دبير شوراي هماهنگي مبارزه با مواد مخدر استان مركزي گفت: بايد با همكاري و تعامل كليه دستگاه‌ها و مشاركت سمن‌ها سطح آگاهي افراد را افزايش و ميزان گرايش به مصرف مواد مخدر و روان‌گردان‌ها را كاهش دهيم تا گامي مهم در مبارزه با مواد مخدر نايل برداريم.

به گزارش روابط عمومي شوراي هماهنگي مبارزه با مواد مخدر استان مركزي، نبي اله شاه محمدي در جلسه شوراي هماهنگي مبارزه با مواد مخدر شهرستان اراك گفت: با توجه به اهميت آموزش در گروه هاي هدف به خصوص در آموزش و پرورش، توانمندسازي دانش آموزان، مربيان و معلمين و همچنين اولياي دانش آموزان در برابر اعتياد، برنامه‌ريزي دقيق را براي اين گروه نشان مي دهد.

وي گفت: با توجه به اين كه در سال گذشته برنامه خانه و مدرسه در يكي از مدارس و يكي از مهدهاي كودك بسيار مطلوب و رضايت بخش بوده، اميد است كه در سال جاري نيز اين برنامه به خوبي اجرا شود تا به نتيجه مثبت كه كاهش گرايش به مصرف مواد مخدر مي باشد، رسيد.

دبير شورا با توجه به اهميت مشاركت هاي مردمي، گفت: با توجه به جلسات صورت گرفته مقرر گرديده از هر دستگاه عضو شورا كساني را به عنوان سفيران پيشگيري در استان تعيين كنيم كه اين افراد وظيفه اطلاع رساني در جامعه هدف خود را بر عهده دارند و تشخيص مشكلات، محدوديت ها و موانع موجود در دستگاه ها و همچنين جامعه و راه هاي مرتفع نمودن مشكلات را پيشنهاد مي كنند.

شاه محمدي همچنين در بحث درمان معتادين گفت: مراقبت هاي پس از خروج بيماران بايد به درستي صورت پذيرد و در اين زمينه دستگاه قضايي همكاري لازم را با دبيرخانه شورا و دستگاه هاي مرتبط به عمل آورد تا امكان بازگشت مجدد بيماران به چرخه مصرف را تا حدامكان كاهش دهيم.

وي با اشاره به شيوع اعتياد در مراكز كاري و محيط هاي صنعتي گفت: در محيط هاي كاري و صنعتي نيز بايد آموزش كارگران و كارمندان را مهم دانست و افراد مصرف كننده را شناسايي و اقدامات مشاوره اي و درمان آن ها صورت پذيرد چون ممكن است در صورت مصرف آن ها در حين كار خطرات جبران ناپذيري براي خود فرد و محيط كاري وي اتفاق بيفتد.

وي در پايان ضمن تشكر از فرماندار و اعضاي حاضر در جلسه گفت: بايد با همكاري و تعامل كليه دستگاه ها و مشاركت سمن ها سطح آگاهي افراد را افزايش و ميزان گرايش به مصرف مواد مخدر و روان گردان ها را كاهش دهيم تا گامي مهم در مبارزه با مواد مخدر نايل برداريم.

منبع: روابط عمومي شوراي هماهنگي مبارزه با مواد مخدر استان مركزي95.09.06

نوشتن دیدگاه

در بیمارستان ما با بهترین کیفیت اعتیاد خود را ترک کنید پرسنل مرکز ترک اعتیاد نگین صبورانه شما را در مراحل ترک کردن این بیماری یاری می کنند.