تاثیر تریاک بر روده

با وجود اینکه برخی از افراد مصرف مواد مخدر مانند تریاک را گزینه‌ ای مناسب برای تسکین دردهای جسمی می‌ دانند ولی باید بدانید که در طولانی مدت موجب تخریب سلول های ایمنی می شود. مصرف تریاک علاوه بر اینکه آسیب های زیاد روحی و روانی می تواند ایجاد کند، دستگاه های مختلف بدن را نیز تحت تاثیر قرار خواهد داد. متاسفانه باورهای اشتباهی در این زمینه نقل شده است. برداشت‌ های غیر علمی که موجب شده است عده‌ای از افراد خواسته یا ناخواسته درگیر اعتیاد شوند. مصرف تریاک به عنوان یک ماده مخدر اثرات مخرب بسیار زیادی بر روده و معده خواهد گذاشت. افرادی که از این ماده مخدر استفاده می کنند با واکنش های شدید در سیستم گوارشی بدن مواجه خواهند شد. به همین علت نیاز است که برای رهایی از این مشکلات، روی به مصرف دارو آورده شود.
اگر از تاثیر تریاک بر روده و معده آگاهی داشته باشید، بدون تردید به سراغ مصرف این ماده مخدر نخواهید رفت. با وجود این که در گذشته از تریاک به عنوان یک تسکین دهنده استفاده می شد ولی امروزه تحقیقات گسترده ای نشان داده است که بهره گیری از آن می تواند اثرات منفی زیادی را بر دستگاه گوارش بگذارد. علائم فیزیکی و عوارض مصرف تریاک را می‌توانید به وفور مشاهده نمایید.

تاثیر تریاک بر روده

تاثیر تریاک بر کولیت روده

همانگونه که می دانید کولیت روده از جمله بیماری های دستگاه گوارش شناخته می شود که عده زیادی از افراد را ممکن است درگیر کند. کولیت روده یا کولیت اولسراتیو یکی از بیماری های دستگاه گوارش به شمار می رود که غشای درونی روده بزرگ را درگیر خواهد کرد. دلایل مختلفی وجود دارند که موجب می شوند افراد با این بیماری دست و پنجه نرم کنند. در کنار این که کولیت روده می تواند به صورت ژنتیکی دستگاه گوارش را تحت تاثیر قرار دهد، مصرف برخی از خوراکی ها و همچنین استفاده از مواد مخدر نیز در این زمینه تاثیرگذار خواهد بود. تاثیر تریاک بر کولیت روده با توجه به تحقیقاتی که صورت گرفته است کاملا مشخص بوده و افرادی که از این ماده افیونی استفاده می کنند در بلند مدت با عوارض آن دست و پنجه نرم خواهند کرد.
این نکته را فراموش نکنید که کولیت روده می تواند بر روی دستگاه های مختلف بدن تاثیر بگذارد. به عنوان مثال این بیماری علاوه بر اینکه دستگاه گوارش را تحت تاثیر قرار می دهد، موجب کاهش وزن سریع افراد و همچنین لاغری ناگهانی خواهد شد. علائم دیگری مانند تب نیز از جمله نشانه‌ های کولیت روده هستند. با توجه به این شرایط و به واسطه اینکه تریاک یک ماده مخدر تاثیر گذار بر سلول‌ های ایمنی شناخته می شود، برای جلوگیری از ابتلا به این بیماری در سریعترین زمان نیاز است راهکاری مناسب را اتخاذ نمایید.

تاثیر تریاک بر کولیت روده

عوارض تریاک بر معده

گردش خون در بدن موجب می‌شود که مواد افیونی به اندام های مختلف آسیب وارد کنند. با توجه به این امر مصرف تریاک می تواند انواع بیماری ها و اختلالات را برای دستگاه های مختلف بدن مانند معده و روده به بار آورد. طبق تحقیقاتی که صورت گرفته است، مشخص شده که مصرف مداوم تریاک می تواند برای معده عوارض جبران ناپذیری را به همراه داشته باشد. از جمله عوارض مصرف تریاک بر معده می توان به خونریزی شدید و انسداد دهانه خروجی آن اشاره نمود. علاوه بر این افرادی که بلند مدت از تریاک و مواد مخدر دیگر استفاده می‌ کنند باید خود را برای ابتلا به زخم معده نیز آماده نمایند. اختلالاتی که در ترشح هورمون های معده به وجود می آید و همچنین عدم هضم غذا را نیز می‌ توان به عنوان سایر عوارض تریاک بر معده در نظر گرفت. با توجه به تاثیر منفی جسمی و روانی تریاک بهتر است که وابستگی خود به این ماده مخدر را فراموش کنید.
عوارض مصرف تریاک بسیار بیشتر از گزینه هایی که نام بردیم خواهند بود. نوسانات خلقی و ابتلا به اختلال دوقطبی و همچنین ایست تنفسی از جمله عوارض مصرف تریاک هستند که می‌توانند بسیار خطرناک باشند.

ما در مجموعه تخصصی و کلینیک ترک اعتیاد نگین با بهره گیری از متخصصین ترک اعتیاد به شما کمک می کنیم تا بتوانید از این مشکل خود را رهایی دهید. برای کسب اطلاعات بیشتر در خصوص روش های ترک اعتیاد می توانید با کارشناسان مجموعه ما تماس حاصل نمایید.

 

 

نوشتن دیدگاه

در بیمارستان ما با بهترین کیفیت اعتیاد خود را ترک کنید پرسنل مرکز ترک اعتیاد نگین صبورانه شما را در مراحل ترک کردن این بیماری یاری می کنند.