دکتر ترک اعتیاد

از نظر علمی و پزشکی وقتی فردی به مصرف مواد مخدر روی آورده است باید به چشم یک بیمار به او نگاه کرد. متاسفانه برخی از بیماران از ترس طعنه و سرزنش و قضاوت دیگران حاضر به ترک و حتی قبول اعتیاد نیستند. دکتر ترک اعتیاد اولین کسی است که باید بتواند یک احساس خوب را در بیمار به وجود آورد. وضعیت یک مصرف کننده در طول دوران ترک بستگی زیادی به دکتر ترک اعتیاد او دارد. بسیاری از پزشکان ترک اعتیاد در طول دوره درمان علاوه بر تجویز هایی که برای جسم و سم زدایی بدن بیمار در نظر می گیرند باید بتوانند تاثیرات مثبتی در روحیه او نیز داشته باشند. در علم پزشکی همدردی با بیمار یکی از اصول مهم در این شغل محسوب می شود چه بسا اینکه بیماران از مصرف کنندگان مواد مخدر باشند و به لحاظ جسمی و روحی بسیار ضعیف شده باشند. بهترین پزشکانی که در کلینیک های ترک اعتیاد فعالیت دارند باید بتواند با بیمار یک رابطه درست و دوستانه برقرار کند و او را به هیچ وجه سرزنش نکند.
یک فرد معتاد به هر میزانی که مصرف داشته باشد و در هر دوره ای از ترک باشد تا زمانی که احساس امنیت روانی نداشته باشد نمی تواند برای ترک مواد اقدام نماید. دکتر ترک اعتیاد علاوه بر داشتن تخصص و تجربه کافی در زمینه ترک بیماران، باید شرایط جسمانی و روانی او را در اولویت قرار دهد. دکتری که در کلینیک های ترک اعتیاد فعالیت دارد باید بتواند طبق قوانین رفتار کند و نقش حمایت کننده برای فرد مصرف کننده داشته باشد. دکتر هایی که در کلینیک های ترک اعتیاد به فعالیت مشغول هستند علاوه بر داشتن حداقل مدرک دکترای عمومی باید دوره های ویژه ای را برای ارتباط با مصرف کنندگان مواد مخدر طی کنند.

دکتر ترک اعتیاد

مدرک تحصیلی دکتر ترک اعتیاد چیست

اعتیاد به مواد مخدر یکی از بدترین انواع اعتیاد محسوب می شود. این نوع از اعتیاد علاوه بر آسیب های فردی دارای آسیب های روانی بسیاری نیز است. هر نوع از ماده مخدری هر چقدر هم که در فرد ایجاد وابستگی کند، اما قابل ترک کردن و درمان است.  اعتیاد از نظر پزشکی یک وابستگی روانی و جسمی است و می تواند تحت درمان قرار گیرد. کسانی که به عنوان دکتر ترک اعتیاد در کلینیک ها و مراکز ترک اعتیاد فعالیت می کنند باید حداقل دارای دکترای عمومی باشند. کار یک پزشک در کلینیک های تخصصی باید با دیگر افراد حاضر در مجموعه هماهنگ باشد. در واقع پزشک متخصص دارو ها و راه کارهایی برای سم زدایی جسمی بیمار انجام می دهد و روانپزشک به لحاظ روانی سعی می کند با مشاوره و تجویز دارو هایی روحیه بیمار را از مصرف دوباره دور نگه دارد. پشتیبانی از بیماران توسط پزشکان باید تا بعد از ترک نیز ادامه داشته باشد.

