ویژگی های کلیدی مرکز بستری ترک اعتیاد

انتخاب مرکز بستری ترک اعتیاد استاندارد، انتخابی مهم و حساس است. بیمارانی که در دام اعتیاد گرفتار شده اند، باید به دنبال مراکز معتبری باشند تا بتوانند با کمک پزشکان متخصص و بهره مندی از امکانات مناسب، اعتیاد خود را ترک کنند. در صورتی که هنگام انتخاب مرکز ترک اعتیاد، به امکانات و ویژگی های آن توجه کافی نشود، نتیجه موفقیت آمیزی حاصل نمی شود. به این ترتیب فرد بیمار پس از گذشت مدتی، مجددا به اعتیاد باز می گردد و در پروسه ترک اعتیاد با شکست مواجه می شود. از آنجا که اعتیاد باعث ایجاد مشکلات فردی و اجتماعی فراوانی می شود، افراد به دنبال روشی هستند که بتوانند آن را در مرکزی استاندارد و مناسب کنار بگذارند. بنابراین انتخاب یک مرکز ترک اعتیاد که تحت نظر پزشکان متخصص باشد، ضرورت دارد. در ادامه مطلب به ویژگی های مراکز مناسب ترک اعتیاد اشاره می کنیم.

ویژگی های کلیدی مرکز بستری ترک اعتیاد

اطلاع از ویژگی های مرکز ترک اعتیاد مناسب چگونه به شما کمک می کند؟

برای یافتن مرکز بستری ترک اعتیاد که دارای ویژگی های استاندارد باشد، لازم است مراقبت های پزشکی و روانپزشکی ارائه شده، مورد توجه قرار بگیرد. در صورتی که در این مراکز تیمی متخصص به افراد وابسته به اعتیاد کمک کنند، خانواده ها با خیالی آسوده بیماران خود را در آنجا بستری می کنند. در مراکز معتبر ترک اعتیاد، به بیماران در زمینه های مختلف مشاوره می دهند. خدمات دیگری از جمله رفتار درمانی، انتخاب شیوه سم زدایی و مشاوره های روانشناسی و روانپزشکی به همراه خانواده درمانی ارائه می شوند. با خانواده درمانی، اعضای خانواده فرد بیمار اعتیاد نیز در روند درمان مشارکت داده می شوند. افرادی که در یک مرکز، ترک اعتیاد را آغاز می کنند، از برنامه های کوتاه مدت و بلند مدت آن بهره مند می شوند. با کمک برنامه های کوتاه مدت، اثرات اعتیاد از جسم فرد بیمار خارج می شود. همچنین با برنامه های بلند مدت، به بیماران اعتیاد از لحاظ روحی و روانشناسی کمک می شود. با اطلاع از ویژگی های مرکز بستری ترک اعتیاد استاندارد، افراد مطمئن می شوند که از خدمات پس از درمان نیز برخوردار می شوند. مراکز معتبر حتی پس از ترک نیز بیماران خود را رها نمی کنند و جلساتی را برای درمان اثرات روحی و روانی اعتیاد برگزار می کنند.

اطلاع از ویژگی های مرکز ترک اعتیاد مناسب چگونه به شما کمک می کند؟

ویژگی های یک مرکز تخصصی درمان اعتیاد مناسب

شاید اغلب افراد مهم ترین ویژگی مرکز بستری ترک اعتیاد را داشتن امکانات مناسب بدانند. اما لازم است اشاره کنیم که اولین ویژگی این مراکز، داشتن مجوزهای رسمی از سازمان های مختلف است. از آنجا که راه اندازی مراکز ترک اعتیاد رواج زیادی پیدا کرده، سازمان ها نیز در دادن مجوز حساسیت بیشتری به خرج می دهند. به این ترتیب اگر مرکزی دارای مجوزهای لازم باشد، صلاحیت کافی برای ارائه خدمات مختلف پزشکی، روانپزشکی، روانشناسی و غیره را دارد. البته مجوزهای اخذ شده دارای تاریخ مشخصی هستند که پس از انقضا لازم است تمدید شوند. ویژگی دیگری که بسیار اهمیت دارد، وجود امکانات رفاهی مختلف برای بستری بیماران است. با توجه به اینکه بیمار در طول زمان بستری و درمان به آرامش و شادی نیاز دارد، لازم است محیطی با امکانات کامل و فضایی آرام و شاد برای او مهیا شود. شرایط جسمی، روانی و خانوادگی بیماران تفاوت دارد. همچنین نوع و دوز ماده مصرفی بیماران با یکدیگر متفاوت است. بنابراین روش های درمانی منحصر به فردی برای هر بیمار ارائه می شود. هرگز نمی‌توان شیوه ای یکسان را برای درمان کلیه بیماران تجویز کرد. بلکه روند ترک اعتیاد برای هر فرد متفاوت است. وجود مراقبت های پس از درمان نیز از ویژگی های مهم این مراکز محسوب می شود. مواد اعتیادآور، مشکلات زیادی برای سیستم عصبی و سایر اندام های بدن به وجود می آورند. بنابراین مصرف مواد مخدر اختلالات عصبی و روانی بسیاری نیز به دنبال دارد که برای درمان آن ها به زمان زیادی احتیاج است. بنابراین لازم است فرد بیمار پس از درمان نیز از مراقبت ها و پیگیری های مراکز برخوردار باشد. در غیر این صورت امکان بازگشت مجدد بیمار به اعتیاد بسیار بالا خواهد رفت. همچنین در مرکز ترک باید به نوع تغذیه بیماران نیز توجه شود تا سیستم ایمنی آن ها تقویت شود و بتوانند زودتر سلامتی خود را به دست آورند.

ویژگی های یک مرکز تخصصی درمان اعتیاد مناسب


جمع بندی
با توجه به افزایش تعداد مرکز بستری ترک اعتیاد، یافتن مرکزی معتبر و استاندارد کمی مشکل به نظر می رسد. به منظور بهره مندی از خدمات مراکز معتبر، لازم است به مجوزهای مرکز، امکانات ارائه شده در آنجا، انتخاب روش مناسب درمان، پیگیری و مراقبت های پس از درمان و نوع تغذیه بیماران توجه زیادی شود. مرکز بستری ترک اعتیاد نگین به عنوان یکی از معتبرترین مراکز ترک اعتیاد فعالیت می کند. این مرکز کلیه مجوزهای لازم را اخذ کرده و با پزشکان مجرب، تمام روش های استاندارد را به کار می گیرد تا روند درمان بیماران با موفقیت طی شود.

نوشتن دیدگاه

در بیمارستان ما با بهترین کیفیت اعتیاد خود را ترک کنید پرسنل مرکز ترک اعتیاد نگین صبورانه شما را در مراحل ترک کردن این بیماری یاری می کنند.