برای ترک هروئین چه بخوریم

هروئین یکی از مواد مخدر خطرناک محسوب می شود. ترک این ماده مخدر برای افرادی که اراده مصمم ندارند امری دشوار است. از گذشته تا کنون روش های درمانی بسیاری برای ترک این ماده مخدر در نظر گرفته شده است. نشانه های ترک بعد از قطع مصرف این ماده مخدر در شخص بروز می کند. نکته مثبت  در باره ترک هروئین این است که این ماده مخدر نسبت به مسکن ها، زودتر از بدن فرد خارج می شود و از این رو دوره ترک آن نیز می تواند سریع باشد.

خوردن چه موادی به ترک هروئین کمک می کند

هروئین از جمله مواد مخدری است که تاثیرات مستقیم بر روی عملکرد مغزی دارد، از این رو انتظار این موضوع که بتوان این ماده مخدر را با استفاده از طب سنتی و یا برخی از خوراکی ها از بدن خارج کرد، بسیار بیجا است. خوراکی هایی که برای ترک هروئین  تاثیر دارند در واقع دارو های خوراکی هستند که در زمان ترک و بعد از آن باید  مصرف شوند تا بدن بیمار سم زدایی شود. مصرف هر نوع ماده دارویی که برای ترک اعتیاد به هروئین تجویز می شود با توجه به روش های درمان و مراحل آن متفاوت است.

برای ترک هروئین چه قرصی بخوریم

 دارو هایی مانند متادون و بوپرنورفین که به صورت خوراکی مصرف می شوند از جمله موادی است که برای ترک هروئین مورد استفاده قرار می گیرد. نکته قابل توجه در باره مصرف این مواد این است که حتما این مواد باید تحت نظر پزشک و متخصص مصرف شود و دز مصرفی آن تحت کنترل باشد. شما عزیزان می توانید برای مطالعه نظرات درباره ترک هروئین به سایت مرکز ترک اعتیاد نگین مراجعه نمایید و از نظرات و تجربیات افراد در این زمینه بهره مند شوید.

 قرص ترک هروئین

قرص ترک هروئین

قرص و دارو هایی که برای ترک هروئین مورد استفاده قرار می گیرند به تدریج و با توجه به تجویز پزشک به مرور کم شده تا در نهایت قطع شوند. نوع قرص هایی که برای ترک هروئین تجویز می شوند با نظر پزشک و روانپزشک و با توجه به شرایط جسمی و روحی او تجویز می شود. هر گونه مصرف خود سرانه قرص یا دارو برای ترک هروئین ممکن است باعث وابستگی جسمی و روانی به آن ها شود و امکان بازگشت به مصرف هروئین را نیز در پی دارد.

داروی ترک هروئین

ترک اعتیاد به هروئین بدون استفاده از دارو می تواند سخت و دشوار باشد. دارو هایی که برای ترک هروئین در نظر گرفته می شوند دارای عملکردی بسیار شبیه به هروئین هستند. در واقع این دارو ها بر روی گیرنده های هروئین عمل می کنند. دارو های ترک اعتیاد به سه دسته تقسیم می شوند:

  • دارو هایی که باعث فعال شدن گیرنده های مواد افیونی می شوند و آگونیست نام دارند.
  • آگونیست های نسبی که عملکرد آن ها فعال کردن گیرنده های افیونی است اما باعث واکنش کمتری در بیمار می شوند.
  • دارو هایی با نام آنتاگونیست ها که باعث مسدود شدن تاثیرات بخش پاداش دهنده مغز به مواد مخدر می شود.

دارو هایی که برای ترک هروئین مورد استفاده قرار می گیرند شامل موارد زیر هستند:

متادون: این دارو یک آگونیست مخدر است و به شکل داروی خوراکی مورد استفاده قرار می گیرد. تاثیر متادون به آرامی است و نحوه عملکرد آن به این صورت است که از بروز و شدت گرفتن نشانه های ترک جلوگیری می کند.

