مشاور قائم مقام دبیر کل ستاد مبارزه با مواد مخدر در امور زنان و خانواده  کشور گفت: باید بر باورهای غلط غلبه کرده و باور کنیم که همه ما در معرض خطر گرفتار شدن در دام اعتیاد قرار داریم و حتی یکبار مصرف هم اعتیاد آور است.


به گزارش روابط عمومی شورای هماهنگی مبارزه باموادمخدر کیش، فیروزه جعفری در همایش دانشجویی، جزیره پاک، شهر ایده آل، دانشجوی خلاق که با حضور دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر کیش، روسای دانشگاه‌ها، اساتید و دانشجویان دانشگاه های جزیره کیش در پردیس بین‌المللی کیش دانشگاه تهران برگزار شد بر توجه به جوانان و آگاهی خانواده‌ها از مهارت های فرزندپروری و مهارت زندگی تاکید کرد.


وی افزود: هر مادری باید قادر باشد همواره  به سه سوال مهم در خصوص فرزند خود پاسخ دهد و بداند که فرزندش در زمان خاص در چه محلی بوده، بای چه کسی در حال وقت گذرانی است و چه کاری انجام می دهد.


ايم مقام مسئول در ستاد با تاکید بر اینکه در دنیای امروز آگاهی از مهارت های زندگی و مهارت های فرزند پروری به عنوان اصول مهم زندگی محسوب می شوند و هر خانواده باید به این اصول آگاهی داشته باشد به باورهای غلط بسیاری که امروزه در جامعه باب شده است اشاره و تاکید کرد: همه ما فکر می کنیم که خطر اعتیاد در کمین دیگران است و ما عاری از درگیری در این معضل بزرگ اجتماعی هستیم در حالیکه این خطر همواره در کمین هر یک از ماست و  مدرک تحصیلی، مدارج اجتماعی و توان مالی ما ما در این گرفتاری نقش خاصی ندارد.


به گفته این متخصص پیشگیری از اعتیاد و روانپزشک، نخستین اصل در پیشگیری از اعتیاد، دوری از باورهای غلط مبنی بر مصون ماندن ما از گرفتاری در دام اعتیاد است.


وی با اشاره به این مطلب افزود: باید بپذیریم که همه ما در معرض خطر اعتیاد هستیم.


دكتر جعفري تاکید کرد: هریک از ما با آگاهی از اینکه ما و هریک از عزیزان و خانواده ما در معرض خطر هستند می‌توانیم راهکارهای لازم برای پیشگیری از خطر را یافته و با آن برخورد عاقلانه و منطقی داشته باشیم.


مشاور قائم مقام دبیر کل ستاد مبارزه با مواد مخدر در امور زنان و خانواده با بیان اینکه باید برای برقراری ارتباط با فرزندان پیشقدم شد، توضیح داد: فرزندان را در مسائل و مشکلات خانواده دخالت داده و اجازه دهید آن ها در یافتن راهکارها با شما همکاری کنند و از آنان برای حل مشکلات مشاوره بگیرید تا اعتماد به نفس در آن ها شکل گرفته و بتوانند در اجتماع با اعتماد کامل به خود و خانواده در مقابل تعارف های دوستان مقاومت کرده و« نه » بگویند.


وی با بیان اینکه ماده مخدر « گل » و « شیشه » دو ماده ای هستند که سلول های مغز را به طور کامل نابود می کنند تصریح کرد: مواد مخدر همگی به سلول های مغزی آسیب وارد می کنند اما این دو ماده سلولهای مغز را نابود کرده و فرد را دچار توهمات خطرناک می کنند.


دکتر جعفری با اشاره به اینکه امروز علاوه بر جوانان، آلودگی زنان و دختران ایران اسلامی از اهداف قاچاقچیان مواد مخدر است تصریح کرد: هوشیاری و آگاهی، دوری از باورهای غلط و تیزبینی خانواده ها از عوامل مهمی است که باید به آن توجه کرد.


وی تاکید کرد: برنامه پیشگیری از اعتیاد در نظر دارد برنامه ای خاص و ویژه برای آرایشگاه ها و سالن های ورزشی بانوان که در معرض آسیب های مواد مخدر قرار دارند اجرا کند.


مشاور قائم مقام دبیر کل ستاد مبارزه با مواد مخدر در امور زنان و خانواده در پایان خاطرنشان کرد: همواره به یاد داشته باشید که "حتی یکبار مصرف هر ماده مخدری باعث اعتیاد می شود".


اجرای سرود توسط دانش آموزان مدرسه پایگاه هوایی، اهداجوایز به مشارکت کنندگان در برنامه، اجرای قرعه کشی و اهدا هدیه به شرکت کنندگان و تقدیر از اصحاب رسانه حاضر در مراسم از دیگر بخش های این همایش بود.


جزیره کیش با 92 کیلومتر مربع مساحت در میان آب های نیلگون خلیج فارس و جمعیت ۳۷ هزار نفری در پیشگیری و مبارزه با اعتیاد به عنوان پایلوت شناخته می شود.

 

منبع: روابط عمومی شورای هماهنگی مبارزه باموادمخدر کیش96.10.03

 

 

نوشتن دیدگاه

در بیمارستان ما با بهترین کیفیت اعتیاد خود را ترک کنید پرسنل مرکز ترک اعتیاد نگین صبورانه شما را در مراحل ترک کردن این بیماری یاری می کنند.