ترک قطعی اعتیاد


ترک اعتیاد به منزل شروع یک زندگی جدید و یک دریچه جدید در زندگی است. هر فردی که اقدام به ترک می کند، باید بداند که ترک اعتیاد یک کار یک روزه نیست، برای ترک کردن این راه را باید با کمک پزشک متخصص و روانشناس طی کرد. هر فردی با توجه به ماده مخدری که به آن اعتیاد دارد، باید راه مختص او به او پیشنهاد شود. بیمارستان برای ترک اعتیاد بهترین گزینه ای است که می توانیم به شما پیشنهاد کنیم.
مهم ترین کار برای ترک قطعی، تصمیم قطعی برای ترک است. این راه هم مانند ترک بقیه عادات سختی های خود را دارد، اما تحمل تک تک این سختی ها ارزشش را دارد. برای ترک اعتیاد هم به صورت روحی و هم به صورت جسمی باید آمادگی لازم را ایجاد کرد. فرد باید قبل از ترک، در حین برنامه و پس از آن باید مراقبت های لازم را انجام دهد.
فرد بیمار برای ترک باید تک تک مراحل مورد نیاز را قدم به قدم انجام دهد تا بهترین جواب را بگیرد. پس از گرفتن تصمیم قطعی، این فرد باید از یک متخصص در این راه کمک بگیرد تا بتواند با کمترین عوارض و در راحت ترین وضعیت ممکن ترک کند.

اعتیاد چیست؟

قبل از هر چیزی باید اول بدانیم اعتیاد چیست؟ چه چیزی ما را تبدیل به یک معتاد می کند و ماده اعتیاد آور چیست تا بتوانیم آن را شناخته و کنار بگذاریم. اعتیاد هم مانند یک بیماری شناخته می شود. در این بیماری مغز فرد به یک ماده وابسته شده و در صورت عدم دسترسی مغز به این مخدر، کارکرد آن دچار اختلال می شود. فرد مبتلا به اعتیاد، در صورت نرسیدن مخدر به او رفتارهایی از او سر می زند که شاید به ضرر او باشد ولی در آن لحظه هیچ چیز را درک نمی کند.

 نشانه های اولیه اعتیاد به مواد مخدر

نشانه های اولیه اعتیاد به مواد مخدر

• عملکرد ضعیف در کار
• عدم توانایی در متوقف کردن استفاده از مواد مخدر حتی اگر باعث مشکلات سلامتی یا مشکلات شخصی شود، مانند مشکلات مربوط به شغل یا روابط خانوادگی و احساسی
• کمبود انرژی قابل توجه در فعالیت های روزمره
• خستگی و خواب آلودگی مداوم
• کاهش وزن
• گودی زیر چشم
• چشم پوشی قابل توجه از بهداشت
• کاهش میل به غذا

ترک اعتیاد به مواد مخدر

ترک اعتیاد به مواد مخدر

وقتی فرد بیمار به اعتیاد دچار شود و پس از مدتی صمیم به ترک مصرف مواد مخدر داشته باشد، ممکن است عوارض خاصی را تجربه کند. وقتی فرد اقدام به مصرف مواد مخدر می کند هم از لحاظ روحی و هم از نظر جسمی به مخدر وابسته می شود، به همین دلیل قطع ناگهانی ممکن است بسیاری از علائم ناخوشایند را برای فرد ایجاد کند که در بعضی موارد کشنده نیز هستند.

نوشتن دیدگاه

در بیمارستان ما با بهترین کیفیت اعتیاد خود را ترک کنید پرسنل مرکز ترک اعتیاد نگین صبورانه شما را در مراحل ترک کردن این بیماری یاری می کنند.