تریاک چند روز در بدن میماند
ماندگاری مورفین تریاک در بدن

بعضی مواقع افراد برای استخدام شدن در یک شغل، مجبورند تا تست اعتیاد بدهند. ماندگاری مواد مخدر به مقدار و میزان مصرف و همچنین دیگر عوامل مهم در فرد مصرف کننده بستگی دارد. در واقع میزان متابولیسم هر فرد متفاوت است. همچنین بستگی به نوع مواد مصرف شده هم دارد، برای مثال ماندگاری نمونه ای از مواد در بدن ممکن است بعد از چند ساعت یا چند ماه از بین برود. در آزمایش های گرفته شده ممکن است نتیجه و زمان نشان دادن مواد مخدر با یکدیگر متفاوت باشد. یعنی اینکه ماندگاری مواد مخدر در ادرار و خون با هم فرق می کند و این تفاوت به عوامی مثل میزان و مقدار مصرف و نوع ماده مخدر مصرف شده توسط فرد بستگی دارد. در این مقاله میزان ماندگاری تریاک در بدن و خون و ادرار و عوامل مرتبط با آن را برایتان شرح می دهیم. با ما همراه باشید. راه های مختلفی برای ترک اعتیاد وجود دارد که استفاده از قرص و یا گیاهان دارویی برای ترک اعتیاد یکی از این راه ها است. برای کسب اطلاعات بیشتر می توانید با پزشکان کلینیک ترک اعتیاد نگین در ارتباط باشید.

مورفین تریاک چند روز در بدن میماند

ماندگاری مورفین تریاک در بدن چند روز است؟

همانطور که گفته شد ماندگاری هر جنس مواد مخدر بستگی به مقدار و میزان مصرفی هر فرد است. البته باید به این نکته توجه داشته باشید که سیستم بدنی هر فرد و متابولیسم آن متفاوت است و ماندگاری مواد مخدر در بدن هر فرد به این عامل مهم بستگی دارد. تریاک یکی از قدیمی ترین مواد مخدر شناخته شده است. این ماده از مشتقات گیاه خشخاش است و یک ماده مخدر پر مصرف و اعتیاد آور است. معمولا میزان ماندگاری تریاک در بدن بین 2 تا 3 روز است. مورفین یک ماده تزریقی و از مشتقات تریاک است. لازم به ذکر است که میزان ماندگاری این ماده در بدن مانند تریاک بین 2 تا 3 روز است. البته به این نکته توجه داشته باشید که ماندگاری این ماده در بدن به عواملی مانند میزان مصرف، مدت زمان مصرف شده، سن، وزن افراد، متابولیسم، مصرف مواد دیگر در هنگام مصرف و... بستگی دارد که در ادامه برایتان شرح می دهیم:

  • میزان مصرف: مسلما افرادی که دوز مصرفی مواد مربوطه را بیشتر مصرف کرده باشند، در نتیجه مدت زمان بیشتری هم در بدن می ماند و دفع آن سخت تر است.
  • مدت زمان مصرف: افرادی که تازگی به سمت مصرف مواد مخدر رفته اند، مسلما مدت زمان ماندگاری آن ماده در بدنشان نسبت به افرادی که مدت زمان طولانی تر مصرف می کنند، کمتر است.
  • سن: هر چه سن فرد مصرف کننده بیشتر باشد در نتیجه میزان ماندگاری مواد هم در بدن آن بیشتر است. ماندگاری مواد مخدر در بدن افراد جوان معمولا کمتر از افراد مسن است.
  • وزن و سایز بدن افراد: هرچه وزن و سایز افراد بیشتر باشد در نتیجه ماندگاری مواد مخدر در بدنشان بیشتر است. علت این پدیده این است که افرادی که وزن زیادی دارند به دلیل داشتن توده های چربی و حل شدن مواد مخدر در آن ها، در نتیجه مواد مخدر مصرف شده مدت زمان بیشتری در بدنشان می ماند. همچنین ماندگاری مواد مخدر در بدن افرادی که دارای وزن کمی هستند کمتر از افراد با وزن زیاد است.

