عرق یونجه برای ترک اعتیاد

یکی از روش های قابل اطمینان برای ترک اعتیاد در طب سنتی و دنیای گیاهان دارویی استفاده از عرق یونجه، عصاره یونجه و سایر حالات این گیاه است. در این مطلب ما ابتدا شما را با یونجه و خواص آن آشنا می کنیم و سپس به سراغ توضیح این مسئله که عرق یونچه چه تاثیری روی روند ترک اعتیاد دارد می رویم.

 

یونجه یا سبیس چیست؟

یونجه در اصل یک کلمه ترک است و در زبان فارسی به این گیاه سبیس می گویند. این گیاه که در بیشتر نقاط جهان کشت می شود و به راحتی رشد می کند انواع مختلفی دارد. ترکیبات موجود در ساقه یونجه قبل از گل کردن با ترکیبات آن بعد از گل کردن متفاوت است، به این صورت که در گیاه جوان قبل از گل کردن موادی سفید است که خاصیت سازندگی بالایی دارند اما بعد از گل دادن ساقه سرشار از سلولز و مواد قندی می شود. این گیاه دارای خواص بسیار زیادی است که در ادامه این خواص به صورت مختصر با هم بررسی می کنیم:

  • دارای ویتامین C(ث) بسیار بالایی است و گفته می شود که 4 برابر لیموترش و دو برابر جعفری ویتامین ث دارد.
  • دارای ویتامین آ است و برای تقویت بینایی بسیار مفید می باشد.
  • منبع مناسب برای تامین ویتامین D
  • سرشار از ویتامین K و بسیار مناسب برای تقویت انعقاد خون
  • حاوی مواد معدنی آهکی که برای مقابله با نرمی استخوان در کودکان مفید است.
  • حاوی ویتامین ب برای جذب بهتر کلسیم.
  • خاصیت تولید کنندگی خون در بدن را قوی می کند.

یونجه و ترک اعتیاد مواد مخدر

ترک اعتیاد با استفاده از یونجه

استفاده از یونچه و سایر موادی که از آن به دست می آید (مانند شربت یونجه و عصاره آن) در زمینه ترک اعتیاد به این صورت بوده است که با استفاده از این گیاه در فرد معتاد احساس تنفر از مواد مخدر را ایجاد می کردند که این کار بیشتر با استفاده از یونجه متعفن شده انجام میشد. اما اخیرا دارو سازان هندی یک روش مناسب جهت ترک اعتیاد با استفاده از یونجه ابداع کرده اند که نتایج خوبی را در پی داشته است و در ادامه این روش را به صورت مختصر برای شما توضیح میدهیم.

در این روش یونجه تازه را خرد کرده و به مدت دو ماه در الکل خیس می کنند، سپس زمانی که فرد معتاد احساس خماری کرد یک استکان از این ماده را به همراه آب به او می دهند و فرد باید بعد از خورد این ماده از ماده مخدر مورد نظر خود استفاده کنند. زمانی که فرد از محلول الکلی یونجه استفاده می کند، این ترکیب به علت داشتن ماده صابونی باعث ناراحتی شخص می شود و در نتیجه زمانی که اقدام به مصرف هرگونه ماده مخدری می نماید از آن ماده متنفر خواهد شد. بهتر است بدانید که این روش دارای نتیجه بخشی بسیار قوی بوده است و ابتدا برای درمان اعتیاد به الکل مورد استفاده قرار می گرفته است، ولی امروزه برای ترک اعتیاد تریاک، ترک اعتیاد هروئین و حتی ترک اعتیاد سیگار به کار می رود. شما می توانید در ایران از عرق یونجه استفاده کنید تا نتیجه ای مشابه  داشته باشید و از طرفی عوارض جانبی کمتری را تحمل کنید. بهترین و سریعترین روش ترک اعتیاد همواره ترک اصولی و تحت نظر پزشک متخصص است، ما در کلینیک ترک اعتیاد نگین در تمامی مراحل ترک همراه شما هستیم.

نوشتن دیدگاه

در بیمارستان ما با بهترین کیفیت اعتیاد خود را ترک کنید پرسنل مرکز ترک اعتیاد نگین صبورانه شما را در مراحل ترک کردن این بیماری یاری می کنند.