کلاس های ترک اعتیاد

افرادی که اعتیاد دارند ممکن است به دلایل مختلفی تصمیم به ترک بگیرند، این افراد باید اطلاعات کافی در زمینه ترک اعتیاد و نحوه آن داشته باشند تا با روشی صحیح اقدام به ترک نمایند در غیر این صورت ممکن است در این راه شکست بخورند و دوباره دچار اعتیاد شوند. فرد معتاد علاوه بر وابستگی جسمانی به لحاظ روحی و روانی نیز دچار وابستگی می شود از این رو ممکن است پس از ترک اختلال های شخصیتی در این افراد ظاهر شود. بهترین روش برای ترک اعتیاد روشی است که علاوه بر ترک جسمانی با کلاس های مخصوصی فرد را از جنبه های روحی و روانی نیز درمان کنند. در واقع اعتیاد یک بیماری است که چند وجه دارد و برای درمان صحیح آن باید تمامی جنبه های آن را در نظر گرفت. کلاس های ترک اعتیاد بسیار مفید و کاربردی هستند و کمک می کنند تا فرد به لحاظ روحی و جسمی از دام اعتیاد نجات پیدا کند. کلاس های ترک اعتیاد با استفاده از روش های دارویی و غیر دارویی سعی می کنند به افراد معتاد مشاوره صحیح دهند و نیازهای فرد را از هر نظر پاسخگو باشند. کلاس های ترک اعتیاد باید توسط روانشناسان و مشاوران ماهر و با تجربه اداره شوند زیرا روش درمان در ترک اعتیاد بسیار مهم است و این مشاوران هستند که با بررسی فرد معتاد می توانند بهترین روش را برای ترک انتخاب کنند.

کلاس های ترک اعتیاد

جلسات NA چیست؟

NA به معنی مجموعه معتادان گمنام است، این مجموعه در اکثر کشورهای جهان فعالیت دارد. هدف اصلی این انجمن ترک اعتیاد و بهبود معتادان است که با تشکیل جلساتی به افراد معتاد کمک می کنند تا اعتیاد را کنار بگذارند و بدون هیچ ماده مخدری در کنار هم زندگی کنند. جلسات NA بسیار کار آمد هستند و توانسته اند تا حد زیادی عوارض و ناهنجاری هایی که در اثر اعتیاد به وجود آمده اند را کاهش دهند. افرادی که هر گونه اعتیاد را ترک کرده اند می توانند در این مجموعه عضو شوند از این رو هیچ محدودیتی وجود ندارد و تنها شرط ورود به آن استفاده از مواد مخدر خاص و ترک آن است. همانطور که گفته شد روش های ترک اعتیاد با توجه به نوع مصرف، زمان مصرف، میزان مصرف و ... متفاوت است و نمی توان از یک روش کلی برای ترک همه معتادان استفاده کرد. با این تفاسیر مشاوران و روانشناسان ترک اعتیاد معتقد هستند ترک اعتیاد باید کاملا اصولی انجام شود تا موفقیت آمیز باشد. از مهم ترین ویژگی این جلسات گمنام بودن است در واقع اعضای انجمن معتادان گمنام بدون هیچ ترس و احساس تفاوتی در جلسات حضور پیدا می کنند، این موضوع برای افرادی که برای اولین بار در این جلسات شرکت می کنند بسیار حائز اهمیت است زیرا هیچ شناختی روی افراد حاضر در جلسه ندارند و خود را از نظر تحصیلات، شرایط اجتماعی، درآمد و ... با فرد دیگری مقایسه نمی کنند از این جهت هیچ حس برتری یا بدتری وجود ندارد. در جلسات NA افراد با سابقه های ترک متفاوتی حضور دارند و همین امر سبب می شود تجربیات خود را رایگان در اختیار دیگر افراد قرار دهند. جلسات NA در مکان های مختلفی تشکیل و اغلب توسط افراد انجمن اداره می شوند در واقع هزینه این جلسات از طریق کمک های داوطلبانه یا فروش نشریات مرتبط به ترک اعتیاد تامین می شوند. این جلسات در ساعات خاص و روزهای مشخص به دو صورت باز و بسته تشکیل می شوند. جلسات باز NA برای تمامی عموم آزاد است و هر فردی می تواند در این جلسات شرکت کنند در صورتی که جلسات بسته مخصوص معتادان است.

جلسات NA چیست؟ 

آیا کلاس های ترک اعتیاد NA مثمر ثمر است؟

همانطور که در بالا اشاره شد این کلاس ها برای ترک اعتیاد هستند و می توانند تا حد زیادی در ترک مثمر ثمر باشند. کلاس های ترک اعتیاد NA با روش های خاصی به ترک اعتیاد افراد کمک می کنند. در این جلسات افراد به صورت صمیمانه ای دور هم جمع می شوند و از تجربه های هم استفاده می کنند علاوه بر این در مورد احساسات خود با هم صحبت می کنند از این رو می توان نتیجه گرفت این کلاس ها نتیجه بسیار خوبی در ترک اعتیاد دارند. مجموعه NA با گام های دوازده گانه ای که دارند می توانند در ترک اعتیاد تاثیر گذار باشند. با بررسی هایی که پزشک ها و روانشناسان متخصص ترک اعتیاد انجام داده اند به این نتیجه رسیده اند که این جلسات روش مناسبی برای بهبود و ترک اعتیاد هستند و حضور منظم در این جلسات و انجام صحیح سنت های دوازده گانه می تواند افراد را از دام اعتیاد رها کند. علاوه بر این جلسات NA می توانند اراده افراد معتاد را برای ترک بیشتر کنند و با همفکری که با افراد شبیه به خود دارند روش مناسب تری برای ترک پیدا کنند. با توجه به مواردی که در بالا به آن ها اشاره شد این کلاس ها در ترک اعتیاد بسیار مثمر ثمر هستند و تا حد زیادی به ترک اعتیاد افراد کمک می کنند.

نوشتن دیدگاه

در بیمارستان ما با بهترین کیفیت اعتیاد خود را ترک کنید پرسنل مرکز ترک اعتیاد نگین صبورانه شما را در مراحل ترک کردن این بیماری یاری می کنند.