خوردن شیشه باعث مرگ میشود

خوردن ماده مخدر شیشه یکی از راههای مصرف شیشه می باشد که می تواند نسبت به سایر روش‌های معمولی دیگر دردسر کمتری داشته باشد و به همین دلیل است که امروزه شاهد آن هستیم افراد زیادی این روش مصرف را برای استفاده از شیشه انتخاب می کنند. سوالی که در این میان برای بسیاری از افراد به وجود آمده این است که آیا خوردن شیشه باعث مرگ میشود و به طور کلی مصرف شیشه به صورت خوراکی چه معایبی را می تواند برای ما به همراه داشته باشد. در ادامه این مطلب از مرکز بستری ترک اعتیاد نگین قصد داریم که بیشتر در خصوص خوردن شیشه صحبت کنیم و اطلاعات مفیدی را در این خصوص با شما در میان بگذاریم؛ پس با ما همراه باشید.

آیا خوردن شیشه باعث مرگ میشود

برای پاسخ دادن به این سوال باید جنبه های مختلف مصرف شیشه به صورت خوراکی را در نظر بگیریم، چرا که ممکن است واکنش بدن افراد مختلف نسبت به خوردن شیشه متفاوت باشد. از طرفی متاسفانه ۸۰ درصد شیشه که در ایران مصرف می شود تولید داخل کشور است و در آشپزخانه‌های کثیف و با استفاده از مواد اولیه نا مرغوب تولید می شوند. همین موضوع باعث شده است که تاثیرات منفی شیشه مورد استفاده معتادین در ایران از مضرات بسیار بیشتری برخوردار باشد. مصرف خوراکی شیشه نسبت به سایر روش های مصرفی آن، به زمان بیشتری برای عمل کردن در بدن و گذاشتن تاثیرات خود نیاز دارد و همچنین در صورتیکه فرد به دنبال نئشگی با خوردن شیشه است، مجبور است مقدار بیشتری شیشه مصرف کنند. مورد بعدی که باید در خصوص خوردن شیشه بدانید این است که عوامل تاثیرات شیشه بر روی بدن فرد مصرف کنند طولانی تر خواهد بود و به این ترتیب ممکن است در این مدت زمان فرد را به انجام کارهای مختلفی وادارد کند. در ادامه مواردی که مصرف شیشه به صورت خوراکی باعث مرگ او شده است را با هم بررسی می کنیم:

یکی از معمول ترین انواع مرگ در اثر خوردن شیشه ، اوردوز کردن است، زمانی که فرد مصرف کننده به مقداری بیش از حد توان خود از شیشه استفاده می کند ممکن است که دچار مشکل شود و از طرفی این موضوع را باید به یاد داشته باشید که اوردوز معمولاً در شرایطی اتفاق می‌افتد که ناخالصی های موجود در مواد بیشتر از حد معمول باشد، فرد علاوه بر مصرف شیشه از مواد مخدر و روان‌گردان دیگر نیز استفاده کرده باشد و یا هیچ تجربه ای از استفاده شیشه نداشته باشد و وضعیت بدنی او به استفاده از شیشه به گونه‌ای باشد که باعث مرگ شود.

آیا خوردن شیشه باعث مرگ میشود


مرگ تدریجی در اثر خوردن شیشه یکی دیگر از دلایل مرگ افرادی معتاد به شیشه است. تحقیقات انجام شده بر روی مصرف کنندگان ماده شیشه نشان دهنده آن است که بعد از دو سال مصرف مداوم بدن فرد مورد نظر در مسیر مرگ قرار می گیرد. دلیل اصلی مرگ بیشتر افرادی که به مدت طولانی از شیشه استفاده می کنند این است که استفاده از این ماده باعث می شود بدن آنها در برابر جذب مواد معدنی و ویتامین هایی که برای بدن ضروری هستند مقاومت نشان دهد و از طرفی شاهد این موضوع باشیم که این افراد به مرور زمان دچار مشکلات عروقی می شوند و در طولانی مدت رگ های حیاتی در مغز و قلب افراد مسدود خواهد شد.
از آنجایی که شیشه به عنوان یکی از مواد محرک و روانگردان بسیار خطرناک شناخته می شود شما باید این مورد را همواره به یاد داشته باشید که فرد مصرف کننده ممکن است تحت تاثیر این ماده تصمیماتی بگیرد یا دست به اقداماتی بزند که برای خود و یا اطرافیانش بسیار خطرناک می باشد. البته باید در نظر داشته باشید که چنین مرگی می تواند در انواع روش های مصرفی ماده مخدر شیشه دیده شود.

مورد بسیار مهمی که باید همواره در خصوص مصرف کنندگان شیشه به یاد داشته باشید این است که استفاده از ماده روانگردان محرک شیشه باعث می‌شود فرد میل زیادی نسبت به برقراری رابطه جنسی خشن و وحشیانه داشته باشد که حتی ممکن است در مواردی این روابط جنسی به قتل طرف مقابل و یا قتل همسر بیانجامد. همچنین در صورتی که هیچگونه قتل و کشتار در میان نباشد فرد مصرف‌کننده شیشه که اقدام به برقراری رابطه جنسی می کند هیچ گاه به اصول ایمنی و بهداشتی در خصوص برقراری رابطه با دقت نخواهد کرد و به همین صورت ما شاهد این موضوع هستیم که نرخ ابتلا به ایدز در مصرف کنندگان شیشه معمولاً بیشتر از افراد عادی است.

عوارض خوردن مواد مخدر شیشه

عوارض خوردن شیشه

یکی از روش های قاچاق شیشه و انتقال آن به مناطق مختلف این است که بسته بندی های کوچک حاوی ماده شیشه را می‌بلعند و در مقصد بدن آن ها شیشه را دفع میکند. البته باید در نظر داشته باشید که در چنین مواردی به احتمال زیاد خوردن شیشه باعث مرگ می‌شود چرا که بسته بندی های آب بندی شده زیاد مطمئن نیستند و از طرفی این ریسک همیشه وجود دارد که این بسته بندی در شکم فرد انتقال دهنده و قاچاق کننده شیشه پاره شده و کل این مواد وارد بدن او شوند. بیشتر قاچاقچیان خرده پا و تازه کار برای انتقال مواد مخدر خود از زن های حامله استفاده می کنند. چرا که ورم کردن شکم زنان حامله باعث می شود که معمولاً آن کمتر به این افراد مشکوک شوند و از طرفی همیشه ماموران مواد مخدر یا ماموران نیروی انتظامی فعال در ایست بازرسی های مختلف رعایت احوال زنان ‌حامله را در دستور کار خود قرار می دهند و این افراد از این موضوع سوء استفاده می کنند. صد البته چنین موضوعی برای هیچ کس خوشایند نیست ولی مشکلات مالی و از طرفی وجدانی در زمینه قاچاق مواد مخدر در ایران چنین موارد دلخراشی را نیز به همراه دارد.

نوشتن دیدگاه

در بیمارستان ما با بهترین کیفیت اعتیاد خود را ترک کنید پرسنل مرکز ترک اعتیاد نگین صبورانه شما را در مراحل ترک کردن این بیماری یاری می کنند.