بیقراری ترک اعتیاد

اعتیاد به انواع مواد مخدر متأسفانه امروزه در میان جوانان بسیار دیده می‌شود در این میان افراد زیادی نیز اقدام به ترک اعتیاد می‌کنند که باید گفت کار راحتی نیست و باید در ترک بسیار جدی باشید زیرا معمولاً بعد از درگیر شدن با این معضل به سختی می توانید از آن دل بکنید. معمولا بعد از ترک کردن اعتیاد تاثیرات شیمیایی که این مواد مضر روی مغز و بدنمان دارند تا مدت ها در داخل بدن می مانند و باعث اختلالات مختلفی در ما خواهد شد. اغلب اوقات افرادی که ترک می کنند در روز های ابتدایی بی قراری هایی دارند که در تمامی افراد نیز این علائم یکسان نیست و با یکدیگر متفاوت است. میزان این اختلال ها و بی قراری هایی که در افراد به وجود می آید بستگی به نوع مواد مصرفی دارد که فرد استفاده می کرده است. برای درمان بی قراری های بعد از ترک اعتیاد به کلینیک ترک اعتیاد نگین مراجعه نمایید.

بیقراری ترک اعتیاد

اختلالات و بی قراری های بعد از ترک اعتیاد و نحوه درمان آن

معمولا اختلال هایی که بعد از ترک اعتیاد در افراد به وجود می آید اغلب به صورت تغییرات در خلق و خو خود را نشان می دهند و عامل روانی دارند متاسفانه این اختلال های روانی که ظاهر می شوند بعد از گذراندن علائم حاد و درد های بدنی باز همچنان باقی می مانند. در روزهای ابتدایی و اولیه بیشتر دچار درد های بدنی، تب و لرز،حالت تهوع، سرگیجه و غیره هستند که بعد ازمدت کوتاهی نیز از بین خواهند رفت. اما متاسفانه این اختلال ها چیزی فراتر از درد های بدنی است و اغلب در روح و روان افرادی که ترک کرده اند تاثیرات منفی خود را می گذرانند. این سندرم هایی که بعد از ترک در افراد به وجود می آید دلیل اصلی بازگشت به سمت مصرف مجدد مواد مخدر یا الکل و غیره است. گاهی اوقات فرد به امید این که از شر مشکلات به وجود آمده پس از ترک ،خلاص می شوند مجددا به سمت استفاده از مواد مخدر روی می آورند. این بی قراری ها و اختلالات به صورت رفت و برگشتی به وجود می آیند و ثابت نیستند. ولی به صورت طولانی مدت روی روح و روان فرد باقی خواهند ماند. در حالت عادی اختلال ها به مدت یک سال باقی خواهند ماند ولی رفته رفته بهبود خواهند یافت. مهم ترین نکته این است که بتوانید در این دوران به خوبی از پس اختلال ها و عوارض ناشی از مصرف مواد مخدر بر بیایید.
ترک اعتیاد شاید در نگاه اول ساده و راحت به نظر بیاید. اما باید تمامی جوانب را برای فردی که تصمیم به ترک گرفته است در نظر بگیرید. در مرحله اول باید شرایطی را ایجاد کنید تا فرد بتواند در طول دوره ترک اعتیاد آرامش کافی را داشته باشد زیرا در این دوران فرد درد های زیادی را چه از لحاظ جسمی و چه روحی متحمل می شود بنابراین واجب است تا در محیط آرامش بخشی پروسه ترک را طی نمایند. اختلال های بعد از ترک در چه کسانی بیشتر نمایان می شود؟ نوع موادی که به آن اعتیاد داشته اید و اقدام به ترک آن کرده اید در میزان اختلالی که دارید بسیار تاثیر گذار هستند. مدت زمان ترک اعتیاد با توجه به نوع مواد مصرفی شما ، مقاومت بدنتان و مدت زمانی که درگیر مصرف مواد مخدر بوده اید متفاوت است. اغلب افرادی که اعتیاد به الکل داشته اند بعد از ترک کردن و گذراندن دوران نقاهت دچار اختلال ها و سندرم پس از ترک خواهید شد. اگر به الکل اعتیاد دارید به هیچ عنوان نباید ناگهانی و یک شب اقدام به ترک کنید. الکل ها به دلیل داشتن مواد شیمیای روی مغز به شدت تاثیرات منفی دارند که در صورت قطع ناگهانی بدن واکنش های شدیدی از خود نشان می دهد. به همین دلیل اگر با اعتیاد به الکل دست و پنجه نرم می کنید باید به صورت تدریجی اعتیاد خود را ترک کنید. اعتیاد فقط مصرف الکل و مواد مخدر نیست، گاهی اوقات پیش می آید که استفاده طولانی مدت از برخی داروها نظیر داروهای ضد افسردگی نیز باعث به وجود آمدن اعتیاد می شود. در این حالت اگر داروهای ضد افسردگی خود را مصرف نکنید احساس بی حالی، کسالت و غیره خواهید داشت. در حالت های دیگر نیز ممکن است حالات روحی و روانی بدی به سراغ بیماران بیاید که باید حتما درست این داروها را قطع نمایید.

