رییس سازمان بهزیستی کشور، زنان و کودکان را دو گروه حساس در زمینه اعتیاد به موادمخدر دانست و گفت: درمان اجتماع مدار از اثرگذارترین شیوه‌های درمان برای افرادی است که دچار سوء مصرف مواد مخدر می‌شوند.

به گزارش ایسنا، انوشیروان محسنی بندپی رییس سازمان بهزیستی کشور در مراسم افتتاح اولین مرکز شبانه روزی اقامتی TC( درمان اجتماع مدار) کرمانشاه با بیان اینکه درمان اجتماع مدار از اثرگذارترین شیوه‌های درمان برای افرادی است که دچار سوء مصرف مواد مخدرند، اظهار کرد: این شیوه درمان علمی بازخورد مناسبی داشته و افرادی که تحت این شیوه درمانی قرار می گیرند معمولا بازگشت کمتری به سمت اعتیاد دارند.

وی افزود: بر اساس همین اثرگذاری مناسب تصمیم به گسترش این مراکز در کشور گرفتتیم و در دو سال اخیر 15 مرکز درمان اجتماع مدار در کشور ایجاد شد و اکنون بیش از 30 مرکز در کشور داریم.

محسنی بندپی زنان و کودکان را دو گروه حساس در زمینه اعتیاد به مواد مخدر دانست و گفت: از مجموع مراکز درمان اجتماع مدار کشور پنج مرکز مختص زنان و پنج مرکز مختص کودکان است.

وی ظرفیت این مراکز را متغیر و بین 30 تا 70 نفر اعلام کرد.

بندپی با اشاره به استقرار تیم روانپزشک در این مراکز، گفت: در این مراکز از بعد روحی و روانی روی مراجعان کار شده و شرایط بازگشت آنان به جامعه فراهم خواهد شد. ضمن اینکه در این مراکز حرفه آموزی و افزایش مهارت‌های علمی نیز ارائه می شود.

هشت میلیون سالمند در کشور داریم

حسین نحوی نژاد، معاون توانبخشی سازمان بهزیستی نیز با بیان اینکه جمعیت سالمندی کشور در حال افزایش است، گفت: در حال حاضر حدود هشت میلیون سالمند در کشور داریم.

وی اظهار کرد: باید برای جمعیت در حال افزایش سالمندان کشور برنامه ریزی مناسبی داشته باشیم.

وی افزود: اولویت ما نگهداری سالمندان در محیط خانواده است، لذا گسترش مراکز روزانه در اولویت برنامه های سازمان بهزیستی است.

معاون سازمان بهزیستی افزود: با این حال بخشی از جمعیت سالمندان کشور نیز بدلایلی شرایط نگهداری در منزل را ندارند و نیازمند مراقبت خارج از خانه هستند، لذا ایجاد مراکز شبانه روزی نیز در دستور کار بهزیستی قرار دارد.

وی گفت: در این مراکز باید منزلت و احترام سالمندان حففظ شود و بهتر است این مراکز با کمک خیرین و توسط مردم اداره شود.

لازم به ذکر است؛ مرکز خیریه توانبخشی-مراقبتی شبانه روزی سالمندان زن کرمانشاه که توسط بخش خصوصی راه اندازی شده ظرفیت پذیرش 30 زن سالمند را دارد.

 

نوشتن دیدگاه

در بیمارستان ما با بهترین کیفیت اعتیاد خود را ترک کنید پرسنل مرکز ترک اعتیاد نگین صبورانه شما را در مراحل ترک کردن این بیماری یاری می کنند.