بعد از ترک اعتیاد چه باید کرد؟

ترک اعتیاد روش های مختلفی دارد، اما مدد جویانی که با هر یک از روش های ترک اعتیاد به مبارزه با این بیماری رفته‌اند، بایستی از درمان های جانبی و کمک های روانی بعد از ترک، مانند خدمات روانپزشکی و همچنین سم زدایی استفاده کنند تا بتوانند به مرور زمان به زندگی عادی برگردند. همانطور که عنوان شد مراقبت های پس از ترک اعتیاد ضروری است. چرا که ممکن است فرد معتاد نتواند بر وسوسه بازگشت به استفاده از مواد غلبه کند و مجدداً گرفتار شود. بر اساس آمار موجود حدود 80% افرادی که اقدام به ترک اعتیاد می‌نمایند، مجدداً به مصرف مواد روی می آورند؛ اما اگر از طرف خانواده و اطرافیان مورد حمایت قرار بگیرند و یا تحت نظر پزشک و افراد با تجربه در این زمینه اقدام به ترک مواد نمایند، درصد موفقیت بیشتر خواهد بود.پزشکان متخصص کلینیک ترک اعتیاد نگین با ارائه خدمات و مراقبت های بعد از ترک اعتیاد به بیماران آموزش می دهند فرا بگیرند چگونه یک زندگی سالم داشته باشند.

بعد از ترک اعتیاد چه باید کرد

بعد از ترک اعتیاد چه رفتارها و اقداماتی باید کرد؟

بیمارانی که به تازگی مواد مخدر را ترک کرده اند، دچار سردرگمی می‌شوند و نمی‌دانند چه اقدامی باید انجام دهند. طبق نظر روانشناس ترک اعتیاد کلینیک ترک اعتیاد نگین، مراقبت های مربوط به بعد از ترک اعتیاد بایستی تا چندین سال پس از ترک نیز ادامه داشته باشد. هنگامی که بیمار مواد را ترک می‌کند و آمادگی پیدا می‌کند به اجتماع بازگردد، نوبت به استفاده از راهکارهای مشاورین برای سم زدایی بدن می‌رسد. متخصصان کلینیک ترک اعتیاد نگین به بیماران کمک می کنند تا مهارت های مورد نیاز برای پاک ماندن را کسب نمایند و بتوانند در برابر وسوسه های دوباره مصرف مواد مقاومت کنند. البته دور نگه داشتن فرد از مواد مخدر و اعتیاد آور ممکن نیست و به هر صورت ممکن است فرد مجدداً در معرض این گونه مواد اعتیاد آور قرار بگیرد؛ بنابراین هدف مشاوران مرکز معتبر ترک اعتیاد این است که در درجه اول فرد بیمار بتواند در برابر چالش‌های پیش ‌رو خود را پاک نگه دارد. به همین خاطر آموزش ‌های لازم جهت کنترل احساسات و شناختن محرک‌ها به چنین افرادی داده می‌شود تا مهارت کافی برای پیشگیری از برگشتن به مصرف دوباره مواد را داشته باشند. اگر افرادی که به تازگی ترک کرده است به گروه های پشتیبانی دسترسی داشته باشند، می‌توانند از حمایت آن ها استفاده کنند و آسیب‌های مربوط به بازگشت احتمالی به اعتیاد را به حداقل برسانند. افراد پشتیبان به بیماران کمک می‌کنند تا انتخاب های درست انجام دهند و در رابطه با فعالیت ها و سبک زندگی به آن ها مشاوره تخصصی ارائه می‌نمایند.