نالترکسون: این دارو اعتیاد آور و آرامش بخش نسیت و به عنوان یک داروی آنتاگونیست مخدر معرفی می شود و موجب جلوگیری از اثرات مواد افیونی در مغز می شود.

بوپرنورفین: یک داروی آگونیست نسبی است و به مرور میل به مصرف هروئین را در فرد کم می کند.

 برای ترک هروئین چه غذایی بخوریم

برای ترک هروئین چه غذایی بخوریم

ترک اعتیاد به هروئین و یا هر نوع ماده مخدری ممکن است عوارضی را در عادت غذایی  و بدن بیمار  به وجود آورد. از دست دادن اشتها، کاهش قند خون، اختلالات دستگاه گوارش و ... عوارضی است که در هنگام ترک و بعد از آن گریبان گیر فرد می شود. با این حال باید در هنگام ترک، تغذیه فرد به گونه ای باشد تا قوای جسمانی او برای سم زدایی و مراحل ترک حفظ شود. در حین پروسه ترک به دلیل ترشح هورمون کورتیزول در بدن فرد مواد زیر در بدن بیمار کاهش می یابد:

  • ویتامین E، C، A 
  • ویتامین های خانواده B
  • الکترولیت های سدیم و پتاسیم
  • اسید های چرب
  • و ...

با استفاده از آزمایش هایی که از بیمار گرفته می شود کمبود هر نوع ماده مغذی در بدن او مشخص می شود. متخصص تغذیه می تواند با یک برنامه غذایی درست تمامی ویتامین ها و مواد غذایی مورد نیاز بدن را در برنامه غذایی او بگنجاند. شما می توانید برای دریافت راهنمایی های بیشتر با مشاوران کلینیک ترک اعتیاد نگین از طریق شماره تلفن موجود در سایت، تماس حاصل فرمایید. در کلینیک ترک اعتیاد نگین شما می توانید تحت نظر پزشکان متخصص و کاربلد اعتیاد خود را ترک کنید. پزشکان کلینیک نگین با توجه به وضعیت شما دستور ترک هروئین در خانه یا کلینیک را می دهند. 

 

