قائم مقام دبیرکل ستاد مبارزه با مواد مخدر با اشاره به آمار مصرف کنندگان مواد مخدر در کشور گفت: ۶۳ درصد مصرف کنندگان مواد مخدر را متاهلین تشکیل می‌دهند.

به گزارش خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران تسنیم«پویا»، سردار علی مویدی در بازدید از غرفه خبرگزاری تسنیم در بیست و دومین نمایشگاه مطبوعات و خبرگزاری‌ها اظهار کرد: متاسفانه 63 درصد معتادان کشور را متاهلان تشکیل می‌دهند که این آمار در مقایسه با سایر کشورها متفاوت است، چرا که در قالب کشورهای دنیا مجردان پیشتاز مصرف مواد مخدر هستند.

وی ادامه داد: 58 درصد معتادان در کشور ما زیر 34 سال هستند و میانگین مصرف نیز بین 21 تا 24 سال است. لذا ایجاب می‌کند که به طور حتم این میانگین سنی را بیشتر مورد پیشگیری قرار دهیم.

قائم مقام دبیرکل ستاد مبارزه با مواد مخدر با بیان اینکه آمار متاهلین در مصرف مواد مخدر تاسف برانگیز است، گفت: اگر هر خانواده دارای 4 سرانه باشد در اصل 6 میلیون نفر به طور شبانه روز با موضوع اعتیاد دست به گریبان هستند.

مویدی درباره نوع مصرف مواد مخدر در کشور نیز اظهار کرد: در حال حاضر بیشتر متعادان کشور هنوز به سمت مخدرهای سنتی سو گیری دارند، اما شیب مصرف از سمت مخدرها و مواد صنعتی به سمت مواد توهم زا و محرک‌ها است.

منبع: تسنیم 95.08.21

 

نوشتن دیدگاه

در بیمارستان ما با بهترین کیفیت اعتیاد خود را ترک کنید پرسنل مرکز ترک اعتیاد نگین صبورانه شما را در مراحل ترک کردن این بیماری یاری می کنند.