اختلالات و بی قراری های بعد از ترک اعتیاد و نحوه درمان آن

رفتارها و بیقراری های پس از ترک اعتیاد کدامند

در نگاه اول افراد فکر می کنند برای ترک انواع اعتیاد فقط باید روزهای اول سختی کشید و هرگز متوجه سختی های دوره پس از ترک نخواهند شد. در واقع اصلی ترین مرحله ترک دوره ای است که سندرم و اختلال های پس از ترک خود را نمایان می کنند. بزرگترین دلیلی که معمولا بیماران بعد از ترک اعتیاد مجدد به مصرف مواد روی می آورند. برخی از این رفتار ها و اختلالات شامل: اضطراب، پرخاشگری، نوسانات خلقی، افسردگی، کسالت و بی حالی، بی انرژی بودن، درد های عضلانی، کاهش توانایی های جسمی و غیره است. در نگاه اول این اختلالات ساده به نظر می آیند اما همین مشکلات دلیل بازگشت بسیاری از اشخاص به سمت اعتیاد است. تحمل سندرم پس از ترک برای بسیاری از افراد ساده نیست و به امید بهتر شدن حال خود مجددا به سمت اعتیاد روی می آورند.

مهم ترین علت به وجود آمدن اختلالات پس از ترک چیست

مواد مخدر روی مغز، روح، ذهن و بدن فرد بیمار تاثیرات مستقیم و بسیار مخربی دارند به همین علت یافتن دلیل اصلی برای این اختلال هایی که پس از ترک اعتیاد به وجود می آیند کار ساده و راحتی نیست. در واقع نمی توانید دلیل مشخصی برای اختلال ها بیابید.
این بی قراری ها و اختلالات در تمامی افرادی که ترک می کنند ظاهر نمی شوند و پس از گذراندن دوره سم زدایی هیچ گونه مشکلی برای آنان ایجاد نخواهد شد. اما بعضی دیگر از افرادی که با اعتیاد درگیر بوده اند تا سالیان طولانی با این اختلال ها و مشکلات دست و پنجه نرم می کنند. به همین علت نمی توان دلیل مشخصی برای پدیدار شدن اختلالات و سندرم پس از ترک اعتیاد یافت. و در هرفردی درمان با شخص دیگر کاملا متفاوت است. ترک اعتیاد، در زمانی که متاسفانه افراد بسیار زیادی درگیر با اعتیاد به گونه ها مختلف مواد مخدر هستند از مهمترین مواردی است که باید بیشتر از پیش برای آن زمان گذاشت و به آن رسیدگی کرد. بحث ترک کردن اعتیاد یک بخش است و اختلال هایی که بعد از گذراندن دوران سم زدایی در اشخاص درگیر شده با مواد مخدر و الکل به وجود می آید بخش دیگری است که باید بسیار مورد توجه قرار گیرد زیرا بزرگترین دلیل بازگشت افراد بیمار به دام اعتیاد ناتوانی در مقابله با این اختلال ها است.

مهم ترین علت به وجود آمدن اختلالات پس از ترک چیست

قرص برای بی قراری بعد از ترک اعتیاد

لوفکسیدین یک داروی متعلق به دسته آگونیست‌های آلفا آدرنرژیک مرکزی است که به عنوان یکی از روش‌های معمول برای کاهش علائم ترک اعتیاد به مواد مخدر استفاده می‌شود. این دارو به عنوان یک نرم‌کننده عضلات عروق عمل می‌کند و ممکن است به تسهیل ترک اعتیاد به مواد مخدر کمک کند. از لوفکسیدین به عنوان یک داروی معتادی معمولا در مراکز ترک اعتیاد استفاده می‌شود و تحت نظر پزشک تجویز می‌شود. این دارو کمک می‌کند که افراد پس از قطع ناگهانی مصرف مواد مخدر، علائم ناخوشایندی که ممکن است پس از ترک اعتیاد رخ دهند، تجربه نکنند یا کاهش یابند. لوفکسیدین معمولاً به صورت داروی تزریقی تجویز می‌شود و تحت نظر پزشک اداره می‌شود.

قرص برای بی قراری بعد از ترک اعتیاد

این دارو اثراتی مثل کاهش تپش قلب، تسهیل تنفس، کاهش تنش عضلانی و احساس آرامی ایجاد می‌کند که می‌تواند به افراد کمک کند تا مراحل ترک اعتیاد را به طور مطمئن‌تر و کمتر ناخوشایندی تجربه کنند. تجویز و مصرف لوفکسیدین تنها تحت نظر پزشک تخصصی انجام شود و به عنوان یکی از ابزارهای درمانی در فرآیند ترک اعتیاد به مواد مخدر مورد استفاده قرار گیرد.

نوشتن دیدگاه

در بیمارستان ما با بهترین کیفیت اعتیاد خود را ترک کنید پرسنل مرکز ترک اعتیاد نگین صبورانه شما را در مراحل ترک کردن این بیماری یاری می کنند.