مدرک تحصیلی دکتر ترک اعتیاد چیست

یک دکتر ترک اعتیاد خوب چه مشخصاتی دارد

پزشک ترک اعتیاد برای درمان بیماران خود سه مرحله را پایه ریزی می کند این سه مرحله شامل موارد زیر هستند:

  • برنامه ریزی درمان
  • سم زدایی
  • درمان

در برخی از کمپ های ترک اعتیاد روش هایی مانند تنبیه و زندانی کردن افراد معتاد انجام می شود این روش ها از نظر دکتر های ترک اعتیاد منقضی و غیر علمی به نظر می رسند. دکتر های ترک اعتیاد مهم ترین نقش را کلینیک های ترک اعتیاد ایفا می کنند و عملکرد آن نقش بسیار مهمی در ترک بیماران دارد. از نظر یک پزشک ترک اعتیاد، ترک اعتیاد مانند یک بیماری است که در آن فرد معتاد زیر نظر افراد متخصص برای ترک اقدام می کند. یک پزشک مجرب و با تجربه ترک اعتیاد دارای وظایفی است که به مهم ترین آن ها اشاره می کنیم:

  • برنامه ریزی برای ترک: در این کار پزشک ترک اعتیاد باید بیمار را معاینه کند و ضرورت های لازم برای ترک را تشخیص دهد. پزشک پس از معاینه و گرفتن اطلاعات لازم می تواند برنامه ترک را برای بیمار پایه ریزی کند. پزشک با انجام مصاحبه های لازم می تواند روند درمان را مشخص کند.
  • سم زدایی: پزشک متخصص ترک اعتیاد باید با آگاهی از آناتومی و فیزیولوژی بدن بتواند بهترین روش های سم زدایی را برای فرد معتاد اجرا کند.
  • درمان و بعد از آن: تجویز دارو برای ترک فقط مختص به ترک نمی شود و پزشک باید بعد از دوران ترک بتواند دارو هایی برای او تجویز کند که بعد از ترک لغزش نکند و کمتر دچار وسوسه شود.

یک دکتر ترک اعتیاد خوب چه مشخصاتی دارد

آیا فقط وجود دکتر ترک اعتیاد برای ترک اعتیاد کافی است

وجود پزشک برای ترک و درمان اعتیاد از واجبات محسوب می شود. بی شک امروزه این موضوع برای همه روشن است که با استفاده از روش های سنتی که امروزه در بسیاری از کمپ ها هنوز هم اجرا می شود مصرف کنندگان نمی توانند ترک کنند و این نوع ترک با احتمال بسیار قوی با شکست مواجه می شود. حال این سوال مطرح است که آیا با وجود یک دکتر برای ترک اعتیاد، شخص معتاد می تواند ترک کند؟
در پاسخ به این سوال لازم است این نکته مطرح شود که وجود یک دکتر آشنا به مکانسیم سم زدایی بدن برای ترک، لازم است اما کافی نیست. در واقع آن چه باعث می شود که یک معتاد موفق به ترک شود، بعد از اراده و آگاهی به ترک، همکاری و هماهنگی میان یک مجموعه ترک اعتیاد است. این مجموعه ها امروزه در کلینیک های ترک اعتیاد مجهز وجود دارند. وجود پزشک متخصص، روانپزشک، پرستار و سایر افرادی که به ترک مصرف کننده کمک می کنند از ضروریات این امر محسوب می شود. خانواده و محیط نیز از عوامل بسیار مهم در ترک به شمار می آیند. محیط مطلوبی که خانواده با حمایت های عاطفی برای مصرف کننده به وجود می آورند بسیار حائز اهمیت است. در کلینیک تخصصی ترک اعتیاد نگین با بررسی شرایط مصرف کننده، با توجه به شرایط روحی و جسمی خانواده و سایر عوامل موثر در اعتیاد، برنامه ای مشخص، تخصصی و منحصر به بیمار تدوین می شود. پس از آن بیمار در دوره ترک خود در یک شرایط کاملا بهداشتی و رفاهی با تمامی امکانات لازم تحت نظر کادر درمان شروع می شود. مشاوران اعتیاد، روانپزشک و دکتر های متخصص این مرکز در زمینه ترک اعتیاد بسیار با تجربه و مجرب هستند و با استفاده از جدیدترین متد های ترک اعتیاد به بیماران کمک می کنند.

نوشتن دیدگاه

در بیمارستان ما با بهترین کیفیت اعتیاد خود را ترک کنید پرسنل مرکز ترک اعتیاد نگین صبورانه شما را در مراحل ترک کردن این بیماری یاری می کنند.