دیدگاه‌ها  
سلام8ماه هروئین مصرف میکنم ورزانه نیم گرم تزریق خشک ازطریق دماغ مصرف میکنم عاجزشدم تصمیم گرفتم ترک کنم لطفاً منوراهنمایی کنیدچه بخورم که موادوکناربزارم31سال سن دارم
به نقل از ساجد:
سلام8ماه هروئین مصرف میکنم ورزانه نیم گرم تزریق خشک ازطریق دماغ مصرف میکنم عاجزشدم تصمیم گرفتم ترک کنم لطفاً منوراهنمایی کنیدچه بخورم که موادوکناربزارم31سال سن دارم
سلام ساجد عزیز بهترین روش ترک در کلینیک های ترک اعتیاد و تحت نظر پزشک متخصص است. فرد معتاد لازم است تا از نظر جسمی و روحی به تدریج از مواد مخدر و وسوسه مصرف آن پاک شود.
این سه دسته دارو یک جا باهم خورده میشود یا جدا جدا
به نقل از sylab:
این سه دسته دارو یک جا باهم خورده میشود یا جدا جدا
سلام دوست عزیز لطفا به هیچ وجه بدون مراجعه به پزشک و کلینیک تخصصی ترک اعتیاد اقدام خودسرانه ای انجام ندهید. هرگونه مصرف دارو بدون تجویز پزشک و یا اقدامی در راستای ترک یکهویی مواد مخدر می تواند جان شما را تهدید کند.
سلام من هروئین مصرف دارم واقعا خسته شدم میخوام ترک کنم باچه چیز میتونم آن را بذارم کنار ممنونم اگه راهنماییم کنید
سلام دوست عزیزم، امیدواریم بتونین از پسش بر بیاین، تحمل کنید ارزشش رو داره. در اولین مرحله لازمه تا اراده کنید و ترس رو کنار بذارید. به جای فکرکردن به پله سی ام بر روی قدم های اول تمرکز کنید. قدم اول اقدام است به یک کلینیک ترک اعتیاد مطمئن مراجعه کنید و طبق دستورات دارویی پزشکان کلینیک پله پله جلو رفته و به کمک خدا این سم را از زندگی و بدن خود بیرون بیندازید.
به نقل از محمد:
سلام من هروئین مصرف دارم واقعا خسته شدم میخوام ترک کنم باچه چیز میتونم آن را بذارم کنار ممنونم اگه راهنماییم کنید
دوست عزیز من سلام، بسیار خوشحالیم که تصمیم به ترک گرفته اید، شک نداشته باشید که این بهترین تصمیم زندگی شما خواهد بود. لطفا با مشاوران ما در کلینیک تماس بگیرید تا به بهترین نحو شما رو راهنمایی کنند.
سلام دوستانحدود16سال مصرف کننده کراک بعدش هروئینالانم حدود3ماهه سورچه مصرف میکنم الان 10روزه توخونه بدون قرص مصرف نکردم ولی بیحالی بیچارم کرده میترسم کم بیارم اخه دیروز رفتم که مواد بگیرم ولی از نیمه راه پشیمان شدم برگشتم لطفاراهنمائیم کنید باتشکر
به نقل از رضا:
سلام دوستانحدود16سال مصرف کننده کراک بعدش هروئینالانم حدود3ماهه سورچه مصرف میکنم الان 10روزه توخونه بدون قرص مصرف نکردم ولی بیحالی بیچارم کرده میترسم کم بیارم اخه دیروز رفتم که مواد بگیرم ولی از نیمه راه پشیمان شدم برگشتم لطفاراهنمائیم کنید باتشکر
جناب رضا عزیز حتما تحت نظر پزشک باشید و بدانید که به جز پاک کردن بدن از این مواد باید ذهن را نیز از این مواد پاک کرد. پس جلسات مشاوره و روان درمانگری را حتما در برنامه خود قرار دهید.
سلام من پنج ماهه پاکم به لطف خدا دوستان لطفاً برنامه کارنت نصب کنین بهتون 55 هزار تومن میده و لطفا کد معرف من هم بزنین بمنم ده هزار تومن بده ترک کرده و بدونم خسته و داغونه پول ندارم لطف کنین کد معرف منو تو کارنت بزنین این کده ee57090
با دارو ترک کردین؟
من الان دوروز چیزی مصرف نکردم ولی کلافم بی حوصلم چون تازه زایمان کردم نمیتونم کاری کنم لطفاکمکم کنید سریعتر ترک کنم
به نقل از عاطفه:
من الان دوروز چیزی مصرف نکردم ولی کلافم بی حوصلم چون تازه زایمان کردم نمیتونم کاری کنم لطفاکمکم کنید سریعتر ترک کنم
عاطفه عزیز با مشاوران کلینیک تما بگیرید. به احتمال قوی باید در ابتدا آزمایش بشید چون به دلیل شرایط خاصی که دارید داروهای تجویزی برای شما بسیار محدود و خاص هستند. لطفا به تجویز افراد غیر متخصص توجه نکنید و هیچ دارویی را مصرف نکنید مگر توسط متخصص تجویز شود. که خدایی ناکرده سلامت خود و کودکتون رو به خطر نندازید. خدا پشت و پناهتون
سلام من برادرم خارج هست پنج ساله هروئین مصرف می‌کنه یک ونیم روزه مصرف نکرده کلینیک های اونجا هروئینی رو قبول نمیکنن حالش خیلی بده اتفاقی که براش نمیوفته ؟چی باید مصرف کنه چیکار کنه
نوشتن دیدگاه

در بیمارستان ما با بهترین کیفیت اعتیاد خود را ترک کنید پرسنل مرکز ترک اعتیاد نگین صبورانه شما را در مراحل ترک کردن این بیماری یاری می کنند.