دبير شوراي هماهنگي مبارزه با مواد مخدر استان اصفهان گفت: علت اصلي اعتياد عوامل زمينه ساز، باورها و نگرش هاي غلط نسبت به مواد مخدر و روان گردان‌ها است.


به گزارش روابط عمومي شوراي هماهنگي مبارزه با مواد مخدر استان اصفهان، مصطفي هادي زاده در دومين هفته مبارزه با اعتياد و آسيب هاي اجتماعي كه به همت اداره آموزش و پرورش شهرستان فلاورجان و در راستاي ارتقاء اجراي طرح كرامت در اين شهرستان برگزار شد به بررسي شيوع اعتياد در محيط‌هاي آموزشي و راه‌ كارهاي پيشگيري از آن پرداخت و گفت: حركت ما بايد بر اساس مسير استاندارد فرهنگي باشد و ‏خرده فرهنگ‌هاي تسهيل كننده مصرف مواد در حوزه مواد مخدر، محرك، توهم زا، مشروبات الكلي و روابط سوء اخلاقي بايد مديريت شود.

وي افزود: بروز اعتياد در مراكز ‏آموزشي و خانواده دلالت بر يك تهاجم فرهنگي و جنگ نرم دشمن عليه مراكز حيات اجتماعي ‏كشور دارد.‏

دبير شورا بيان داشت: فشار گروه دوستان مصرف كننده، دسترسي آسان به مواد، عدم نظارت صحيح والدين، شرايط ‏استرس‌زا، وجود باورهاي غلط و پائين بودن ميزان آگاهي دانش آموزان از عوارض مصرف؛ از جمله عوامل موثر در ابتلاي دانش آموزان به مواد اعتيادآور مي‌باشد.


هادي زاده در ادامه، پيامدها و خسارت‌هاي ناشي از مصرف مواد بر دانش آموزان را شامل افت عملكرد تحصيلي، ‏پائين آمدن توان فرد در جامعه، صدمه به سلامت جسماني و رواني و افزايش از كار افتادگي سرمايه هاي اجتماعي، بروز ‏مشكلات خانوادگي، كاهش كيفيت عملكرد بواسطه افت عملكرد مغزي و حركتي ‏دانش آموزان معتاد، غيبت‌هاي طولاني، بي‌انگيزگي، بروز رفتارهاي غيرقابل ‏پيش‌بيني و مخرب در محيط آموزشي، اخراج، تصوير نامناسب و منفي جامعه از محيط آموزشي عنوان كرد.

منبع: روابط عمومي شوراي هماهنگي مبارزه با مواد مخدر استان اصفهان95.09.01

 

نوشتن دیدگاه

در بیمارستان ما با بهترین کیفیت اعتیاد خود را ترک کنید پرسنل مرکز ترک اعتیاد نگین صبورانه شما را در مراحل ترک کردن این بیماری یاری می کنند.