اهمیت حفظ سلامتی در دوران ترک اعتیاد

افرادی که برای ترک اعتیاد اقدام می کنند با توجه به مشاوره های که در مراکز ترک اعتیاد به آن ها داده می شود به این آگاهی می رسند که در طول دوره ترک باید با توجه به برنامه ای مدون اقدام به ترک نمایند. در این برنامه شرایطی مطلوب برای حفظ سلامت جسمی و روحی بیمار به وجود می آید. یکی از دلایلی که باعث می شود مصرف کنندگان در نحوه ترک در منزل یا به روش های سنتی با شکست مواجه شوند این است که با استفاده از این روش ها سلامت جسمی و روحی بیمار در نظر گرفته نمی شود و صرفا اعمال و تجویز های خودسرانه برای سم زدایی بدن مصرف کننده بکار گرفته می شود این در حالی است که در علم پزشکی و روانپزشکی سلامت فرد از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است به گونه ای که در تمامی بیمارستان ها و کلینیک های معتبر ترک اعتیاد بر حفظ سلامت بیمار در دوره ترک تاکید می شود.

اهمیت حفظ سلامتی در دوران ترک اعتیاد

تاثیر سلامتی بر موفقیت در ترک اعتیاد

انجام هر نوع فعالیتی بی شک نیازمند یک بدن سالم است. چالش ترک اعتیاد به دلیل دارا بودن برنامه های خاصی که دارد نیازمند یک برنامه راهبردی است تا بتواند در طول این دوره سلامت بدن را حفظ کند. در واقع ترک اصولی اعتیاد یک مسیر دو طرفه است که از یک سو باید بدن برای ترک در سلامت باشد و برنامه های ترک نیز باید بتوانند سلامت روح و جسم مصرف کننده را تضمین کند. برای حفظ سلامتی مصرف کننده در دوران ترک باید به نکاتی توجه کرد. با رعایت این نکات مصرف کننده در شرایط روحی وجسمی مطلوب تری قرار می گیرد.

  • در طول دوره ترک، تغذیه بیمار باید مناسب و بنا به تجویز پزشک باشد.
  • ورزش های هوازی و یوگا تاثیر بسیار مثبتی در روحیه فرد بیمار دارند.
  • شرکت در جلسات مشاوره فردی و گروهی روانشناسی می تواند مصرف کننده را از تنش های روحی دور کند.

تاثیر سلامتی بر موفقیت در ترک اعتیاد

زندگی سالم و سبک زندگی فعال: راه حلی موثر برای ترک

اغلب افرادی که به اعتیاد مبتلا می شوند دارای سبک زندگی ناسالمی هستند. این ناسالمی از خواب نامنظم، تغذیه نامناسب تا مشکلات روحی روانی و ... را تحت الشعاع قرار می دهد. تمامی کارشناسان، پزشکان و مشاوران متفق القول هستند که برای ترک اعتیاد و ثبات در ترک آن باید سبک زندگی مصرف کننده تغییر پیدا کند. تلاش هایی که برای یک زندگی سالم و فعال وجود دارد باید از قبل و یا همزمان با ترک اعتیاد در زندگی فرد شروع شود و در دوران بعد از ترک نیز ادامه داشته باشد. شاید کم ترین و کوچکترین مسائل روزمره که به نظر کم اهمیت هستند بتوانند بیشترین تاثیر را در روند ترک اعتیاد داشته باشند. تغذیه سالم، ورزش، مراقب های روزانه، خواب کافی و نظم در ظاهر از جمله رفتار هایی است که می تواند تاثیر بسیار مثبتی در ترک اعتیاد داشته باشد.

زندگی سالم و سبک زندگی فعال: راه حلی موثر برای ترک

اهمیت سلامت روان در ترک اعتیاد موفق

ترک اعتیاد سخت ترین چالشی است که فرد مصرف کننده می تواند با آن مواجه باشد. در رابطه با ارتباط سلامت روان و مصرف هر نوع مواد مخدری می توان اینگونه بیان کرد که ریشه اغلب انواع اعتیاد ، مشکلات روحی فرد است. مصرف مواد مخدر می تواند اضطراب و یا افسردگی فرد را تشدید کند . اختلال در سلامت روانی می تواند باعث افزایش مصرف در بیمار شود. فردی که در دوران ترک به سر می برد علاوه بر سم زدایی جسمی باید روحیه ای مقاوم و روانی سالم نیز داشته باشد. مشاوره های قبل از ترک اعتیاد در کلینیک نگین این امکان را به وجود می آورد تا تمهیدات لازم برای ثبات روانی فرد ترک کننده قبل، همزمان و بعد از ترک اندیشیده شود. مصرف کننده باید به طور جدی تحت درمان روانی قرار بگیرد و تمامی اختلال های او تحت درمان قرار گیرند. عدم مصرف مواد مخدر تاثیر مستقیم بر روی عملکرد مغز و رفتار های فرد دارد از این رو مهار استرس ها و تنش های ناشی از عدم مصرف، بشدت باید مورد توجه قرار گیرد.

اهمیت سلامت روان در ترک اعتیاد موفق

اهمیت سلامت جسم در ترک اعتیاد موفق

تغییر در ظاهر یکی از آثار مخربی است که مصرف مواد مخدر به همراه دارد. بسته به نوع مواد مخدری که توسط افراد مصرف می شود، آثار جسمی آن ها نیز متفاوت است. برخی از مضراتی که اعتیاد برای جسم به همراه دارد ممکن است آثار مخرب و جبران ناپذیری را به دنبال داشته باشد. آسیب به کلیه، ریه، سیستم قلب و عروق، مشکلات کبدی، آسیب به دستگاه گوارش و ... از جمله مواردی هستند که در دوره ترک باید بسیار به آن ها توجه شود. در واقع فرد مصرف کننده قبل از ترک باید چکاپ شود و در صورت بروز هر نوع مشکلات جسمی همزمان با ترک، تحت درمان قرار بگیرد سم زدایی بدن از مواد مخدر و اثرات آن در گرو داشتن جسمی سالم و قوی است. کلینیک تخصصی ترک اعتیاد نگین از مراکزی است که با در نظر گرفتن سلامت روحی و جسمی مصرف کنندگان سعی در این دارد که پروسه ترک مصرف کنندگان به موفقیت آمیز ترین شکل ممکن انجام شود.

نوشتن دیدگاه

در بیمارستان ما با بهترین کیفیت اعتیاد خود را ترک کنید پرسنل مرکز ترک اعتیاد نگین صبورانه شما را در مراحل ترک کردن این بیماری یاری می کنند.