بعد از ترک اعتیاد چه رفتارها و اقداماتی باید کرد؟

 

بعد از ترک اعتیاد در کمپ چه اتفاقی می‌افتد؟

افرادی هستند که برای ترک اعتیاد به کمپ مراجعه می‌کنند. علیرغم مطالبی که درباره بعضی از کمپ‌های ترک اعتیاد گفته می‌شود و حاکی از رفتارهای نادرست با بیماران است، اما اگر فرد بیمار بتواند بر همه مشکلات غلبه کند و مصرف مواد را کنار بگذارد، ممکن است مجدداً به مصرف مواد روی بیاورد. افرادی که در کمپ‌های ترک اعتیاد مواد را کنار می‌گذارند، اعتماد به نفس خود را باز می یابند و متوجه می‌شوند که بدون مواد هم می‌توانند به زندگی ادامه دهند؛ اما پس از اینکه از کمپ خارج می‌شوند و زندگی روزمره را از سر می‌گیرند در می یابند که دور ماندن از مواد اعتیاد آور بسیار دشوار است و ممکن است در این راه دچار لغزش شوند و نتوانند در برابر وسوسه مصرف مواد مقاومت کنند. به همین جهت باید از حمایت گروهی و یا درمان دارویی استفاده کنند تا بتوانند در این راه موفق شوند.

بعد از ترک اعتیاد در کمپ چه اتفاقی می‌افتد؟

 

جلوگیری از آثار منفی بعد از ترک اعتیاد

به منظور جلوگیری از آثار منفی بعد از ترک اعتیاد افراد بیمار باید از مشاوره های بعد از ترک استفاده کنند تا بتوانند چالش‌های روانی پیش رو را مدیریت کنند. افراد معتاد معمولاً پس از ترک دچار چالش های روانی می‌شوند و افسردگی می گیرند. حتی ممکن است این گونه افراد به فکر خودکشی نیز بیفتند. به همین خاطر باید آموزش ببینند تا مهارت حل مسئله را فرا بگیرند تا بتوانند از آثار منفی بعد از ترک رهایی یابند. رفتار درمانی و گروه درمانی برای درمان عادت ها و رفتارهای نادرست بسیار مفید است. کمک به فرد بیمار موجب می شود تا عادت های اعتیاد آور را کنار بگذارد و انگیزه برای ترک پیدا کند. شناختن محرک های درونی و بیرونی در فرد باعث می‌شود در صورت قرار گرفتن در معرض وسوسه مصرف بتواند آن را کنترل کند. البته داشتن تغذیه مناسب، انجام حرکات ورزشی و استفاده از مکمل های دارویی نیز نقش مهمی در کم کردن عوارض ناشی از ترک مواد دارد. ممکن است برخی افراد پس از ترک دچار مشکلات جنسی شوند و میل جنسی خود را از دست بدهند. حتی برخی از مردان دچار مشکلاتی مانند زود انزالی می شوند. خانم هایی که دچار این بیماری هستند نیز ممکن است مشکلاتی نظیر خشکی واژن را تجربه کنند. مشکلات به هم خوردن خواب، مشکلات گوارشی و اختلالات روانی نیز جز آثار منفی پس از ترک اعتیاد است. در نهایت داشتن انگیزه برای ترک اعتیاد و حمایت خانواده اولین قدم برای ترک است. پس از ترک مواد و سم زدایی بدن نیز حفظ انگیزه و روحیه به کمک متخصصان و مشاوران کلینیک های تخصصی ترک اعتیاد، استفاده از درمان‌های دارویی و گروهی می‌تواند رمز موفقیت بیماران باشد. به این صورت افراد می توانند در مقابل اصرار ها برای مصرف مجدد مواد بایستند و مهارت نه گفتن را یاد بگیرند. کلینیک تخصصی ترک اعتیاد نگین در اصفهان با دارا بودن کادری متخصص و پرسنل با تجربه به بیماران کمک می کند تا فضای درمانی امنی برای ترک در اختیار داشته باشند. همچنین متخصصین، روانپزشکان، روانشناسان و متخصصین بیهوشی این مجموعه با استفاده از امکانات و تجهیزات ویژه برای ترک به بیماران کمک می کنند تا آثار منفی بعد از ترک را به راحتی از بین ببرند.

نوشتن دیدگاه

در بیمارستان ما با بهترین کیفیت اعتیاد خود را ترک کنید پرسنل مرکز ترک اعتیاد نگین صبورانه شما را در مراحل ترک کردن این بیماری یاری می کنند.