رئیس سازمان بهزیستی گفت: در بحث اعتیاد، خودکشی، خشونت و افسردگی بسته های آموزشی در ۴ محور تهیه شده است.

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری تسنیم, انوشیروان محسنی بندپی در دومین نشست شورای عالی سند نظام مراقبت اجتماعی از دانش آموزان، اظهار کرد: در بحث اعتیاد خودکشی خشونت فقر افسردگی پرخاشگری و آسیب‌های فضای اجتماعی بررسی‌هایی انجام داده و بسته‌های آموزشی در 4 نوع مشاوره و روانشناسی مددکاری حقوقی و اجتماعی تهیه شده است.

وی افزود: 22 بسته مددکاری برای گروه‌های مختلف دانش‌آموزی و 32 بسته آموزشی برای دانش‌آموزان معلمان و والدین تهیه شده است و طرح نماد از جمله اقدامات اثرگذاری است که گسترش آن می‌تواند منجر به حفاظت از دانش‌آموزان در مقاطع تحصیلی مختلف شود.

به گزارش تسنیم, محمد باقر الفت - معاون اجتماعی قوه قضاییه، اظهار کرد: اثبات ضرورت پیشگیری رشد مدار برای مخاطب ساده‌ترین فعالیت است که می‌توان انجام داد. طرح نماد می‌تواند در بحث پیشگیری رشد مدار اجرا شود و بعد از طرح آن با مسئولان اجرایی کشور مورد تأیید قرار گرفت.

وی افزود: بعد از پیگیری بسیار برای کنترل و کاهش آسیب‌های اجتماعی طرح نماد به عنوان طرح فوق‌العاده مورد توجه قرار گرفت و اعتبار مناسبی برای اجرای آن اختصاص یافت اما مهمترین بحث ادامه فعالیت و اطمینان از پایداری اجرای آن است.

معاون قوه قضاییه گفت: برنامه 5 ساله قوه به طرح نماد توجه دارد و جزو برنامه‌های فوق‌العاده از سوی شورای عالی اجتماعی کشور پذیرفته شد و طبق نظر این شورا فعالیت‌های خود را در این رابطه ادامه می‌دهیم.

الفت بیان کرد: تلاش کردیم تا طرح نماد در شهرستان‌ها نیز اجرا شود و در هر استان شورای عالی پیشگیری را داریم که برنامه‌ها را تدوین, سیاست‌گذاری و اجرا می‌کنند و طرح نماد را نیز به این شورا واگذار کرده‌ایم.

وی تصریح کرد: نتایج در 4 ماهه نخست سال اعلام خواهد شد و با همراهی آموزش و پرورش تلاش می‌کنیم تا موانع را برطرف کنیم.

منبع: تسنیم 

 

نوشتن دیدگاه

در بیمارستان ما با بهترین کیفیت اعتیاد خود را ترک کنید پرسنل مرکز ترک اعتیاد نگین صبورانه شما را در مراحل ترک کردن این بیماری یاری می کنند.