ماندگاری تریاک در خون و ادرار

  • متابولیسم یا سوخت و ساز طبیعی بدن افراد: متابولیسم بدن هر فرد بستگی به ژنتیک او دارد. در نتیجه هر چقدر متابولیسم یا سوخت و ساز طبیعی هر فرد بیشتر باشد، ماندگاری مواد مخدر در بدن کمتر می شود و برعکس هر چقدر متابولیسم کمتر باشد ماندگاری مواد مخدر در بدن بیشتر می شود.
  • مصرف داروهای دیگر در زمان مصرف: مصرفی بعضی از دارو در حین مصرف مواد مخدر خطرناک بوده و مدت زمان ماندگاری مواد مخدر را در بدن را بیشتر می کنند.
  • نوع تغذیه: تغذیه مناسب در واقع به خوردن میوه های سالم و مقوی و به اندازه نوشیدن آب، گفته می شود که ماندگاری مواد مخدر در بدن را کمتر می کند.
  • سلامت عمومی بدن افراد: ممکن است افرادی که دارای بیماری های قلبی، گوارشی و کلیوی باشند مدت زمان ماندگاری مواد مخدر در بدنشان بیشتر باشد. در نتیجه افراد هرچه بدن سالم تری داشته باشند مدت زمان نگهداری مواد مخدر در بدنشان کمتر می شود.
  • فعالیت های مختلف جسمی و ورزشی: انجام فعالیت های ورزشی مختلف باعث افزایش سوخت و ساز بدن و کاهش ذخیره چربی می شود که این دو مورد به کاهش ماندگاری مواد مخدر در بدن منجر می شوند.
  • نوع مواد مصرف شده: همچنین باید به نوع مواد مصرفی توجه داشته باشید. ممکن است بعضی مواد مخدر ماندگاری بیشتری نسبت به بقیه آن ها داشته باشند.

مرفین چند روز در بدن میماند

ماندگاری مورفین تریاک در ادرار و خون

تریاک بعد از مصرف، معمولا 2 روز طول می کشد تا از ادرار و خون افراد پاک شود. یکی از راه های دفع مواد مخدر در بدن، ادرار زیاد است. مصرف چای، نوشیدن آب به طور مکرر، آب قره قاط، آب جعفری و... از مؤثرترین روش های افزایش ادرار است. همانطور که اشاره کردیم ماندگاری مواد مخدر در بدن به عوامل مختلفی بستگی دارد که مهم ترین آن ها را برایتان شرح دادیم. باید به این نکته توجه کنید به دلیل متابولیسم مختلفی که هر فرد دارد، ممکن است مدت زمان ماندگاری انواع مواد مخدر در بدن، ادرار و خون افراد با یکدیگر متفاوت باشد. مورفین تریاک با توجه به میزان و مقدار مصرف شده آن توسط افراد، 2 الی 3 روز طول می کشد تا از بدن، خون و ادرار افراد پاک شود. برای کسب اطلاعات بیشتر می توانید با کلینیک نگین بهترین مرکز ترک اعتیاد در اصفهان تماس بگیرید و از آن ها کمک بگیرید. 

نوشتن دیدگاه

سوالات متداول - مورفین تریاک چند روز در بدن میماند

چه عواملی بر ماندگاری مورفین در بدن تاثیر می‌گذارد؟

عوامل متعددی بر زمان باقی ماندن مورفین در بدن انسان تاثیر میگذارد:

سن: به دلیل سرعت متابولیسم بدن، افراد جوان سریع‌تر از افراد مسن مورفین را دفع می‌کنند.

ژنتیک: بیولوژی بدن می‌تواند بر سرعت پردازش مورفین توسط بدن انسان تاثیر بگذارد.

ترکیب بدن: وزن، قد و چربی بر حذف مورفین از بدن تاثیرگذار است.

عملکرد کلیه و کبد: آسیب یا عملکرد ضعیف کلیه و کبد می‌تواند منجر به دفع طولانی مدت مورفین شود.

دوز مصرف: مصرف طولانی مدت یا دوز بالا می‌تواند زمان ماندگاری مورفین در سیستم بدن را افزایش دهد.

آیا ممکن است آزمایش اعتیاد، مثبت کاذب شود ؟

بله! آزمایش های مورفین می‌تواند نتایج مثبت کاذب ارائه دهد. دانه های خشخاش موجود در کلوچه و نان شیرینی حاوی مقدار کمی کدئین و مورفین است و ممکن است باعث نتیجه مثبت آزمایش شود.

اثر استفاده از مورفین چقدر در بدن می‌ماند ؟

ماندگاری اثر مورفین به توجه به نوع مواد مخدر حاوی مورفین و نحوه ی استفاده از آن‌ها متفاوت است. همچنین مقدار مصرف و مصرف طولانی مدت می‌تواند زمان اثرگذاری مورفین را افزایش دهد. خواص تسکین درد مورفین پس از 60 دقیقه به اوج خود می‌رسد و بین 3 تا 4 ساعت دوام می‌آورد.

در بیمارستان ما با بهترین کیفیت اعتیاد خود را ترک کنید پرسنل مرکز ترک اعتیاد نگین صبورانه شما را در مراحل ترک کردن این بیماری یاری می کنند.