و مذهبی مسئله چشم سوم به نوعی تایید شده است، اما از طریق مصرف روان گردان ها حاصل نمی شود. چرا که افراد با مصرف این مواد دچار توهم می شوند و گمان می کنند به ماوراء دست یافتند، در حالی که اینگونه نیست. بلکه با مصرف مواد روان گردان سلامتی جسم و روح خود را در معرض آسیب های شدید و جبران ناپذیری قرار می دهند.

ال اس دی و چشم سوم واقعیت دارد؟ به چه بهایی؟

جمع بندی
ال اس دی یک ماده مخدر روان گردان است که با مصرف آن، فرد مصرف کننده وارد فاز ال اس دی می شود. در این فاز فرد دچار توهمات شدید و تغییرات روحی و جسمی عجیبی می شود که به مرور باعث آسیب های روانی و ابتلا به بیماری های لاعلاج می شود.

نوشتن دیدگاه

در بیمارستان ما با بهترین کیفیت اعتیاد خود را ترک کنید پرسنل مرکز ترک اعتیاد نگین صبورانه شما را در مراحل ترک کردن این بیماری یاری می کنند.